Gå til innhold

Plutselig er svigermor nysgjerrig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid og har termin idag.

Jeg har gått hele svangerskapet uten at svigermor har spurt meg hvordan det går med meg eller babyen i magen.. absolutt ingen interesse har hun vist meg.

Men igår og idag plutselig begynner hun å grave om jeg kjenner noe til fødsel, hun ber mer gi beskjed når fødsel starter, ber meg oppdatere underveis osv.. 

 

Jeg kjenner jeg vil spy av henne akkurat nå. Hun har aldri interessert seg for meg og nå som terminen er her, er jeg plutselig interessant.... eller rettere sagt, babyen er interessant..

 

Mannen min blir forbanna på slik oppførsel fra henne og har ringt henne for å gi beskjed om at vi sier ifra når vi føler det blir rett.

 

Andre som opplever svigermødre slik?

Anonymkode: 80901...c2c

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er galt når hun ikke viser interesse og det er galt når hun gjør det?

Anonymkode: d0514...4e0

  • Liker 32
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at hun ikke ville mase i starten i tilfelle du skulle miste, og at hun nå kjenner seg trygg på at det kommer til å bli og dermed har lyst til å involvere seg? 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor er interessert men livredd for å tråkke feil. Ikke fordi jeg selv mener jeg har gitt uttrykk for at hun står i fare for det , men jeg tror det handler om at det er en krevende rolle. "Mormor" er en naturlig person for en gravid å forholde seg til. "Farmor" er og blir mer perifer, og det er vanskelig å finne balansen. Det kan godt hende at hun ikke har ønsket å trenge deg på, men at nå som termindato er kommet, så tenker hun at det er mindre invaderende å vise at hun er interessert?

Mine svigerforeldre har sagt at de gjerne tar imot telefonsamtaler fra meg om jeg ønsker det selv, men dette er ikke noe de "krever". Det synes jeg er en fin tilnærming. De har sånn sett ikke aktivt "fulgt meg opp", men jeg vet at de er der, og jeg har ringt dem for å inkludere dem.

Anonymkode: 499f8...bb2

  • Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er galt når hun ikke viser interesse og det er galt når hun gjør det?

Anonymkode: d0514...4e0

Hvorfor snur du dette 180 grader? 

Det er naturlig å vise omsorg og interesse når du skal bli bestemor. Å komme på dag 280 av 280 dager, virker mest som du kun vil sole deg i glansen.

Anonymkode: 2df08...3bc

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hadde vært hyggelig om hun plutselig viste interesse

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde blitt like irritert. 

Anonymkode: 900bc...091

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er gravid og har termin idag.

Jeg har gått hele svangerskapet uten at svigermor har spurt meg hvordan det går med meg eller babyen i magen.. absolutt ingen interesse har hun vist meg.

Men igår og idag plutselig begynner hun å grave om jeg kjenner noe til fødsel, hun ber mer gi beskjed når fødsel starter, ber meg oppdatere underveis osv.. 

 

Jeg kjenner jeg vil spy av henne akkurat nå. Hun har aldri interessert seg for meg og nå som terminen er her, er jeg plutselig interessant.... eller rettere sagt, babyen er interessant..

 

Mannen min blir forbanna på slik oppførsel fra henne og har ringt henne for å gi beskjed om at vi sier ifra når vi føler det blir rett.

 

Andre som opplever svigermødre slik?

Anonymkode: 80901...c2c

Alt denne svigerforeldre gjør vil du oppfatte som feil. Spør hun ikke er det galt, spør hun så er det galt.. 

Forstår absolutt frustrasjonen altså, hadde nok blitt irritert selv. Eneste du kan gjøre er å akseptere at hun er som hun er og gå videre. Dere informerer når dere ønsker. Hun har ingen rett eller krav til noe informasjon. 

Min svigermor spør veldig lite om min graviditet. Ikke fordi hun ikke bryr seg, men fordi hun ikke vil mase - da hun vet både sønnen og jeg ikke orker mas. Vi er ulike. Sånn er det bare. Min mor ringer meg ned - kveler meg nærmest, sluttet å svare henne når hun ringer for jeg orker ikke maset. De får beskjed når de får beskjed. Var samme med sist. Da viste faktisk svigers om fødselen før barnet var født, mens min egen mor ikke fikk beskjed før etterpå.. Så dette er ikke BARE et svigermor problem. 

Anonymkode: ead95...f69

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve graviditeten er det ingen andre som finner interessant enn mor og far selv. Helt naturlig at hun er mer på nå som det nærmer seg. 

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (3 minutter siden):

Selve graviditeten er det ingen andre som finner interessant enn mor og far selv. Helt naturlig at hun er mer på nå som det nærmer seg. 

Hadde svigermor prøvd å bise interesse før termin, omså bare for å la meg tro at hun var interessert for å gi omtanke så hadde jeg mer enn gjerne inkludert henne mer rundt termin og fødsel. Men siden hun har vist meg nada interesse eller omsorg.

Hellet ikke under en 2 mnd periode hvor jeg var inn og ut av sykehus pga nyrebekkenbetennelse i svangerskapet viste hun noen omsorg... 

 

Det jeg virkelig kjenner på nå er at jeg ser hvem i livet mitt som betyr noe etter hvor mye folk har brydd seg under graviditeten... for ja jeg har ikke hatt det enkelt med hypermesis, inn og ut av sykehus, depresjoner osv. Vært sykemeldt fra dag 1 og vær ekstremt ensom

Anonymkode: 80901...c2c

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er galt når hun viser interesse og det er galt når hun er stille 🤦🏻‍♀️ der er søren ikke lett å gjøre andre til lags lenger.

