Gå til innhold

Liker dere samfunnet slik det er i dag?

Når ville du helst levd?  

86 stemmer

1. 1. Når ville du helst levd?

• I dag (2024)
      29
    • 1980
      39
    • 1960
      12
    • 1800-tallet
      6

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Liker dere samfunnet slik det er i dag? Hva er det du liker med det mot hvordan det var før? Hva liker dere ikke?

Om du fikk velge. Ville du heller levd i et annet tiår?

Anonymkode: 3064c...b8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er usikker, men valgte 1980.  Da hadde jeg startet voksenlivet på nytt og kanskje tatt noen andre valg.

• Liker 2
Skrevet

Nei. 
Jeg tror så klart ikke at det var noe lettere på 50 tallet, eller 1800 tallet for den saks skyld, det var nok også vanskelig på andre måter. Det jeg ikke liker med dagens samfunn, er hvor polarisert det er blitt. 
Ja, jeg er en del av den polariseringen, men jeg liker den fremdeles ikke. 

Jeg tror nok jeg hadde trivdes mer som voksen på 70/80 tallet. Jeg har levd i disse 10-årene, så jeg husker dem jo, men var ikke voksen. Kan vel kanskje si jeg føler jeg fikk den beste oppveksten? Når jeg tenker meg om? 

Nå er alt så stressende, alle vil ha mer, mer tid, med penger, mer fritid, mer alt.. Og ingen vil ha regler, eller bare lage sine egne. Tror også det er mye mer press på mennesker som vokser opp idag. Du skal også ha en mening om alt. ( Nåde deg om den meningen er feil) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ingen tider er perfekte men 2024 kan jeg i hvertfall leve relativt uavhengig av andre.

Anonymkode: 49f5e...792

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville helst levd på 1800-tallet. Det jeg ikke liker er at vi liksom ikke er et samlet samfunn lenger. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Var ting bedre i gamle dager?

Ting er ofte bedre idag enn i gamle dager - men vi husker bare de beste øyeblikkene. I 1980 hadde vi den kalde krigen (omtrent som idag), Sovjetunionen, atomulykken - og minst like mange krig (om ikke flere). Og nesten alle mennesker røyker overalt hele tiden. Det var helt greit for folk å kaste boss ute på gaten!

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg ville helst levd på 1800-tallet. Det jeg ikke liker er at vi liksom ikke er et samlet samfunn lenger. 

Vi er mer samlet idag enn i 1800-tallet..? Du kan kontakte folk i hele verden når du vil.

Anonymkode: 986b7...963

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Liker dere samfunnet slik det er i dag? Hva er det du liker med det mot hvordan det var før? Hva liker dere ikke?

Glemte du alternativet " om hundre år" ? 

Stemte blankt jeg da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samfunnet i dag er et samfunn av idioter for idioter.

Vi kunne hatt det helt fantastisk og levd i en verden uten landegrenser og religion hvis vi var bedre skrudd sammen i hodet men nei..

• Liker 3
Skrevet

Det perfekte samfunnet er enda ikke oppfunnet

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Var ting bedre i gamle dager

Vi er mer samlet idag enn i 1800-tallet..? Du kan kontakte folk i hele verden når du vil.

Anonymkode: 986b7...963

Jeg tenker på at det norske samfunnet var samlet. At ikke det var så mange ulike grupper og at individene brydde seg om samfunnet.

• Liker 3
Skrevet
TomSawyer skrev (28 minutter siden):

Samfunnet i dag er et samfunn av idioter for idioter.

Vi kunne hatt det helt fantastisk og levd i en verden uten landegrenser og religion hvis vi var bedre skrudd sammen i hodet men nei..

Ingenting av dette var noe bedre for 20, 60 eller 100+ år siden. Snarere tvert i mot. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har foreldre fra 60-tallet og var ungdom på 80-tallet, jeg foretrekker nåtiden. Bare en sånn ting som trusselen om atomkrig, var mye mer relevant på 80- tallet enn i dag.

Min far opplevde tung diskriminering i Oslo, og slet med å få leie seg bolig, og det var helt normalt. Han ble aldri akseptert av svigerfamilien.

Der er noe med 70-tallet; en eksplosiv liberalisering av individet, som har gått tapt i de siste 40 år, der vi har en ny-romantisk periode. 

Men dette bobler, jeg tror mine barnebarn vil i større grad utfordre de konservative strømningene vi har nå.

1800 -tallet? Nei, bare *shudder* …nei!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ingen tider er perfekte men 2024 kan jeg i hvertfall leve relativt uavhengig av andre.

Anonymkode: 49f5e...792

Det er en illusjon, i Norge har vi aldri vært mer avhengige av andre enn i 2024.

Anonymkode: 6ad35...88e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er noe historieløst å ønske seg tilbake i tid. Ting var virkelig ikke bedre før. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Mr.Macintosh skrev (17 minutter siden):

Nei, det er degenerert.
At an alarming level.

Hvordan kan vi regenerere det da? At a normal level.

Skrevet

Jeg er veldig glad for at jeg var ungdom på bygda på  80-tallet..jeg ville ikke vært ungdom idag. Oljepenga var begynt å renne inn, ingenting var skapt , vi hadde med oss 70-tallet inn i en ny tid..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med all denne kriminaliteten og multikulturalisme, er det ikke så bra lengre.

Anonymkode: 5340a...a5c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Leifr skrev (2 timer siden):

Ingenting av dette var noe bedre for 20, 60 eller 100+ år siden. Snarere tvert i mot. 

Helt enig der.

AnonymBruker
Skrevet
Mr.Macintosh skrev (2 timer siden):

Nei, det er degenerert.
At an alarming level.

Hvordan kan vi regenerere det da? At a normal level.

Hvorfor bruke engelske ord når vi har gode norske ord?

Anonymkode: 5340a...a5c

Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ville levd i framtiden,  hvor likestillingen sannsynligvis har kommet enda lenger enn i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...