Gå til innhold

Gullbryllup gave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine skal feire gullbryllupet sitt med en middag med familien.

De har valgt å ha det på et tidspunkt som jeg er opptatt (planer lagt for et halvt år siden, og som de visste om), så jeg får ikke vært med å feire dem.

Jeg har forsøkt å få dem til å flytte middagen en time, slik at jeg rekker det, men det vil de ikke. Det synes jeg er trist.

De forventer nok at jeg skal avlyse mitt, men det går ikke.

Selv om jeg da ikke får vært med på feiringen, så føler jeg at jeg må gi dem noe i gave.

Vi har ingen god relasjon, og jeg har ikke råd til noe dyr gave.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 84cd5...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har gullbryllup og det er kun en eneste time som gjør at du ikke kan være der?  Jeg tenker det er veldig rart og sært å ikke prioritere sine foreldre på en sånn dag. I stedet for å gå en time tidligere fra det du skal eller komme en time senere, så velger du å utebli helt. Tror ingen gave kan veie opp for den skuffelsen dine foreldre og øvrige familie må føle.

Anonymkode: d8e38...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis relasjonen er dårlig, så skjønner jev prioriteringen godt. Kan du ikke bare gi en blomst, som en oppmerksomhet? 

Endret av Kålrota
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det du spør om, men hvis det er slik at de allerede har lagt middagen til et tidspunkt som er seint for dem, så kan jeg forstå at de ikke vil utsette det med enda en time. 

Forslag til noenlunde rimelige gaver: vin, champagne, konfekt, ullpledd (hold øynene åpne for tilbud hos Kid eller andre) eller "gavekurv" med diverse delikatesser (kan koste hva som helst, selv om det fort blir kostbart når man først begynner). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...