Gå til innhold

Liker dere samfunnet slik det er i dag?


AnonymBruker

Når ville du helst levd?  

86 stemmer

  1. 1. Når ville du helst levd?

    • I dag (2024)
      29
    • 1980
      39
    • 1960
      12
    • 1800-tallet
      6


Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 11.29):

Liker dere samfunnet slik det er i dag? Hva er det du liker med det mot hvordan det var før? Hva liker dere ikke?

Om du fikk velge. Ville du heller levd i et annet tiår?

Anonymkode: 3064c...b8a

Savner 90-tallet. Skulle hatt det sånn i enda.

Anonymkode: c2a36...a2f

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 4/16/2024 at 1:03 PM, AnonymBruker said:

Du kan kontakte folk i hele verden når du vil.

Anonymkode: 986b7...963

Nåja, man kan kun ringe eller besøke noen om man har fått skriftlig godkjenning på forhånd. Føles ikke veldig åpent eller samlet akkurat. 

Anonymkode: d714f...e09

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Verden er ødelagt. Og mer ødelagt skal den bli.

90-tallet var på mange måter så uskyldig. Det var velstand nok. Men folk hadde ikke nesa i telefonen. Det var mindre press, på det meste.

Endret av Blåttvann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1800-tallet og alt før var helt forferdelig og det er bare å lese historie. På 1960-tallet og faktisk 1980-tallet behandlet de jenter og damer på en utrolig ufin måte. De var stygge mot kvinner da og jeg er glad jeg lever nå i 2024. Før i tiden jobbet de knallhard. På gårdene jobbet de før i tiden fra tidlig morgen til sein kveld og spiste dårlig. Det var et slaveliv. 

Anonymkode: 77088...3ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 13.03):

Var ting bedre i gamle dager?

Vi er mer samlet idag enn i 1800-tallet..? Du kan kontakte folk i hele verden når du vil.

Anonymkode: 986b7...963

Jeg vil ikke kalle det samlet på en god måte. Det at man kan kontakte folk over hele verden er av tingene som har bidratt til mer distanse mellom mennesker. Før sosiale media var det iallfall mye som var bra fordi man ikke hadde det. Er min mening. 
 

ikke jeg som skrev det du kommenterte på

Anonymkode: 01f1d...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg gjør ikke det. Men jeg mener likevel det gjelder å se fremover og jobbe med det vi har.

Selv om det kan virke forlokkende å mimre tilbake til alt fra 60 til 90-tallet uten internet og smart telefoner, og folk som bare "lever i øyeblikket", så var samfunnet langt mer rigid. Jeg tror mange i dag fort ville følt seg tvunget inn i en konformitet som er langt verre enn dagens. Med langt mindre toleranse for alternative livsstiler. Da snakker jeg ikke om bare LGBTQ, men alt fra klesstil, hobbyer og hvordan livet skal planlegges. Stranger Things nerder ville fått det vanskelig, for å si det sånn. Mye av nostalgien skyldes enten at noen faktisk trivdes innenfor disse rammene, andre har glemt det mens en del var barn eller ikke engang var kommet til verden da. 

Om jeg hadde fått valget om å gå inn i tidsmaskinen til f.eks rett etter fallet av Sovjetunionen og "starte på nytt", så ville jeg takket nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i det hele tatt. Late stage kapitalisme kan suge tåa mi. Overforbruk, tidsmangel, lite sosialt samhold, ensomhet... vi lever ikke i vår naturlige tilstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...