AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #1 Skrevet 17. april 2024 Jeg ble veldig skuffet over at han fortalte om min økonomi til andre. Vi deler på husleie og andre utgifter. Men jeg har min økonomi. Han har sin. Jeg synes det var pinlig at han delte informasjon om at jeg har 100 000 i gjeld. Og at han ville forlate meg om jeg ikke får ned gjelden raskere. Jeg har kontroll. Men hvis han vil forlate meg for det så er det helt greit. Det har jeg sagt til han. Dette er noe vi heller kunne prate om i forholdet og ikke ta det med andre utenfor det. Hva tenker dere? Anonymkode: 78d7f...f24
Fru Uperfekt Skrevet 17. april 2024 #2 Skrevet 17. april 2024 Dette hadde jeg aldri funnet meg i. Hva i alle dager gikk gjennom hode til din samboer når hen var så totalt imbesil? 8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #3 Skrevet 17. april 2024 Just now, Fru Uperfekt said: Dette hadde jeg aldri funnet meg i. Hva i alle dager gikk gjennom hode til din samboer når hen var så totalt imbesil? Jeg tenker det samme. Jeg gidder ikke å lage mer diskusjoner med han om det. Men jeg er fortsatt sjokket. Hvorfor si denne informasjonen til andre?. Hvis han ønsker å forlate meg pga en gjeld på 100 000 så får han gjøre det. Han visste om gjelden før vi flyttet sammen. Det har tatt tid å få den ned pga annen utgift. Men jeg har begynt å jobbe med å få den ned nå. Men var veldig unødvendig å gi informasjonen til en i familien min. Han ville gjerne si det til flere. Men han påsto at han stoppet med det. På en annen side. Det positive. Så tilbyr han å betale ned halve delen av lånet mitt. Det er fin tanke. Men jeg ble skeptisk at han lekker informasjon om min økonomi. Anonymkode: 78d7f...f24
Granskudd Skrevet 17. april 2024 #4 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker det samme. Jeg gidder ikke å lage mer diskusjoner med han om det. Men jeg er fortsatt sjokket. Hvorfor si denne informasjonen til andre?. Hvis han ønsker å forlate meg pga en gjeld på 100 000 så får han gjøre det. Han visste om gjelden før vi flyttet sammen. Det har tatt tid å få den ned pga annen utgift. Men jeg har begynt å jobbe med å få den ned nå. Men var veldig unødvendig å gi informasjonen til en i familien min. Han ville gjerne si det til flere. Men han påsto at han stoppet med det. På en annen side. Det positive. Så tilbyr han å betale ned halve delen av lånet mitt. Det er fin tanke. Men jeg ble skeptisk at han lekker informasjon om min økonomi. Anonymkode: 78d7f...f24 Om du takker ja til å la han betale ned halve gjelden din ville jeg skrevet en kontrakt om hva han kan forvente/ikke forvente av deg i ettertid. Dette høres ut som en veldig klassisk "Ja, men jeg betalte jo gjelden din", "Ja, men der ser du, du har aldri klart å holde kontroll på pengene dine", "Ja, men jeg betalte jo ned halve gjelden din.... da er det bare rett og rimelig at du.....". Pass opp! 7 8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #5 Skrevet 17. april 2024 Jeg synes det er veldig respektløst å fortelle slikt til andre. Kombinert med det, så ville jeg vært veldig skeptisk til at han skal være med å betale ned gjeld. Det er godt mulig det er mine egne erfaringer (som ikke hadde noe med gjeld å gjøre), men jeg ville vært veldig obs på om det gjorde at han følte han hadde makt over deg og at du skylder ham noe og derfor må være takknemlig og godta oppførsel du ellers ikke ville godtatt. Anonymkode: e2287...833 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #6 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg ble veldig skuffet over at han fortalte om min økonomi til andre. Vi deler på husleie og andre utgifter. Men jeg har min økonomi. Han har sin. Jeg synes det var pinlig at han delte informasjon om at jeg har 100 000 i gjeld. Og at han ville forlate meg om jeg ikke får ned gjelden raskere. Jeg har kontroll. Men hvis han vil forlate meg for det så er det helt greit. Det har jeg sagt til han. Dette er noe vi