Gå til innhold

Fikk klage på skryting i gruppechat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det rett før jeg melder meg ut av en gruppechat jeg har irritert meg grønn på lenge. 4 av syv har mann og barn og sender stadig ut idylliske snapper av søte barn, familieferier, og småkaotiske snapper av hektisk småbarnsliv. Hele gjengen heier og støtter, gir positiv respons. 
 

En av de som er singel er skikkelig eventyrer: laget campervan, drar på backpacking, har alltid veldig intense forhold med masse romantiske ferieturer og generelt litt «luksusliv». Alle gir positiv respons, og er litt sånn påtatt misunnelige «jeg lever gjennom deg»-typ. 
 

Hun andre single er relativt anonym, men deler småmorsomme snaps innimellom.

 

Den tredje single er meg. Her er det verken oppussing, hete romanser, eller kule ferier å skryte av. Ei heller maratonløping eller surdeigsbrød… lite shopping og champagne. Sendte ut en snap av at jeg var på kurs hos Røde Kors for å kanskje bli leksehjelper. Må bli godkjent først. Fikk respons av ene småbarnsmoren at hun synes det er slitsomt med den skrytingen min. I fullt alvor. Jeg kjenner jeg blir litt perpleks. Har jeg ikke lov å dele at jeg jobber frivillig? Jeg har ofte kjent meg utilstrekkelig og mislykket sammenlignet med de andre jentene i gruppen så synes den kommentaren det var ganske ufortjent. Hva mener dere? Er småbarnsmødre en opphøyd klasse som skal skånes for andres opplevelser fordi de selv ikke har kapasitet til frivillig arbeid (som INGEN forventer av en med to små barn og full jobb…)

Anonymkode: e232e...7f9

  • Liker 5
  • Hjerte 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, bare å heve seg over.

Anonymkode: fe9b5...545

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det rett før jeg melder meg ut av en gruppechat jeg har irritert meg grønn på lenge. 4 av syv har mann og barn og sender stadig ut idylliske snapper av søte barn, familieferier, og småkaotiske snapper av hektisk småbarnsliv. Hele gjengen heier og støtter, gir positiv respons. 
 

En av de som er singel er skikkelig eventyrer: laget campervan, drar på backpacking, har alltid veldig intense forhold med masse romantiske ferieturer og generelt litt «luksusliv». Alle gir positiv respons, og er litt sånn påtatt misunnelige «jeg lever gjennom deg»-typ. 
 

Hun andre single er relativt anonym, men deler småmorsomme snaps innimellom.

 

Den tredje single er meg. Her er det verken oppussing, hete romanser, eller kule ferier å skryte av. Ei heller maratonløping eller surdeigsbrød… lite shopping og champagne. Sendte ut en snap av at jeg var på kurs hos Røde Kors for å kanskje bli leksehjelper. Må bli godkjent først. Fikk respons av ene småbarnsmoren at hun synes det er slitsomt med den skrytingen min. I fullt alvor. Jeg kjenner jeg blir litt perpleks. Har jeg ikke lov å dele at jeg jobber frivillig? Jeg har ofte kjent meg utilstrekkelig og mislykket sammenlignet med de andre jentene i gruppen så synes den kommentaren det var ganske ufortjent. Hva mener dere? Er småbarnsmødre en opphøyd klasse som skal skånes for andres opplevelser fordi de selv ikke har kapasitet til frivillig arbeid (som INGEN forventer av en med to små barn og full jobb…)

Anonymkode: e232e...7f9

Hva deler du ellers da? Er det ofte slike snaps? Jeg har en bekjent som er singel som stadig sender slike ting. Gjerne akkompagnert med «stakkars meg. Nok en gang jobb tur til Italia, bra det er ost og god vin og sol og basseng»  

han orker jeg ikke ha så mye med å gjøre lenger 

Anonymkode: a4c39...0fa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sammenligner deg med de andre...at du ikke er god nok.

Er der du må starte, hva skal du med disse andre? Er den en chat med folk du aldri har møtt?

Anonymkode: 66872...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du med i gruppa? Spesielt ettersom du har irritert deg lenge..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig vondt for å tro at du fikk den kommentaren basert på en eneste skryte snap.

Anonymkode: 8ea77...595

  • Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig kommentar å komme med i en gruppe-chat, så alle kan lese. Veldig frekt syns jeg. Uannsett om du hadde 'skrytt' i mange meldinger tidligere, så er det ikke noe man skriver i en chat med så mange andre som også leser meldingen.

