Gå til innhold

Venninne som gir fryktelig lite tilbake

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis noen gir deg for lite tilbake, så er det nettopp du som har gitt for mye! 

Gi fra hjertet ditt, så slipper du å telle på kronene du venter å få tilbake.

Anonymkode: 3bd80...56c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 22.13):

Hun var frekk. Men det tror jeg også jeg hadde blitt om det er mye konkurranse i venninnegjengen. Er så glad jeg slipper et slik opplegg. Når dere holder på slik vil det alltid være noen som ikke føler deg god nok. 

Anonymkode: 89ff4...980

Nei, vi andre jentene har ikke noe konkurranse mot hverandre. Vi trener sammen og jobber felles mot et mål. Det er den venninna som jeg skrev om i meld som alltid har hatt interne konkurranser mot oss, uten at vi egentlig har vært klar over det. Det ble litt mye for de andre jentene, så de begynte til slutt å kutte henne mer og mer ut. 

Anonymkode: 7bba6...77a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BobbySocks skrev (4 minutter siden):

Og Vipps hadde jeg sluttet å hjelpe henne. Jeg hadde heller ikke kontakten henne før hun hadde beklaget. 

Ja, det er nok det som jeg endte med🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ref din oppdatering rett over her;

Hun er ikke et menneske jeg ville hatt i livet et sekund lenger enn jeg måtte. Ergo, ikke i det hele tatt.

Anonymkode: b1b69...d4a

Nei, det er nok det jeg konkluderte med også. Men det er jo ho som jeg har kjent lengst så det blir nok en liten «kjærlighetssorg». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har vel egentlig ikke snakket med henne siden den tlf samtalen, men jeg får ganske mange snapper fra henne hver dag om skolen, stresset og bacheloroppgaven. 

Jeg ville minnet henne på at hun selv sa hun ville fryse deg ut, så du trenger ikke motta snap om studiene hennes. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 15.20):

Hei dere, 

jeg sitter her og føler litt på en relasjon med en venninne. 
Venninna mi er veldig snill, hyggelig og lett å snakke med,   men er også veldig selvsentrert og har ofte interne konkurranser med oss i venninneflokken uten at vi egentlig er klar over det. 
Slik som det er nå, så er jeg vel den eneste nærme som hun har igjen da de andre har tatt avstand pga litt måten hun er på. 
Jeg og venninna (hovedpersonen i dette innlegget) er den som har kjent hverandre lengst og jeg føler vel på at siden det «kun» er jeg som «holder ut» er pga jeg har alltid vært redd for å såre andre og har en tendens til at jeg ikke sier i fra. 
Venninnegjengen og jeg minus venninne (hovedpersonen) har vært ganske treningsentusiaster de siste årene. Vi liker å være med på ulike hinderløp og har ett par treningsøkter sammen i løpet av måneden. 
Den siste venninna (hovedpersonen) har studert (bachelor) de siste tre årene og hun har valgt å prioritere tiden sin på studiene (noe som alle forstår og oppmuntrer til). Jeg pleier som regel å være «studiepartneren» til venninna mi siden jeg fullførte denne bacheloren for flere år siden. Dvs at jeg hjelper henne med å pugge, leser over alle innleveringene hennes samt. at jeg har påtatt meg en rolle med å være heiagjengen hennes (det vil si sender en morgenlevering under eksamen, sender ho lykke til snaps osv). 
I helgen hadde jeg og venninna vinkveld (de andre hadde ikke mulighet til å bli med). Vi snakker løst og fast om livet og ikke minst skolen hennes. Mens vi skravler så ønsker ho at jeg leser gjennom bacheloroppgaven hennes og vi snakker litt om sluttinnspurte og at hun gleder seg til å blir ferdig slik at hun også kan begynne å trene og slikt igjen, og målene hun ønsker å sette seg på treningsfronten. 

Så kommer vi tilbake til grunnen til dette innlegget. 
I dag klarte jeg endelig å nå et treningsmål som jeg hadde satt meg for lenge siden. Dette var også et treningsmål som venninna mi satt seg i helgen (som ho skulle begynne med etter bacheloren).

Når jeg sendte snap av at jeg oppnådde treningsmålet mitt så fikk jeg tilbake av venninna: 

«Kjære deg, jeg har egentlig ingen behov for de treningsnappene dine. Trodde kanskje du tok hintet, ved at jeg ikke svarte, men tydeligvis ikke». 

Jeg ringte henne og spurte hva i all verden. Og fortalte at jeg har jo heller ingen behov eller egne interesser for å hjelpe deg med bacheloren din, eller å høre deg i pugging. Jeg gjør det det for dette er noe som du prioriterer høyest og har behov for. Jeg gjør også dette for at i mine øyne skal venninner motivere, hjelpe og heie på hverandre».

jeg fikk da til svar: «du lager så stor greie av det jeg skrev, er det mulig å være så hårsår så la hun på». 