heller kunne prate om i forholdet og ikke ta det med andre utenfor det. Hva tenker dere? Anonymkode: 78d7f...f24 Jeg tenker det er naturlig av han å ta opp dette med en nær venn han stoler på. Av og til trenger man en bekreftele på om man er urimelig eller ikke. Da tenkee jeg nær venn som ikke deler sånt videre. Dersom det hadde vært en sladrehank, eller en person som jeg ikke har noen positiv relasjon til. Ja da kunne jeg blitt sur. Og har lovet en brudd om han nevner mitt navn til ei jeg bare kaller heksa. Da hun oppfører seg som en stalker, og grave journalist. Og serverer verden en forvrengt versjon for å såre og skade folk. Hun er en ulv i fåreklær. Men å bli sur iht rn slik god venn, nei de5 hadde jeg ikke giddet. Og syntes det er fint menn snakker sammen om vanskelige ting. Anonymkode: f100a...6d6 1
Hareena Skrevet 17. april 2024 #7 Skrevet 17. april 2024 (endret) Med delt økonomi ville jeg håndtert egen gjeld. Hvis ikke blir du hengende igjen med takknemlighetsgjeld til evig tid. Det er illojalt å utlevere samboen til andre enten det gjelder økonomi eller andre forhold. Hvis man ikke kan være fortrolig med samboer, hvem skal man da stole på? Endret 17. april 2024 av Hareena 6 1
Gjest Bromance Skrevet 17. april 2024 #8 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg ble veldig skuffet over at han fortalte om min økonomi til andre. Vi deler på husleie og andre utgifter. Men jeg har min økonomi. Han har sin. Jeg synes det var pinlig at han delte informasjon om at jeg har 100 000 i gjeld. Og at han ville forlate meg om jeg ikke får ned gjelden raskere. Jeg har kontroll. Men hvis han vil forlate meg for det så er det helt greit. Det har jeg sagt til han. Dette er noe vi heller kunne prate om i forholdet og ikke ta det med andre utenfor det. Hva tenker dere? Anonymkode: 78d7f...f24 Jeg tenker at du har en samboer som ikke elsker deg. 100.000 i gjeld er jo nesten ingenting, og ihvertfall ikke noe man deler med andre folk bak ryggen til samboeren sin.
exictence Skrevet 17. april 2024 #9 Skrevet 17. april 2024 En gjeld på 100 000 kr er da ikke så mye, vel? 9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #10 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker det er naturlig av han å ta opp dette med en nær venn han stoler på. Av og til trenger man en bekreftele på om man er urimelig eller ikke. Da tenkee jeg nær venn som ikke deler sånt videre. Dersom det hadde vært en sladrehank, eller en person som jeg ikke har noen positiv relasjon til. Ja da kunne jeg blitt sur. Og har lovet en brudd om han nevner mitt navn til ei jeg bare kaller heksa. Da hun oppfører seg som en stalker, og grave journalist. Og serverer verden en forvrengt versjon for å såre og skade folk. Hun er en ulv i fåreklær. Men å bli sur iht rn slik god venn, nei de5 hadde jeg ikke giddet. Og syntes det er fint menn snakker sammen om vanskelige ting. Anonymkode: f100a...6d6 Det er stor forskjell på å snakke fortrolig med egen venn og å fortelle det til en i ts sin familie som han valgte å gjøre. Det er godt mulig jeg er paranoid, men det kan være et steg i forhold til å isolere ts litt fra egen omgangskrets (ved at hun skammer seg eller ved at de får dryppet informasjon som gjør at de ikke helt stoler på henne). Anonymkode: e2287...833 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #11 Skrevet 17. april 2024 Hvor gammel er du TS? Hvor lenge har dere vært sammen og hvor lenge samboere? Tenker dette er så stort tillitsbrudd at jeg ville revurdert hele forholdet hvis jeg var TS. Hvis du er ung og har kontroll på økonomien til vanlig tenker jeg at 100.000 ikke er noe å bekymre seg for. Jeg ville nok takket nei til å la han betale halve gjelden og heller tatt grep og ordnet opp i gjelden selv. Tror ikke jeg hadde klart å bo med mannen så mye lenger, men selvsagt en fordel å kunne dele hverdagsutgifter med noen i perioden du fokuserer på å nedbetale lånet. Du får se hva du orker mer av denne mannen. Anonymkode: 5a8d7...