Anonymkode: 08c20...6d3

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hva deler du ellers da? Er det ofte slike snaps? Jeg har en bekjent som er singel som stadig sender slike ting. Gjerne akkompagnert med «stakkars meg. Nok en gang jobb tur til Italia, bra det er ost og god vin og sol og basseng»  

han orker jeg ikke ha så mye med å gjøre lenger 

Anonymkode: a4c39...0fa

Det der høres jo litt snikskryt ut…det er vel også forskjell på jobbtur i Italia og kurs med Røde Kors. Hun tok selv brattkort for noen år siden.

 

Det kan gå månedsvis mellom hver gang noe deles i gruppen. Jeg deler mindre og mindre. Jeg har delt helt trivielle ting om vær og vind, ting fra nyhetsbilde vi alle har interesse av, men også ting jeg deltar på av hobbyer. Jeg har ikke spesielt avanserte eller kule hobbyer og jeg er IKKE godt trent. Mitt spørsmål er bare hvorfor MINE oppdateringer er skryting mens andres oppdateringer er velfortjent kos…

Anonymkode: e232e...7f9

  • Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva deler du ellers da? Er det ofte slike snaps? Jeg har en bekjent som er singel som stadig sender slike ting. Gjerne akkompagnert med «stakkars meg. Nok en gang jobb tur til Italia, bra det er ost og god vin og sol og basseng»  

han orker jeg ikke ha så mye med å gjøre lenger 

Anonymkode: a4c39...0fa

Like greit for han, høres det ut som. Makan til drama over ingenting. 

Anonymkode: 9a246...1e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Like greit for han, høres det ut som. Makan til drama over ingenting. 

Anonymkode: 9a246...1e2

Å er du en sånn kanskje som til stadighet skal snikskytter over alt? Det er en uting! Er en stolt over noe eller synes en har vært heldig. Si det da! Det er helt innafor med «heldige meg jeg får kose meg i Italia» eller «nå har jeg klart noe bra på jobben igjen». Men ikke pakk det inn som «stakkars meg» 

 

ts. Hvis du ikke legger ting frem slik og ikke peprer dem med ting så er det en ekstremt rar respons fra dem. Du klarer deg bedre uten dem. 

Anonymkode: a4c39...0fa

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen. 
Alle i min gjeng/gruppechat deler ferier, barn, generelt ting som koster penger, karrierrealtert, suksessen de har med jobber og hobbyer. 
Ting jeg ikke har i mitt liv med andre ord. 
Nå har ikke jeg fått en så direkte kommentar som deg, men jeg får null respons om jeg sender noe fra mitt liv. 

Anonymkode: faff3...592

  • Liker 1
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du selv noe god på å gi de andre respons da? Er jo flott at du har søkt om å bli leksehjelp forresten! Synes du fortjener skryt :)

Anonymkode: a524e...c4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen: jeg er på linke med de andre når det gjelder respons. Alle svarer ikke på alt til enhver tid, men vi svarer når vi kan/vil. Faktisk er jeg ofte den som viser interesse for de andre sine ting ved å stille spørsmål.

Jeg kjenner at det blir en prinsippsak for meg. Jeg skal ikke gå rundt og si unnskyld for at jeg ikke har småbarn med alle utfordringene de medfører. Hvorfor har andre lov å dele fra sine ting, men vi som er barnløs og aleneboende ikke har lov å dele fra vårt liv. Vi som ikke har unger må i større grad ta ANSVAR for å fylle livet vårt selv. Jeg synes jeg gjør en god innsats ved å melde meg på kurs, være aktiv med hobbyer, melde meg på turer. Synes ikke jeg fortjener kritikk for å leve det livet jeg gjør.

Anonymkode: e232e...7f9

  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ts igjen: jeg er på linke med de andre når det gjelder respons. Alle svarer ikke på alt til enhver tid, men vi svarer når vi kan/vil. Faktisk er jeg ofte den som viser interesse for de andre sine ting ved å stille spørsmål.

Jeg kjenner at det blir en prinsippsak for meg. Jeg skal ikke gå rundt og si unnskyld for at jeg ikke har småbarn med alle utfordringene de medfører. Hvorfor har andre lov å dele fra sine ting, men vi som er barnløs og aleneboende ikke har lov å dele fra vårt liv. Vi som ikke har unger må i større grad ta ANSVAR for å fylle livet vårt selv. Jeg synes jeg gjør en god innsats ved å melde meg på kurs, være aktiv med hobbyer, melde meg på turer. Synes ikke jeg fortjener kritikk for å leve det livet jeg gjør.

Anonymkode: e232e...7f9

Vær direkte. Si nøyaktig det du tenker at sånnsett driver alle med snikskryt her så du ser virkelig ikke problemet med å dele noe du er stolt av. 