 

Anonymkode: 31fa4...4eb

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde svigermor prøvd å bise interesse før termin, omså bare for å la meg tro at hun var interessert for å gi omtanke så hadde jeg mer enn gjerne inkludert henne mer rundt termin og fødsel. Men siden hun har vist meg nada interesse eller omsorg.

Hellet ikke under en 2 mnd periode hvor jeg var inn og ut av sykehus pga nyrebekkenbetennelse i svangerskapet viste hun noen omsorg... 

 

Det jeg virkelig kjenner på nå er at jeg ser hvem i livet mitt som betyr noe etter hvor mye folk har brydd seg under graviditeten... for ja jeg har ikke hatt det enkelt med hypermesis, inn og ut av sykehus, depresjoner osv. Vært sykemeldt fra dag 1 og vær ekstremt ensom

Anonymkode: 80901...c2c

Siden du har slitt så mye under graviditeten kan det jo tenkes at din svigermor har tenkt at hun ikke skulle mase på deg. 
 

Man må slutte å alltid tenke det verste om folk. 

Anonymkode: 5ffaf...b0f

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye styr med disse graviditetene. Ting som ikke eksisterte før.

Anonymkode: 80673...fea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har ikke "brydd seg" noe som helst ila svangerskapet, men mannen din ringte henne fordi han ble forbanna over spørsmål? 

Henger ikke helt med, jeg ...

Hva slags omsorg er det egentlig du forventer av svigermor?

Anonymkode: cfb90...9be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er gravid og har termin idag.

Jeg har gått hele svangerskapet uten at svigermor har spurt meg hvordan det går med meg eller babyen i magen.. absolutt ingen interesse har hun vist meg.

Men igår og idag plutselig begynner hun å grave om jeg kjenner noe til fødsel, hun ber mer gi beskjed når fødsel starter, ber meg oppdatere underveis osv.. 

 

Jeg kjenner jeg vil spy av henne akkurat nå. Hun har aldri interessert seg for meg og nå som terminen er her, er jeg plutselig interessant.... eller rettere sagt, babyen er interessant..

 

Mannen min blir forbanna på slik oppførsel fra henne og har ringt henne for å gi beskjed om at vi sier ifra når vi føler det blir rett.

 

Andre som opplever svigermødre slik?

Anonymkode: 80901...c2c

Noen er mer interessert i tiden med baby enn en graviditet. Samboer er slik. 

Anonymkode: 8a421...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er galt når hun ikke viser interesse og det er galt når hun gjør det?

Anonymkode: d0514...4e0

Timingen er avslørende. Hun bryr aeg ikke om svigerdatter, men vil ha kontroll. 

Anonymkode: f17a5...cd6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er galt når hun ikke viser interesse og det er galt når hun gjør det?

Anonymkode: d0514...4e0

Det er ganske frekt å ikke vise noen interesse for sin gravide svigerdatter hele svangerskapet / 9 mnd og så plutselig begynne å late som hun "bryr seg" nå på termin. Viser jo at hun har 0 interesse for svigerdatteren sin og kun blander seg nå pga. at babyen skal komme snart.

Anonymkode: 2e484...66f

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er gravid og har termin idag.

Jeg har gått hele svangerskapet uten at svigermor har spurt meg hvordan det går med meg eller babyen i magen.. absolutt ingen interesse har hun vist meg.

Men igår og idag plutselig begynner hun å grave om jeg kjenner noe til fødsel, hun ber mer gi beskjed når fødsel starter, ber meg oppdatere underveis osv.. 

 

Jeg kjenner jeg vil spy av henne akkurat nå. Hun har aldri interessert seg for meg og nå som terminen er her, er jeg plutselig interessant.... eller rettere sagt, babyen er interessant..

 

Mannen min blir forbanna på slik oppførsel fra henne og har ringt henne for å gi beskjed om at vi sier ifra når vi føler det blir rett.

 

Andre som opplever svigermødre slik?

Anonymkode: 80901...c2c

Forferdelig trist oppførsel - fra deres side! Dere skal være glad hun nå viser interesse, og kanskje det betyr at hun kan få et fint forhold til barnet, men det ødelegger jo dere glatt ved å gjøre dette med henne nå! Her er sjansen til å komme svigermor nærmere, også avskriver dere henne totalt? Dere er verre enn svigermor! 

Anonymkode: 462d4...3ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ganske frekt å ikke vise noen interesse for sin gravide svigerdatter hele svangerskapet / 9 mnd og så plutselig begynne å late som hun "bryr seg" nå på termin. Viser jo at hun har 0 interesse for svigerdatteren sin og kun blander seg nå pga. at babyen skal komme snart.

Anonymkode: 2e484...66f

Late som? Du vet ikke bakgrunnen for dette. Det er kanskje nå det virkelig går opp for henne. Og slik TS og mannen angriper dette, tyder det på konflikter fra før. 

Anonymkode: 462d4...3ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun har ikke "brydd seg" noe som helst ila svangerskapet, men mannen din ringte henne fordi han ble forbanna over spørsmål? 

Henger ikke helt med, jeg ...

Hva slags omsorg er det egentlig du forventer av svigermor?

Anonymkode: cfb90...9be

Tipper TS ikke ønsker å ha et godt forhold til svigermor 😕

Anonymkode: 462d4...3ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...