Gå til innhold

Barnehageplass


Srfg6

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fødte I desember og søkte om barnehageplass fra 1 november i og med at vi ikke har mulighet til å ha barnet hjemme. Siden begge jobber. Vi søkte den 12 mars og lurte da på om når vi ca får svar om vi får barnehageplass? Og er det greit at vi har 1 november som oppstart eller bør man endre det til AUgust?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min fikk barnehageplass fra august av. Vi avtalte at hun begynner 1 desember, men at jeg må betale fra august. Bare heldig vi fikk plass føler jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro ett svar ligger like rundt hjørnet. Men vær forberedt på at dere kanskje ikke får barnet inn før høsten 2025 da alle barn må være født innen november 2023 for å ha krav på plass januar 2024 eller når barnet fyller 1 år hvis barnehagen har kapasitet. 

 

Jeg vet mange som måtte vente til barnet var 1.5 år før det fikk plass

Anonymkode: 9ff00...db4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte vår desembergutt inn ved hovedopptaket 1. mars året etter. Fikk ikke innvilget plass fordi han er født i desember. Hørte med barnehagekontoret i oktober og fikk en liste over barnehager med ledige plasser. Fikk på den måten plass i barnehage med oppstart 1. januar, da han var ett år. 

Anonymkode: 9ac65...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er opptak for oktober- og novemberbarn i august i Oslo. De får foran dere. Så du hører nok ingenting før til høsten, og bare om det er plass der du står på venteliste. Det beste er nok å ta en ringerunde i oktober/november når alle som har rett på plass har fått plass. 

Her ville du måttet vente til august neste år, så anbefaler at du legger til rette for det.

Anonymkode: f1d09...049

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere søkte etter 1. Mars kan dere nok vente en stund på svar

Anonymkode: 6da9e...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som noen har skrevet, har dere ikke krav på plass før august 2025, så jeg ville lagt en alternativ plan også, dersom det ikke er ledige plasser for dere i år.

Dersom dette er i Oslo, hører dere nok ikke noe før i september/oktober. Vi fikk tilbud 5. september for vår som hadde oppstart 26. oktober.

Anonymkode: ab8d2...6da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt barn født i desember 2022 fikk ikke plass i barnehage i vår bydel før august 2024. Flere i barselgruppa løste det ved å ringe rundt til barnehager i andre bydeler/kommuner, og fikk plass til barnet der. Ellers har noen brukt dagmamma/foreldre noen dager i uken og jobbet deltid. 
 

Det kan være verdt å se på alternative løsninger, det hadde virkelig plaget meg å sende mitt barn 8 timer i barnehagen da det var under ett år. 

Anonymkode: 50578...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...