Det skal sies at det har vært mye greier med denne venninna og mye historie. Og hadde det vært noen andre så hadde jeg sikkert ikke brydd meg så mye med å få et sånt svar. 
Og det irriterer meg at jeg ble så sur over dette her. 
Så har dere noen gode råd i hvordan jeg skal håndtere dette? 
tusen tusen takk for at dere tok dere tid til å lese. 
(Det er nok mange skriveleifer her, det var frustrasjonskriving så det gikk litt unna)🙈😅

Kutt henne ut! Hun er kun opptatt opptatt av seg selv! Jævla drittkjærring! Du er altfor god for henne.Flott at du klarte å ringe henne og si fra. Vær med andre hyggelige venninner.🤗

Endret av Rødstrupa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

En liten oppdatering: 

Vi snakket sammen på tlf etter hun blandet samboeren min inn i diskusjonen. Samboeren min fortalte at venninnen min reagerte på den måten siden hun var stresset pga dårlig tilbakemelding fra veilederen på bacheloren oppgavn hennes. Og at hun fikk dårlig samvittighet for at hun ikke klarte å trene og slikt. Jeg ringte henne for å nøste opp, men tlf samtalen eskalerte da jeg prøvde å inngå et kompromiss med henne typ: Jeg overreagerte så jeg tar på meg halve ansvaret, men det hadde hjulpet meg mye om du hadde forklart til meg det samme som du forklarte til mannen min. Da hadde jeg jo selvfølgelig tatt hensyn til deg og ikke sendt disse snappene. Men at du også svarte krast til meg. Hun ønsker ikke å påta seg nye skyld. Og sa at jeg måtte bare godta henne som den ho er og at det er jeg som faktisk valgte å lage en så stor greie ut av en liten kommentar. Jeg ble jo da litt irritert tilbake og svarte at nå var det ikke jeg som starta dette her. Visa er at hun hadde ikke behov for slike mennesker som meg i livet sitt og ønsket å fryse meg ut. 
til dette svarte jeg at: «da syns jeg du skal fryse meg ut, så kan du heller ta kontakt med meg da du er klar for å si unnskyld». Jeg fikk da til svar at hun har aldri sagt unnskyld for noe i hele sitt liv, og at jeg ikke bør forvente dette av henne. 
etter dette la vi på «røret». 

Jeg har vel egentlig ikke snakket med henne siden den tlf samtalen, men jeg får ganske mange snapper fra henne hver dag om skolen, stresset og bacheloroppgaven. 

Så slik det er nå, så vet jeg ikke helt hva som skjer videre? 

Har aldri sagt unnskyld for noe i hele sitt liv... her er det noe veldig galt, og jeg hadde ikke kunnet fortsette et vennskap med en som mener de er feilfri i denne verden. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du lever bare en gang. Ikke bruk tid på sånne mennesker. De er ikke verdt det. Sånne folk er energitappere og gaslightere. Usunt å være rundt. 

Hadde en sånn venninne selv. Var totalt utslitt hver gang jeg vi var sammen. Hun fikk meg til å føle meg gal. 

Anonymkode: 2d03c...ec4

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En liten oppdatering: 

Vi snakket sammen på tlf etter hun blandet samboeren min inn i diskusjonen. Samboeren min fortalte at venninnen min reagerte på den måten siden hun var stresset pga dårlig tilbakemelding fra veilederen på bacheloren oppgavn hennes. Og at hun fikk dårlig samvittighet for at hun ikke klarte å trene og slikt. Jeg ringte henne for å nøste opp, men tlf samtalen eskalerte da jeg prøvde å inngå et kompromiss med henne typ: Jeg overreagerte så jeg tar på meg halve ansvaret, men det hadde hjulpet meg mye om du hadde forklart til meg det samme som du forklarte til mannen min. Da hadde jeg jo selvfølgelig tatt hensyn til deg og ikke sendt disse snappene. Men at du også svarte krast til meg. Hun ønsker ikke å påta seg nye skyld. Og sa at jeg måtte bare godta henne som den ho er og at det er jeg som faktisk valgte å lage en så stor greie ut av en liten kommentar. Jeg ble jo da litt irritert tilbake og svarte at nå var det ikke jeg som starta dette her. Visa er at hun hadde ikke behov for slike mennesker som meg i livet sitt og ønsket å fryse meg ut. 
til dette svarte jeg at: «da syns jeg du skal fryse meg ut, så kan du heller ta kontakt med meg da du er klar for å si unnskyld». Jeg fikk da til svar at hun har aldri sagt unnskyld for noe i hele sitt liv, og at jeg ikke bør forvente dette av henne. 

Vel, da får du bare godta henne som hun er, også må hun godta at du ikke ønsker slike folk i livet ditt. 

Det er svært selvopptatte personer som mener at andre skal tåle krasse/ufine svar/meldinger, hun har jo null selvinnsikt. Jeg skjønner godt at andre kutter henne ut, det høres ikke ut som at hun tilfører noe positivt i forhold til andre?

