Gå til innhold

Andre som har dårlige erfaringer med Qliro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kveldens utblåsning 😏

Jeg har alltid vært påpasselig med å betale regninger i tide. Får jo iblant purringer, men de sørger jeg for å betale, og jeg har aldri hatt en eneste inkassosak på navnet mitt. 

I slutten på mars fikk jeg en purring på mail fra Qliro (for netthandel med faktura), så jeg trykket på linken og kom inn i appen. Men der lå kun en eldre faktura fra februar som var merket "gjelder ikke", og en aktiv faktura som ikke har frist før 17 april. Tenkte ikke noe mer over saken, da jeg tolket dette som at jeg ikke måtte betale noe der og da. 

I dag hentet jeg posten, og der lå et brev fra Qliro,med varsel om oppsigelse av kundeforhold! Begrunnelsen er "vesentlig mislighold av konto pga flere manglende betalinger til tross for gjentatte påminnelser" 😧

Må si jeg ble rimelig sjokkert og forbanna... og synes det er ganske provoserende å motta et brev med en såpass truende tone....Særlig mtp at det er helt ubegrunnet og feilbasert! Kunne de ikke i det minste forsøkt å ringt meg først, for å kanskje oppklare saken?? 

Så nå lurer jeg altså på om andre har hatt lignende opplevelser med denne bedriften 🙃

Og en annen ting: det er fullstendig håpløst å finne frem til der man kan - ifølge nettsiden deres - kontakte kundeservice via melding eller chat... Jeg har holdt på i evigheter i kveld, men blir bare kastet hit og dit når jeg følger veiledningen, og ender opp tilbake dit hvor jeg startet 🤯🤬

Anonymkode: 9bb7f...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et godt råd, betal med ein gong. Så er varene betalt når du får dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (10 timer siden):

Et godt råd, betal med ein gong. Så er varene betalt når du får dei.

Sånne unødvendige svar er bare patetisk. Spurte jeg om økonomiske råd?

Mange bruker fakturabetaling (ikke delbetaling) for å slippe oppgi kortinfo på nett. Så ikke uttal deg om noe før du faktisk vet om d finnes grunnlag for å gjøre det.

Om du trenger noen å være nedlatende og belærende mot, for å fremstille deg selv som "den fornuftige" på et nettforum hvor ingen aner hvem du er, og heller ikke bryr seg - sier dette ganske mye om deg som person. 

Anonymkode: 9bb7f...114

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er svindlere! Ekstremt misfornøyd med de og kommer aldri til å bruke de igjen. Jeg hadde betalt fortest mulig og avslutte å ha noe med de å gjøre . 

Anonymkode: 0e959...e3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæh, nå ble jeg litt nervøs her. Har liggende en faktura fra qliro (jeg betaler samme dag jeg får varen, så jeg venter altså fortsatt på den i posten). Har brukt dem 3-4 ganger før, men blir jo stressa når jeg ser flere her er misfornøyde 😅

Anonymkode: 06d0c...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd det på Qliro, men noe liknende på Klarna for et par uker siden. Jeg hadde bestilt noe og skulle betale innen 1 mnd. Dette glemte jeg selvsagt, og det er min feil. Kom plutselig til å tenke på dette, da jeg hadde fakturaen i bakhodet, og logget da inn på Klarna, hvor det da stod noe ala «du skylder ingenting». Da ble jeg litt forvirret og begynte å lure på om jeg faktisk hadde betalt. Fikk ikke sjekket det noe mer den dagen, men trodde til slutt selv at jeg måtte ha betalt (siden jeg er litt surrehode), og levde infos tro. 1 uke senere fikk jeg brev fra Klarna med inkassovarsel… Når jeg da logget inn, stod kravet der.. Men ikke for 1-2 uker siden. 

Anonymkode: 9d56c...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capazitet skrev (10 timer siden):

Et godt råd, betal med ein gong. Så er varene betalt når du får dei.

Jeg bruker faktura i tilfelle svindel - spesielt når jeg bestiller fra nye nettsteder :) 

Anonymkode: 9d56c...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Wæh, nå ble jeg litt nervøs her. Har liggende en faktura fra qliro (jeg betaler samme dag jeg får varen, så jeg venter altså fortsatt på den i posten). Har brukt dem 3-4 ganger før, men blir jo stressa når jeg ser flere her er misfornøyde 😅

Anonymkode: 06d0c...393

Jeg har aldri hatt problemer med Qliro, men synes alltid det er så ekkelt å logge inn med bank-id fordi alt kommer opp annerledes enn de fleste andre steder når man logger inn. Men som sagt, har handlet mye uten problemer. 

