Gå til innhold

Situationship- noen med verre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Situationship over 7 år. Skal sies at jeg er helt happy med slik løsning, men blir jo litt rart å ha nærmest vært i et langvarig forhold og gå i den der «gammelt ektepar modusen» uten å faktisk ha vært i et forhold. Flere?

Anonymkode: f953e...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan fungerer dette?

Anonymkode: fcc9a...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan fungerer dette?

Anonymkode: fcc9a...dca

Det er å være utydelig på hvordan man står som par. Er vi sammen, tja kansje, ihvertfall sånn om våren og på høsten. Men på sommeren er vi mer opptatt med familie, og i jula prioriterer man andre ting. Men så er man sammen når når behovene er størst. Det som er trist, er om den ene parten har andre behov enn den andre og tenker mest på seg selv slik at den ene sitter mye alene i jula, feks.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker du situationshipen din? 

Anonymkode: d3bc6...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (13 timer siden):

Det er å være utydelig på hvordan man står som par. Er vi sammen, tja kansje, ihvertfall sånn om våren og på høsten. Men på sommeren er vi mer opptatt med familie, og i jula prioriterer man andre ting. Men så er man sammen når når behovene er størst. Det som er trist, er om den ene parten har andre behov enn den andre og tenker mest på seg selv slik at den ene sitter mye alene i jula, feks.  

Godt beskrevet, jeg er den som sitter som regel mest ensom. I høytider er han med familien sin.  Her har det passert 5 år nå da. Jeg har ikke lyst på samboer, men kunne tenkt meg kjæreste men det tror jeg blir vanskelig å finne jo eldre jeg blir. Han jeg møter er så mye yngre og kjekk og på alle måter, en på min alder blir veldig gammel og jeg finner ingen på min alder attraktiv lengre. Så istedet for å ta til takke med en gubbe vil jeg forbli single eller forsette dette situation shipet.  Han er drømme mannen min i hvertfall. Syns han er like spennende nå som for 5 år siden. Har hatt mye moro sammen da.  Det er noe rart da. Man er ikke direkte kjempe gode venner men samtidig så kjenner man jo hverandre på ett litt mer intimt plan enn vanlig venner. 

Hadde ikke sagt nei til en yngre date igjen da, men har ikke funnet noen som jeg syns er spennende der heller, enten fokuseres det bare på sex og den biten har jeg nok fokus på så trenger noen på ett litt mer dypere nivå. Men det er vanskelig å oppdrive med litt yngre menn så date's er vanskelig å komme seg på med mindre man er villig til å spre beina og det er  jeg ikke ovenfor en ny og fremmed mann. 

Har du prøvd å date andre TS?

Er han drømme mannen din sånn egentlig? Han er den som du kunne hake av alt det du så etter i en mann?

Sånn er det til meg. 

Men ja det er slitsomt til tider, men ikke alle finner kjærligheten og ikke alle får den de blir forelsket i. Jeg har stort sett blitt avvist hele livet så endelig å kunne få være med noen jeg føler noe for er stort for min del. Det er det nærmeste jeg noen gang har kommet en kjæreste.  

Har vært single i 15 år. Det fine med det er jo at man gjør jo hva man vil ellers da. Ingenting er ekslusivt. De er jo ikke interessert idet og det er helt greit det da gjelder det for meg og.  

Så ja hvordan takler du det ts? 

Er som en berg og dalbane innimellom da. Men blir ikke så fort kjedelig da. 

Hilsen kvinne.

Anonymkode: 9069c...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har til takke fordi du tror at du ikke kan få deg noen som er bedre. Du tar imot smuler og later som du er fornøyd. Høres bare trist ut

Anonymkode: 45046...638

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Høres ut som du har til takke fordi du tror at du ikke kan få deg noen som er bedre. Du tar imot smuler og later som du er fornøyd. Høres bare trist ut

Anonymkode: 45046...638

Handler ikke nødvendigvis om det. Jeg har barn og det er deilig å ikke involvere ny partner i deres liv. Jeg jobber mye når jeg ikke har barna og sparer til ting jeg drømmer om, så jeg har ikke egentlig så mye fritid utover samværet med dem. Jeg vet ikke om jeg kan få noen som er bedre for jeg har ikke vært aktiv på den fronten i mange år.

Anonymkode: f953e...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 år. Men det ble slutt. Heldigvis. Ikke for det, jeg hadde lett gått videre med han om han ville tatt det et steg videre slik at det ble et skikkelig forhold. Men han ville ikke det. Så da er det best at det ble slutt. 

Anonymkode: 6a761...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt begrep som er helt tåpelig og kun oppkonstruert for emosjonelt utilgjengelig mennesker med store tilknytningisproblemer. Enten er dere ELSKERE på 7 ende året eller dere er kjærester. 

Anonymkode: 6a96d...33b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at så mange tilsynelatende er fornøyd med denne ordningen. 

Han jeg datet nå sist hadde nok mest lyst til å holde seg til en ordning ala denne. At man er som kjærester når man er sammen, men helst ikke være kjærester annet enn akkurat da. At man liker hverandre, men ikke har noen større følelser enn det, men gjerne later litt som eller lar seg rive med når man er sammen, men ikke ellers. 

Jeg forstår ikke hvordan noen kan oppføre seg som en kjæreste i ett øyeblikk og så ikke bry seg i det andre. Jeg forstår ikke hvordan de skrur av og på sånn og det tuller til hodet og følelsene mine fullstendig.

Jeg synes også det er fryktelig uredelig av alle de som dater og er fornøyde med denne typen relasjon og ikke annonsere det høyt og tydelig fra start da det for meg virket som ett kjæreste forhold helt til jeg fikk beskjed om at han ikke hadde følelser. Dårlig gjort rett og slett! 

Varte bare noen få måneder da, at dere holder ut i åresvis (når dere egentlig ønsker mer) er for meg ubegripelig  ❤️ 

Anonymkode: ce583...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Synes det er rart at så mange tilsynelatende er fornøyd med denne ordningen. 

Han jeg datet nå sist hadde nok mest lyst til å holde seg til en ordning ala denne. At man er som kjærester når man er sammen, men helst ikke være kjærester annet enn akkurat da. At man liker hverandre, men ikke har noen større følelser enn det, men gjerne later litt som eller lar seg rive med når man er sammen, men ikke ellers. 

Jeg forstår ikke hvordan noen kan oppføre seg som en kjæreste i ett øyeblikk og så ikke bry seg i det andre. Jeg forstår ikke hvordan de skrur av og på sånn og det tuller til hodet og følelsene mine fullstendig.

Jeg synes også det er fryktelig uredelig av alle de som dater og er fornøyde med denne typen relasjon og ikke annonsere det høyt og tydelig fra start da det for meg virket som ett kjæreste forhold helt til jeg fikk beskjed om at han ikke hadde følelser. Dårlig gjort rett og slett! 

Varte bare noen få måneder da, at dere holder ut i åresvis (når dere egentlig ønsker mer) er for meg ubegripelig  ❤️ 

Anonymkode: ce583...e37

Nei jeg forstår ikke heller dette med at de skrur på og av følelsene når det passer dem. Det får ikke jeg til.

kvinne

Anonymkode: 9069c...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nytt begrep som er helt tåpelig og kun oppkonstruert for emosjonelt utilgjengelig mennesker med store tilknytningisproblemer. Enten er dere ELSKERE på 7 ende året eller dere er kjærester. 

Anonymkode: 6a96d...33b

100 % enig. Utrolig destruktiv type relasjon, særlig for kvinner. Folk må slutte å finne seg i tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...