Gå til innhold

Store utepotter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter store utepotter til å ha på verandaen min. Er det noen som har konkrete tips til hvor de kan ha det? Jeg har sett på hagesenter, Rustad, Jusk og så videre. De som er store er enten veldig tunge eller veldig dyre. Det er heller ikke mange store som er fine. Kjempeglad for tips :-)

Anonymkode: c3676...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at de store er tunge og dyre er fordi de er store. 
 

Grunnen til at de er dyre er fordi de er store og tunge. 
 

grunnen til at de er tunge er fordi de er store og dyre. 
 

Du finner ikke billige, store, lette potter i god kvalitet. Du må betale for de. 

Anonymkode: 2dbe7...c08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er på jakt etter store utepotter til å ha på verandaen min. Er det noen som har konkrete tips til hvor de kan ha det? Jeg har sett på hagesenter, Rustad, Jusk og så videre. De som er store er enten veldig tunge eller veldig dyre. Det er heller ikke mange store som er fine. Kjempeglad for tips 🙂

Anonymkode: c3676...ad7

Jeg følger med på Finn.no, har funnet mye fint til hagen der (inkl utepotter). Store og frostsikker potter venter jeg til salg på høsten.  Alt etter hvor du bor i landet, men jeg synes Hageland og Plantebørsen har mye kult og litt annerledes potter

Anonymkode: 3a7c6...98e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er stort, dyrt og fint for deg da?

Du kan se på Mestergrønn sine Eco pots, som kanskje er av de billigere jeg har sett. Evt Plantasjen sine Nova eller Elho.

Anonymkode: 73b56...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt på obs bygg tidligere år.

Anonymkode: 946bc...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Grunnen til at de store er tunge og dyre er fordi de er store. 
 

Grunnen til at de er dyre er fordi de er store og tunge. 
 

grunnen til at de er tunge er fordi de er store og dyre. 
 

Du finner ikke billige, store, lette potter i god kvalitet. Du må betale for de. 

Anonymkode: 2dbe7...c08

Jeg kunne tenke meg at de ikke var så tunge. Når de er fulle av jord har jeg ikke sjans å flytte på de. Håpet å finne noen som ikke er så tunge, prisen spiller mindre rolle.

Prisen spiller mindre rolle.

TS

Anonymkode: c3676...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kunne tenke meg at de ikke var så tunge. Når de er fulle av jord har jeg ikke sjans å flytte på de. Håpet å finne noen som ikke er så tunge, prisen spiller mindre rolle.

Prisen spiller mindre rolle.

TS

Anonymkode: c3676...ad7

Du kan jo sette de på blomstervogn (eller hva det heter), da er de enkle å flytte selv om de er tunge.

Anonymkode: f12a2...6c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor stort du tenker er stort nok eller hva du liker, men disse fra Jula er ikke veldig tunge https://www.jula.no/catalog/hage/planting/dyrke/blomsterkrukker/krukkesett-017784/

En lett variant - 40cm https://www.biltema.no/fritid/hage/planting/krukker/lysegra-lett-potte-o40-cm-2000054640 - jeg ville boret hull og satt den på hjul av noe tilsvarende denne https://www.biltema.no/fritid/hage/planting/krukker/blomstervogn-30-cm-2000053555

Ellers kanskje Ikea, Jem&fix, europris, bauhaus har noe om du har de i nærheten? 

Avhengig av smak, så kan du også ta noe billig og kle det med jute. https://no.pinterest.com/search/pins/?rs=ac&len=2&q=burlap flower pot covers&eq=burlap flower pot&etslf=9436

Anonymkode: 91a2a...a8b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kunne tenke meg at de ikke var så tunge. Når de er fulle av jord har jeg ikke sjans å flytte på de. Håpet å finne noen som ikke er så tunge, prisen spiller mindre rolle.

Prisen spiller mindre rolle.

TS

Anonymkode: c3676...ad7

Hvis de er lette er de gjerne i dårlig kvalitet, og vil neppe tåle så mye jord, og hvert fall ikke våt jord som ekspanderer… Da kan hele greia sprekke eller knuse. 
 

Anonymkode: 2dbe7...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er på jakt etter store utepotter til å ha på verandaen min. Er det noen som har konkrete tips til hvor de kan ha det? Jeg har sett på hagesenter, Rustad, Jusk og så videre. De som er store er enten veldig tunge eller veldig dyre. Det er heller ikke mange store som er fine. Kjempeglad for tips 🙂

Anonymkode: c3676...ad7

Skal kjøpe murerbøtter på biltema, orker ikke å betale fler 100 kroner andre steder 😄

Anonymkode: 4aabd...1ed

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i mine iqbana fra Plantasjen. Veier ikke noe, skikkelig frostsikker og de firkantede er veldig enkle å stable bort. 

Anonymkode: cb1a0...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nova-serien fra plantasjen er i lett-sement (?) og ikke bæltung. Jeg har kjøpt noen på høstsalg og noen på finn. Har en god dose leca i bunn, det hjelper også.

Anonymkode: 7526f...c68

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hageland har en del store krukker, og det kommer vel inn mer nå utover våren.

Anbefaler deg pottetralle med hjul under krukkene, da blir de mye enklere å flytte rundt på. BEDD plantekasser har vel også hjul montert.

Anonymkode: c0959...892

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...