Anonymkode: 9d56c...e92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syntes qliro er kronglete, foretrekker klarna. Går faktisk ut av enkelte nettbutikker og handler fra andre steder om de bruker qliro istedet for klarna.

Anonymkode: 9e1b0...b92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg syntes qliro er kronglete, foretrekker klarna. Går faktisk ut av enkelte nettbutikker og handler fra andre steder om de bruker qliro istedet for klarna.

Anonymkode: 9e1b0...b92

Jeg har også droppet noen nettbutikker fordi dem har fått avtale med qliro. 

Det er jo ikke mulig å betale før forfall hos dem.

Jeg synes at det er greit å ta faktura som sikkerhet, og så betaler jeg når varen er mottatt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt problemer med de.

Den regningen hvor det sto "gjelder ikke", var den betalt? Eller kan det være at den da allerede var sendt over til inkasso, og derfor sto det "gjelder ikke" i appen?

Anonymkode: 58be6...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har selvfølgelig ikke kapasitet til å ringe (!) alle som ikke betaler. 

Anonymkode: 0f943...058

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Sånne unødvendige svar er bare patetisk. Spurte jeg om økonomiske råd?

Mange bruker fakturabetaling (ikke delbetaling) for å slippe oppgi kortinfo på nett. Så ikke uttal deg om noe før du faktisk vet om d finnes grunnlag for å gjøre det.

Om du trenger noen å være nedlatende og belærende mot, for å fremstille deg selv som "den fornuftige" på et nettforum hvor ingen aner hvem du er, og heller ikke bryr seg - sier dette ganske mye om deg som person. 

Anonymkode: 9bb7f...114

Det var da voldsomt for et svar på et rimelig innspill 

Anonymkode: c2eaa...5fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forundret.. skrev (På 17.4.2024 den 11.10):

Jeg har også droppet noen nettbutikker fordi dem har fått avtale med qliro. 

Det er jo ikke mulig å betale før forfall hos dem.

Jeg synes at det er greit å ta faktura som sikkerhet, og så betaler jeg når varen er mottatt. 

Hvor har du det fra at man ikke kan betale før forfall? Det har jeg gjort mange ganger. Bruker ikke appen deres, betaler på vanlig måte i nettbanken. Med det sagt foretrekker jeg klarna. Appen deres er bedre og så er det fint å ha alt på et sted. Jeg liker også best å få varene før jeg betaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (På 17.4.2024 den 0.16):

Et godt råd, betal med ein gong. Så er varene betalt når du får dei.

Jeg synes ikke det var et godt råd. Det er faktisk bedre å ta betalingen på enten faktura eller kredittkort, med så mye svindel som finnes på nettet i dag. Med fakturabetaling og kredittkortbetaling er man bedre beskyttet mot dette. En faktura fra Klarna betaler jeg alltid i sin HELHET den dagen jeg får varene og har åpnet og sjekket at alt er ok. Skal jeg returnere noe, betaler jeg ikke fakturaen, men logger på hos Klarna og registrerer returen, så blir forfallsdatoen fryst og firmaet jeg handlet av får tid til å motta og behandle returen. Lett og greit som bare det.

Hadde aldri, aldri betalt noe som helst på nett med bankkortet mitt. Det gir potensielle svindlere et sugerør rett ned i pengekassa, og hva som helst kan trekkes. Mange som har opplevd det, at store beløp plutselig blir trukket og kontoen tømt.

Kredittkort er verdt å ha ene og alene for å handle trygt på internett! Og betaler man alltid fakturaen i sin helhet ved forfall, deler ikke opp noe beløp, betaler man heller ikke en eneste krone i renter. Ikke årsgebyr heller (de fleste kredittkort har ikke årsgebyr lenger). Så kredittkort er GRATIS å bruke og å ha, og gir en uvurderlig sikkerhet ved kjøp, da man kan reklamere på og få slettet urettmessige belastninger eller feilbelastninger f.eks for varer man aldri har mottatt.

JA TIL FORNUFTIG BRUK AV KREDITTKORT :D

Og til ts;

Jeg har brukt Qliro noen ganger, ikke så ofte, men har ikke hatt noen problemer (ennå). Forhåpentligvis får jeg det ikke heller i fremtiden, men skal ha denne tråden i bakhodet, og kanskje heller velge betaling med kredittkort neste gang eneste fakturaalternativ i en nettbutikk er Qliro...

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for innlegg av ikke-vertifisert kommersiell aktør, og svar til det. 

_popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...