Jeg ville vel heller sagt at hun kunne la være å kontakte deg i det hele tatt, da du ikke orker å ha et forhold der det bare går en vei, og at den som er negativ, selvsentrert og egoistisk ikke er noe du vil ha i livet ditt.

Ang snappene du får, så kan du spørre om hvorfor hun sender slikt til deg? For du er ikke interessert i alle hennes greier, når hun har vært så tydelig på at hun ikke har noe interessere for deg og ditt.

Anonymkode: 222f1...a6f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rødstrupa skrev (8 timer siden):

Kutt henne ut! Hun er kun opptatt opptatt av seg selv! Jævla drittkjærring! Du er altfor god for henne.Flott at du klarte å ringe henne og si fra. Vær med andre hyggelige venninner.🤗

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vel, da får du bare godta henne som hun er, også må hun godta at du ikke ønsker slike folk i livet ditt. 

Det er svært selvopptatte personer som mener at andre skal tåle krasse/ufine svar/meldinger, hun har jo null selvinnsikt. Jeg skjønner godt at andre kutter henne ut, det høres ikke ut som at hun tilfører noe positivt i forhold til andre?

Jeg ville vel heller sagt at hun kunne la være å kontakte deg i det hele tatt, da du ikke orker å ha et forhold der det bare går en vei, og at den som er negativ, selvsentrert og egoistisk ikke er noe du vil ha i livet ditt.

Ang snappene du får, så kan du spørre om hvorfor hun sender slikt til deg? For du er ikke interessert i alle hennes greier, når hun har vært så tydelig på at hun ikke har noe interessere for deg og ditt.

Nei, det er nok derfor jeg har holdt ut. For det er vel egentlig bare meg igjen. Eller hun har andre bekjente/ folk hun henger med 1-2 ganger i året som hun ser opp til og ønsker innpass hos (jeg tror nok ikke de har stått henne nærme nok til å kjenne på ting), men de prioriterer ikke å henge med henne.. 

men nå den siste uka har jeg ikke snakket eller svart henne, så jeg er jo litt spent på å se om hun faktisk tar kontakt og unnskylder seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
klarinetta skrev (8 timer siden):

Har aldri sagt unnskyld for noe i hele sitt liv... her er det noe veldig galt, og jeg hadde ikke kunnet fortsette et vennskap med en som mener de er feilfri i denne verden. 

Jeg kjenner familien hennes godt og hun er den eneste jenta blant fire brødre (et veldig etterlengtet jentebarn og minstemann i søskenflokken) , så hun har blitt behandlet som en prinsesse omtrent hele livet. Så jeg tenker nok at hun ikke sier unnskyld har noe med oppdragelsen å gjøre og at hun har vært mye fritatt «plikter» og regler som brødrene måtte følge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er nok derfor jeg har holdt ut. For det er vel egentlig bare meg igjen. Eller hun har andre bekjente/ folk hun henger med 1-2 ganger i året som hun ser opp til og ønsker innpass hos (jeg tror nok ikke de har stått henne nærme nok til å kjenne på ting), men de prioriterer ikke å henge med henne.. 

men nå den siste uka har jeg ikke snakket eller svart henne, så jeg er jo litt spent på å se om hun faktisk tar kontakt og unnskylder seg

Kanskje hun er så krass/ufin/forventer at du finner deg i alt nettopp fordi du har godtatt dette i så mange år? 

Hvordan har denne siste tiden føltes nå når dere faktisk ikke har kontakt? Har det kjentes ok ut, eller savner du henne og det at du har stilt opp for henne med alt hun har trengt hjelp til? (Som hun tydeligvis ikke har sittet hjelp på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg kjenner familien hennes godt og hun er den eneste jenta blant fire brødre (et veldig etterlengtet jentebarn og minstemann i søskenflokken) , så hun har blitt behandlet som en prinsesse omtrent hele livet. Så jeg tenker nok at hun ikke sier unnskyld har noe med oppdragelsen å gjøre og at hun har vært mye fritatt «plikter» og regler som brødrene måtte følge. 

Hm, ja kanskje det. Men det tar også en viss type personlighet å oppfatte seg selv som spesiell på denne måten, man pleier jo å våkne litt opp på et tidspunkt når man kommer ut i den virkelige verden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 20.55):

Høres ut som hun var misunnelig samt ikke verdsetter deg som en venninne

Anonymkode: 8f563...08e

Jepp er misunnelig og tåler ikke at andre gjør noe bedre. Det er nok en god grunn for at andre har trukket seg vekk. Jeg ville trekt meg unna litt selv, ta avstand, er en tid for alt. 

Anonymkode: b773e...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 hours ago, AnonymBruker said:

En liten oppdatering: 

let-it-go-500x325.jpg?v=1657024970

Anonymkode: 5b1d1...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...