Gå til innhold

Kombi-maskin: erfaringer ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring med den maskinen du viser til, men jeg har den andre kombimaskinen nå.

Den første kombinerte vask/tørk-maskinen min var en maskin fra Siemens. Etter bare to år måtte den ha reparasjon, det viste seg at det var masse lo inne i maskinen som reparatør fjernet. Så fungerte den et år til, før det ble ny stans. Ny reparatør kom (dette går på femårsgarantien, så ikke noe jeg måtte betale selv, men det var mye venting på at reparatører skulle ha anledning til å komme). Etter at den siste reparatøren ikke klarte å reparere maskinen fikk jeg beskjed om at jeg kunne få tilbake pengene eller ny maskin. Jeg valgte da å kjøpe en Electrolux (koster over 20.000) fordi denne maskina hadde butikken inne akkurat da, og jeg var lut lei av å ha poser med skittentøy stående rundt... Dessuten hadde den blitt kåret til "best i test" i en undersøkelse.

Electrolux-maskina har et kammer som samler opp lo, og som det er veldig enkelt å tømme etter hver tørk.

Jeg opplevde at den første maskina (Siemens) tettet avløpet fordi all lo går ut sammen med skyllevannet. Måtte til med Plumbo for å løse opp. Anbefaler deg derfor til å sjekke om LG-maskinen har et kammer som samler opp lo, eller hvordan dette løses.

Jeg kjører heller aldri vask og tørk sammenhengende. Dette fordi jeg oppdaget at maskinen ikke alltid skylte like godt, og det kunne ligge igjen en del såpe etter vask. Tar da en ekstra skylling før jeg setter på tørkeprosessen.

Generelt er jeg fornøyd med bare å ha en maskin til begge funksjoner, men vær forsiktig med å kjøpe en "billigmaskin", be dem forklare alle funksjoner skikkelig.

Anonymkode: 07a78...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring. Min kombi holdt i 10 år. Jeg valgte da å ikke tørke tøyet helt knusk tørt, men bare nok til at det ble mykt og hengte det så opp. Skjønte egentlig aldri helt hvor loet ble av dog for var ingen lo samler. Ventet bare på tett sluk, men det hendte ikke😅

Anonymkode: e7d05...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...