Folk må begynne å si hva de mener der det gjelder, ellers vil man alltid gå å irritere seg. Eller ennå verre, gjøre seg mindre. Og du får lite respekt av å godta sånt, alle vil alltid tråkke på den som ikke setter sin standard. 

Anonymkode: 24058...dc3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ts igjen: jeg er på linke med de andre når det gjelder respons. Alle svarer ikke på alt til enhver tid, men vi svarer når vi kan/vil. Faktisk er jeg ofte den som viser interesse for de andre sine ting ved å stille spørsmål.

Jeg kjenner at det blir en prinsippsak for meg. Jeg skal ikke gå rundt og si unnskyld for at jeg ikke har småbarn med alle utfordringene de medfører. Hvorfor har andre lov å dele fra sine ting, men vi som er barnløs og aleneboende ikke har lov å dele fra vårt liv. Vi som ikke har unger må i større grad ta ANSVAR for å fylle livet vårt selv. Jeg synes jeg gjør en god innsats ved å melde meg på kurs, være aktiv med hobbyer, melde meg på turer. Synes ikke jeg fortjener kritikk for å leve det livet jeg gjør.

Anonymkode: e232e...7f9

Er de gode venner ellers? 

Anonymkode: a524e...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Å er du en sånn kanskje som til stadighet skal snikskytter over alt? Det er en uting!  

Anonymkode: a4c39...0fa

Ja, snikskytter er definitivt en uting :knegg:

Anonymkode: 9883a...a95

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ts igjen: jeg er på linke med de andre når det gjelder respons. Alle svarer ikke på alt til enhver tid, men vi svarer når vi kan/vil. Faktisk er jeg ofte den som viser interesse for de andre sine ting ved å stille spørsmål.

Jeg kjenner at det blir en prinsippsak for meg. Jeg skal ikke gå rundt og si unnskyld for at jeg ikke har småbarn med alle utfordringene de medfører. Hvorfor har andre lov å dele fra sine ting, men vi som er barnløs og aleneboende ikke har lov å dele fra vårt liv. Vi som ikke har unger må i større grad ta ANSVAR for å fylle livet vårt selv. Jeg synes jeg gjør en god innsats ved å melde meg på kurs, være aktiv med hobbyer, melde meg på turer. Synes ikke jeg fortjener kritikk for å leve det livet jeg gjør.

Anonymkode: e232e...7f9

Vet du hva? Jeg hadde bare pøst på med flere snaps og blåst i den kommentaren fra hun kjerringen!

Anonymkode: 5e45f...5a4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hun som sa det har et problem med deg. Hun ville skjemme deg ut.  Derfor sa hun det foran alle i gruppen og ikke til deg personlig som en redelig person hadde gjort.  Tenker også det siden hun ikke har et problem med andre sitt "skryt", men kun den ene fra deg.  

Anonymkode: f2547...7ef

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at hun som sa det har et problem med deg. Hun ville skjemme deg ut.  Derfor sa hun det foran alle i gruppen og ikke til deg personlig som en redelig person hadde gjort.  Tenker også det siden hun ikke har et problem med andre sitt "skryt", men kun den ene fra deg.  

Anonymkode: f2547...7ef

Dette var min tanke også. Hun er feig, og veldig ufin.

Men det er ganske så ufint av de andre å ikke si fra om at den kommentaren ikke var grei også!

 

Anonymkode: 76d7d...2cd

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt vanskelig å mene noe om dette uten å vite dynamikken og historikken.

Men uansett teit ting å skrive. Med mindre det var et dårlig forsøk på humor. 

Var hun seriøs, så liker hun deg nok bare ikke.

Kanskje du traff et sårt punkt, de er så oppslukt i familie og seg selv at de ikke bryr seg om andre. 

En annen teori, som jeg må understreke BARE er en løs teori og ikke trenger være sann - det er ikke alle som skryter når de deler fra livet, de bare ser på det som å dele fra livet. Og da de tingene de synes er mest gøy. "Alle" sender jo feriebilder. Før sendte vi postkort. Hei, vi er på granka, her er det fint og varmt og vi koser oss på stranda. Det var nok ikke bare for å skryte. 

Så om de ser på det som de bare deler ting de synes er verdt å dele, så kan det kanskje oppleves som mer skryt det du gjør. Setter deg på en høyere hest. De diskuterer hvilken biff som er best og du hopper inn og hever nesen i sky og sier jeg er vegetarianer jeg, bryr meg om klima. 

Jeg satt det på spissen og mener ikke det ER sånn, men det kan være en teori... jeg innbiller meg jeg leser mellom linjene at du er litt misunnelig eller hva man skal si, og da oppleves den minste ting som skryt. Mens for dem er det ikke det.

Anonymkode: 22eef...380

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...