Gå til innhold

Hundeklubber

Anbefalte innlegg

Gjest camillo
Skrevet

Dersom noen vet om klubber med lydighets-, bruks- ellr ipo-trening på steder det er mulig å nå med kollektivtransport, blir jeg veldig takknemlig om dere gir meg et hint her. :) Spesielt er jeg interessert i bruks og ipo.

(de fleste, særlig bruks, trener langt inni huttiheita)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du nesten fortelle hvor i landet... Her hos meg går det ypperlig med kollektivtransport til lydighet, men har en mistanke om at det er på en helt annen kant av landet ;)

Gjest camillo
Skrevet

:ler: Dèt var kanskje en god idè...

I Oslo-området.

Skrevet

Da hunden min var valp så hadde jeg en privatlærer som kom hjem til meg og lærte meg alt det jeg trengte å lære om trening av hunden min. Jeg valgte den løsningen fordi det akkurat da ikke var noen valpekurs i nærområdet.

Gjest camillo
Skrevet
Da hunden min var valp så hadde jeg en privatlærer som kom hjem til meg og lærte meg alt det jeg trengte å lære om trening av hunden min. Jeg valgte den løsningen fordi det akkurat da ikke var noen valpekurs i nærområdet.

Det hørtes dyrt ut. :)

Men jeg trenger ihvertfall helt vanlige treninger; tenker ikke på kurs.

Skrevet

Nei, det var faktisk ikke så dyrt. Jeg husker ikke helt - men det var ca. 150 kroner pr. time - du må huske at du ikke trenger så veldig mange timer når det blir så intenst og din hund er den eneste instruktøren trenger å konsentrere seg om - jeg anbefaler det virkelig.

Gjest camillo
Skrevet
Nei, det var faktisk ikke så dyrt. Jeg husker ikke helt - men det var ca. 150 kroner pr. time - du må huske at du ikke trenger så veldig mange timer når det blir så intenst og din hund er den eneste instruktøren trenger å konsentrere seg om - jeg anbefaler det virkelig.

Jo, men det jeg mener er vanlig trening, altså fellestreninger for de som driver med noe aktivt (om det nå er lydighet eller bruks). Da er poenget å trene sammen jevnlig - f.eks. 1-2 ganger i uka. :)

Skrevet

Ja, det blir jo noe annet. Det instruktøren lærte meg var hvordan jeg skulle oppdra hunden på rette måten, hvordan jeg skulle lære ham å gå i bånd, lære ham å følge spor, hvilke hundebøker som er de rette, etc ... Jeg lærte virkelig mye - så jeg har anbefalt det samme til venner og kollegaer som har hund. Instruktøren jeg hadde er med å drive Canis - (canis.no) - så jeg stolte hundre prosent på at jeg lærte de riktige tingene.

Gjest camillo
Skrevet
Ja, det blir jo noe annet. Det instruktøren lærte meg var hvordan jeg skulle oppdra hunden på rette måten, hvordan jeg skulle lære ham å gå i bånd, lære ham å følge spor, hvilke hundebøker som er de rette, etc ... Jeg lærte virkelig mye - så jeg har anbefalt det samme til venner og kollegaer som har hund. Instruktøren jeg hadde er med å drive Canis - (canis.no) - så jeg stolte hundre prosent på at jeg lærte de riktige tingene.

Ja, det høres kjempefint ut for det formålet, når man ikke har tilgang til vanlig kurs. :)

Skrevet

Det går da kollektiv til de forskjellige treningsstedene til Stover til både Rommen, Hellerud og Haugenstua. :)

Gjest camillo
Skrevet
Det går da kollektiv til de forskjellige treningsstedene til Stover til både Rommen, Hellerud og Haugenstua. :)

Åh - hva slags? Da jeg tok kontakt med dem fikk jeg beskjed om at det var ganske umulig uten bil.

Skrevet

Buss og tbane til Rommen og Haugenstua, buss fra Lillestrøm til Hellerudsletta. Men brukstreningene er vel et annet sted igjen?

Gjest camillo
Skrevet
Buss og tbane til Rommen og Haugenstua, buss fra Lillestrøm til Hellerudsletta. Men brukstreningene er vel et annet sted igjen?

Er det lydighetstrening på Rommen og Haugenstua også?

Vet du om det går buss til Hellerud fra Oslo også? Litt tungvindt å dra via Lillestrøm. ;)

Skrevet
Er det lydighetstrening på Rommen og Haugenstua også?

Vet du om det går buss til Hellerud fra Oslo også? Litt tungvindt å dra via Lillestrøm.  ;)

Tatt fra hjemmesidene til Stovner HK:

Hellerud

Vinterhalvåret trenes det agility, bruks lydighet og dressur i Hall C hos Exporama på Hellerudsletta.

Rommen

Sommerhalvåret trenes dressur ved Rommen skole.

Haugenstua

Sommerhalvåret trenes agility ved Haugenstua skole.

Hvaltjern skistadion i Fet.

Sommerhalvåret trenes brukslydighet på Hvaltjern skistadion i Fet.

Trafikanten sier:

Buss 321 mot Åsenhagen

Fra: Oslo Bussterminal 13.20

Til: Hellerudsletta 13.56

Sammenlagt reisetid: 36 minutter

:)

Gjest camillo
Skrevet

... ellers lurer jeg fortsatt veldig på brukstreninger, det er egentlig viktigst! (eller RIK)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...