Gå til innhold

Når effekten av Mysimba avtar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gått på dette siden i fjor høst, og merker nå dessverre at effekten avtar i form av at jeg er mer sulten, vil ha ting (cravings) og spiser mer enn tidligere og blir ikke like fort mett.

Har noen opplevd det samme? Fikk dere en annen medisin? Jeg oppfylte ikke kravene til Ozempic osv.

Anonymkode: 7f17f...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er vanlig dessverre. Poenget er vel å bruke tiden den har effekt godt til å etablere nye faste vaner. Så skal man fortsette disse vanene selv om sulten er tilbake. Derfor er det dumt å bare impulsivt spise etter apetitt (slik man pleide før) når man begynner på disse medisinene. For da spiser man bare automatisk mindre, men lærer ingenting om hva egen kropp trenger. Hvis man benyttet den nedsatte apetitten til å få inn en fast frokost, lunsj og middag i passe mengde (når det er lett), er det enklere å bare fortsette med nøyaktig det samme når det ikke er like lett lenger. Cravings, søtsug og sult er noe de fleste må streve med, uansett størrelse. Og de fleste må begrense seg gjennom dagen for å holde seg slank. Derfor er gode vaner så viktig, feks jeg spiser kun to knekkebrød og en frukt på jobb, for det er det jeg alltid gjør. Selv om jeg selvfølgelig har lyst på snacks fra pauserommet/kaken på fredag eller å gå innom kiosken på vei hjem.

Anonymkode: a95de...0f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde meg også. Men da var jeg i gang med gode vaner så hadde fått den kickstarten jeg var ute etter. 

Anonymkode: 0f1c8...206

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...