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #12 Skrevet 17. april 2024 100 000 i forbuksgjeld da? Det er mye. 100 000 i studielåne, billån eller på bolig er derimot ikke en sak. Om du er så uøkonomisk at du har 100 000 i kredittgjeld eller forbrukslån tenker jeg det er forståelig at han vurderer å gå fra deg, og at han har behov for å lufte tankene om dette med andre. Anonymkode: 01358...953 8 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #13 Skrevet 17. april 2024 exictence skrev (5 minutter siden): En gjeld på 100 000 kr er da ikke så mye, vel? hvis det er forbruksgjeld så jo Anonymkode: 8f3aa...d57 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #14 Skrevet 17. april 2024 100.000 i gjeld er da ingenting. Jeeeeeeeeeeeeeeez Anonymkode: cf5db...78b
Rosalilje84 Skrevet 17. april 2024 #15 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg ble veldig skuffet over at han fortalte om min økonomi til andre. Vi deler på husleie og andre utgifter. Men jeg har min økonomi. Han har sin. Jeg synes det var pinlig at han delte informasjon om at jeg har 100 000 i gjeld. Og at han ville forlate meg om jeg ikke får ned gjelden raskere. Jeg har kontroll. Men hvis han vil forlate meg for det så er det helt greit. Det har jeg sagt til han. Dette er noe vi heller kunne prate om i forholdet og ikke ta det med andre utenfor det. Hva tenker dere? Anonymkode: 78d7f...f24 Da hadde JEG forlatt HAM. Som samboer (altså, en som ikke gidder å gifte seg med deg) har han NULL krav på innsikt i din økonomi. Og han har ingen rett til å sladre om dine personlige forhold til andre uten ditt samtykke. Hvis hans kjærlighet til deg måles i hvor fort du betaler ned på lånet, er det ingen kjærlighet. 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #16 Skrevet 17. april 2024 Just now, AnonymBruker said: hvis det er forbruksgjeld så jo Anonymkode: 8f3aa...d57 TS har kontroll, så nei, det er ikke mye. Anonymkode: cf5db...78b 2
Rosalilje84 Skrevet 17. april 2024 #17 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 100 000 i forbuksgjeld da? Det er mye. 100 000 i studielåne, billån eller på bolig er derimot ikke en sak. Om du er så uøkonomisk at du har 100 000 i kredittgjeld eller forbrukslån tenker jeg det er forståelig at han vurderer å gå fra deg, og at han har behov for å lufte tankene om dette med andre. Anonymkode: 01358...953 Det spiller ingen rolle om det er mye eller lite. Nei, det er ikke forståelig at han tar skittentøy fra familielivet ut på bygda, særlig på en sånn måte at TS får høre om det i ettertid. Er han ikke fornøyd med hvordan hun forvalter sin økonomi, så har han sin fulle rett å forlate henne. Uten drama og sladder på bygda. 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #18 Skrevet 17. april 2024 Jeg tenker at jeg gjerne skulle hatt hans versjon her. Jeg har fortalt min familie om min manns gjeld etter at han i løpet av flere år pådro seg gjeld og ikke bidro økonomisk. Han påstod også at han hadde kontroll og at han betalte utgiftene sine, men realiteten var en helt annen. Anonymkode: 13df9...e7a 3
Rosalilje84 Skrevet 17. april 2024 #19 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er stor forskjell på å snakke fortrolig med egen venn og å fortelle det til en i ts sin familie som han valgte å gjøre. Det er godt mulig jeg er paranoid, men det kan være et steg i forhold til å isolere ts litt fra egen omgangskrets (ved at hun skammer seg eller ved at de får dryppet informasjon som gjør at de ikke helt stoler på henne). Anonymkode: e2287...833 Det er imbesilt å klage til kjærestens familie og diskutere med dem hvorvidt han burde dumpe henne. Helt hjernedødt. 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #20 Skrevet 17. april 2024 100000 er ingenting det betaler man lett ned selv om man har lav inntekt. Denne fyren hadde jeg dumpet, du kan finne bedre. Anonymkode: b9e69...f65 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå