AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #21 Skrevet 16. april 2024 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jobber aldeles ikke med utlån nei og det har jeg ikke sagt heller så vær vennlig og ikke tilegne meg en jobb. Det jeg sa var at du aldri ville fått lån med den informasjonen du oppgir her i vår bank eller andre finans institusjoner jeg kjenner til. Det er noe vesentlig annet.. jeg skulle orkert og svart det skikkelig men helt ærlig så er du jo helt ufyselig i holdingene dine så hvorfor i alle dager skulle jeg gidde. Håper for gudskyld barne ditt har andre voksne rundt seg med bedre holdninger Anonymkode: 2a4ed...2b1 Ble provosert av all selvfølgeligheten og opplagtheten og galskapen i den første posten din uten at du begrunnet det med noe som helst annet enn "det står i loven". Hvilken lov? Det har jeg spurt om tre ganger nå uten at du klarer å svare. Som jeg tolker utlånsforskriften så er det ikke umiddelbart noe som strider i mot den. Om det faktisk vil bli godtatt av den grunn skal jeg ikke påstå. Det er derfor jeg spør og lurer om noen har erfaring med at dette har gått. Men med avdragsfrihet vil det være uproblematisk å betjene. Håper for guds skyld kundene i banken din møter andre kundeveiledere med bedre holdninger. Anonymkode: 5453c...2b3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #22 Skrevet 16. april 2024 21 minutter siden, AnonymBruker said: Kan ikke dere livets harde skole folka snart gi faen i å late som at gradene deres kommer fra noe annet? Det er greit dere ikke en gang har bestått vgs, men ikke prøv gjøre dere smartere med å gi dere selv grader. Man skjønner det så enkelt at det er ekstrem mangel på kunnskap når msn stiller spørsmål som en avgangs elev fra vgs kan svare på. Anonymkode: 04fb5...3b6 Og det skulle bety? At jeg ikke har bestått VG? Og at jeg derfor lurer på om det er mulig å få lån som student? Hvor er logikken? Og hvilket spm har jeg stilt som en avgangselev fra vgs kan svare på? Jeg utfordrer deg til å kappderivere eller regne Lagrangefunksjoner anyday 😉 Anonymkode: 5453c...2b3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #23 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ble provosert av all selvfølgeligheten og opplagtheten og galskapen i den første posten din uten at du begrunnet det med noe som helst annet enn "det står i loven". Hvilken lov? Det har jeg spurt om tre ganger nå uten at du klarer å svare. Som jeg tolker utlånsforskriften så er det ikke umiddelbart noe som strider i mot den. Om det faktisk vil bli godtatt av den grunn skal jeg ikke påstå. Det er derfor jeg spør og lurer om noen har erfaring med at dette har gått. Men med avdragsfrihet vil det være uproblematisk å betjene. Håper for guds skyld kundene i banken din møter andre kundeveiledere med bedre holdninger. Anonymkode: 5453c...2b3 Du har jo holdt triader her som en eller annen tenåring som ikke har fått viljen sin. For all del jeg hadde tenkt å svare deg skikkelig allerede første gangen du spurte men så kom du jo med både det en og det andre som mildt sagt ikke inviterte til konversasjon på et normal nivå blant voksne. Uansett du hadde rukket å snakket med banken din både 1 og 10 ganger i løpet av alle disse triadene du har holdt nå. Foreslår du heller gjør det, for jeg er i værtfall ikke interessert i å drive voksen barnehage på internett. Lykke til! Anonymkode: 2a4ed...2b1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #24 Skrevet 16. april 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du har jo holdt triader her som en eller annen tenåring som ikke har fått viljen sin. For all del jeg hadde tenkt å svare deg skikkelig allerede første gangen du spurte men så kom du jo med både det en og det andre som mildt sagt ikke inviterte til konversasjon på et normal nivå blant voksne. Uansett du hadde rukket å snakket med banken din både 1 og 10 ganger i løpet av alle disse triadene du har holdt nå. Foreslår du heller gjør det, for jeg er i værtfall ikke interessert i å drive voksen barnehage på internett. Lykke til! Anonymkode: 2a4ed...2b1 Greia er vel at du svarte faktisk ikke skikkelig første gangen. Den første posten din var full av "selvfølgelig kan du ikke det for det ville vær galskap og dessuten står det i loven". Det var ditt inntog i denne tråden og ingenting der minner egentlig om et skikkelig svar. Ingen begrunnelse bortsett fra galskap og selvfølgelighet. Og ja jeg har tenkt å snakke med banken som nevnt flere ganger. Ville bare høre litt rundt først om det er noen som har fått "go" på lignende avtaler. Aldri dumt å undersøke litt på forhånd. Anonymkode: 5453c...2b3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #25 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har du fast jobb og fast inntekt? At du er student er ikke nødvendigvis deal breaker, men det er en vesentlig forskjell på å være student med 9000 utbetalt fra lånekassen hver mnd eller være student med fulltidsjobb og 40000 utbetalt. Så om du kvalifiser til lånet du ønsker kan du egentlig sjekke greit på bankens nettsider - kalkulator - plott inn inntekten din- få med barn og bil. Anonymkode: 2a4ed...2b1 Igjen tilegnes jeg masse piss som rett og slett ikke stemmer, det som er sitert over er mitt "inntog" i denne tråden. Absolutt ingenting er galt med den heller! Jeg svarte deg ordentlig og greit og klargjør på en helt fin å hyggelig måte. Jeg ønsker deg for all del all lykke til, men måten du holder på her er helt bak mål. Takk for meg. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Greia er vel at du svarte faktisk ikke skikkelig første gangen. Den første posten din var full av "selvfølgelig kan du ikke det for det ville vær galskap og dessuten står det i loven". Det var ditt inntog i denne tråden og ingenting der minner egentlig om et skikkelig svar. Ingen begrunnelse bortsett fra galskap og selvfølgelighet. Anonymkode: 5453c...2b3 Anonymkode: 2a4ed...2b1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #26 Skrevet 16. april 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Nei selvfølgelig kan man ikke se bort fra betjeningsevne når man skal innvilge lån. Da bør du kjøpe bolig for de midlene du har tilgjengelig. Anonymkode: 2a4ed...2b1 6 hours ago, AnonymBruker said: 2 år er ikke relativt kort. Det er mange tusen i avdrag og renter på 2 år. Det er heller ingen garanti for at du vil få bedre betjeningsevne ( med mindre du har en skriftlig bindende avtale på inntekt etter de to årene). Det ville vært galskap å innvilge boliglån på slike betingelser. Og det strider selvfølgelig i mot loven. Anonymkode: 2a4ed...2b1 Beklager, så ikke at du hadde skrevet en først og trodde desse to var de første du kom med. Men jeg har ikke skrevet noen tirader til deg om noe som helst før du kom med desse to postene her. Og desse to synst jeg var ganske meningsløse og veldig bedreviter og oven fra og ned. Anonymkode: 5453c...2b3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #27 Skrevet 16. april 2024 29 minutter siden, AnonymBruker said: Og det skulle bety? At jeg ikke har bestått VG? Og at jeg derfor lurer på om det er mulig å få lån som student? Hvor er logikken? Og hvilket spm har jeg stilt som en avgangselev fra vgs kan svare på? Jeg utfordrer deg til å kappderivere eller regne Lagrangefunksjoner anyday 😉 Anonymkode: 5453c...2b3 Regner med du brukte chatgpt? For hele innlegget ditt(spørsmålet hadde en vgs elev klart svare på) svarene dine videre i denne tråden beviser bare at du er udannet, lite utdannet, hårsår, et dårlig troll og ekstremt usikker på deg selv, siden du prøver å poengtere motsatte. som sagt det er ikke noe galt i å ikke ha bestått skolen. Jeg kjenner flere. Men de skryter ikke på seg grader de åpenbart ikke besitter. Jeg kjenner deg ikke. Men vil anbefale at du kanskje prøver søke hjelp? En slik giftig og ovenpå personlighet er ingen tjent med. Anonymkode: 04fb5...3b6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #28 Skrevet 16. april 2024 28 minutter siden, AnonymBruker said: Regner med du brukte chatgpt? For hele innlegget ditt(spørsmålet hadde en vgs elev klart svare på) svarene dine videre i denne tråden beviser bare at du er udannet, lite utdannet, hårsår, et dårlig troll og ekstremt usikker på deg selv, siden du prøver å poengtere motsatte. som sagt det er ikke noe galt i å ikke ha bestått skolen. Jeg kjenner flere. Men de skryter ikke på seg grader de åpenbart ikke besitter. Jeg kjenner deg ikke. Men vil anbefale at du kanskje prøver søke hjelp? En slik giftig og ovenpå personlighet er ingen tjent med. Anonymkode: 04fb5...3b6 Jeg er passe dannet, ganske utdannet, en smule hårsår, tendenser til gnagsår, og ganske usikker på meg selv i forhold til hvor jeg står når det gjelder å få lån. Derav tråden. Og det er ikke så opplagt som du skal ha det til. Du kan jo ta en titt i utlånsforskriften selv så ser du at det er rom for tolkning. Når belåningsgraden er såpass liten så er det uproblematisk å gi dette som et avdragsfritt lån. Det går relativt klart frem av den. Så det er vel da rom for å tolke det som at så lenge man kan betjene rentene i den avdragsfrie perioden så har man betjeningsevne? Men om bankene faktisk går med på en sånn avtale er jeg jo slett ikke sikker på... Og første gangen vi fikk lån fikk vi 100% belåning og vi var studenter begge to. Rådgiveren vår tøyde strikken i alle ender for å komme oss i møte og få det til å gå. Det er riktig nok mange år siden og det var litt andre tider i forhold til å få lån. Det var f.eks før 15 % kravet kom. Men det er vel ikke så opplagt at det ikke er rom for noe skjønn nå også når det er snakk om et boligkjøp med minimum 75% EK? Alle, eller i alle fall vi som har bestått vgs, vet jo at kalkulatorene på nettsidene til banken ikke gir det endelige svaret. Sønnen min går siste året på vgs nå og jeg tror ikke han ville begitt seg inn på forskrifstolkning for å gi et klart svar på dette, så helt opplagt er det nok ikke. Har forøvrig ikke brukt chatgpt nei, men hva du tror om min utdanning tar jeg egentlig med fatning. Hadde jeg ikke vært student så hadde jeg vel ikke hatt bruk for denne tråden..... Anonymkode: 5453c...2b3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #29 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Holayen. Neimen kjære deg da er det jo bare og kjøpe da, siden alt er ok? Hvorfor spørre her liksom når du allerede åpenbart er verdens mester og helt sikker på at du kvalifiserer til lån. Du ville ikke fått lån hos oss eller andre låne institusjon jeg kjenner til, med de opplysningene du oppgir her. Men husbanken hadde vært en kandidat. Hilsen jurist og siv.øk med gode 20 år på baken. Anonymkode: 2a4ed...2b1 Teamet mitt innvilget lån til 3 årig student i forrige uke med avdragsfrihet i studieperioden. Langt dårligere utgangspunkt enn TS mtp egenkapital. Jeg representerer ikke arbeidsplassen på Kvinneguiden, men det er snakk om en av topp 5 største banker. Du kommer ikke langt som jurist eller siv øk eller bla bla bla og 20 år på ræva osv når du likevel ikke vet hva du snakker om 🤪 Og så cocky da! Søk i flere banker du, TS. Du kan få innvilget rammelån og styre avdrag selv evt. Start i en lokal sparebank eller lignende, tipper det ordner seg 😊 Mvh finansrådgiver Anonymkode: 64165...21b 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #30 Skrevet 16. april 2024 18 minutter siden, AnonymBruker said: Teamet mitt innvilget lån til 3 årig student i forrige uke med avdragsfrihet i studieperioden. Langt dårligere utgangspunkt enn TS mtp egenkapital. Jeg representerer ikke arbeidsplassen på Kvinneguiden, men det er snakk om en av topp 5 største banker. Du kommer ikke langt som jurist eller siv øk eller bla bla bla og 20 år på ræva osv når du likevel ikke vet hva du snakker om 🤪 Og så cocky da! Søk i flere banker du, TS. Du kan få innvilget rammelån og styre avdrag selv evt. Start i en lokal sparebank eller lignende, tipper det ordner seg 😊 Mvh finansrådgiver Anonymkode: 64165...21b Takk. Selv med et barn tror du det vil gå greit? Jeg har som sagt bil også, men klarer meg nok fint uten så kan fint kvitte meg med den om det skulle utgjøre stor forskjell. Anonymkode: 5453c...2b3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #31 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Takk. Selv med et barn tror du det vil gå greit? Jeg har som sagt bil også, men klarer meg nok fint uten så kan fint kvitte meg med den om det skulle utgjøre stor forskjell. Anonymkode: 5453c...2b3 Jeg vil tro du kan klare å finne en bank til å innvilge på unntakskvote så lenge du ikke går enormy i minus på dagens rente. Nå vet jeg jo ikke noe som helst om saken, hverken inntekt eller situasjon ellers, men vi har innvilget lån for studenter i midlertidige perioder og spesielt når de allerede har en utdanning i bunn og god sikkerhet. Det kan hende du må søke i flere, men det er ikke umulig å få til 😊 Anonymkode: 64165...21b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #32 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Teamet mitt innvilget lån til 3 årig student i forrige uke med avdragsfrihet i studieperioden. Langt dårligere utgangspunkt enn TS mtp egenkapital. Jeg representerer ikke arbeidsplassen på Kvinneguiden, men det er snakk om en av topp 5 største banker. Du kommer ikke langt som jurist eller siv øk eller bla bla bla og 20 år på ræva osv når du likevel ikke vet hva du snakker om 🤪 Og så cocky da! Søk i flere banker du, TS. Du kan få innvilget rammelån og styre avdrag selv evt. Start i en lokal sparebank eller lignende, tipper det ordner seg 😊 Mvh finansrådgiver Anonymkode: 64165...21b Jeg ikke vet hva jeg snakker om? Akkurat hva er det jeg ikke vet? Jeg har jo sagt at man helt fint kan få lån som student og at kommer ann på situasjonen, vi gir også lån til studenter. Det er ikke unikt? Men slik som det fremkommer her med den informasjonen ts har lagt igjen i denne tråden ville ikke vedkommende fått boliglån på de premissene hos hos oss. Om det er tilfellet i ts bank på vedkommende nesten sjekke med egen bank som jeg har sagt da jeg ikke sitter med innsikt i vedkommendenes økonomi. Hvor i alle dager er jeg cocky? Jeg blir faktisk helt sjokker over språkbruken og holdingene dere har i denne tråden. Anonymkode: 2a4ed...2b1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #33 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg vil tro du kan klare å finne en bank til å innvilge på unntakskvote så lenge du ikke går enormy i minus på dagens rente. Nå vet jeg jo ikke noe som helst om saken, hverken inntekt eller situasjon ellers, men vi har innvilget lån for studenter i midlertidige perioder og spesielt når de allerede har en utdanning i bunn og god sikkerhet. Det kan hende du må søke i flere, men det er ikke umulig å få til 😊 Anonymkode: 64165...21b Altså... Du sier jo akkurat det samme selv. 😉 Anonymkode: 2a4ed...2b1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #34 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg ikke vet hva jeg snakker om? Akkurat hva er det jeg ikke vet? Jeg har jo sagt at man helt fint kan få lån som student og at kommer ann på situasjonen, vi gir også lån til studenter. Det er ikke unikt? Men slik som det fremkommer her med den informasjonen ts har lagt igjen i denne tråden ville ikke vedkommende fått boliglån på de premissene hos hos oss. Om det er tilfellet i ts bank på vedkommende nesten sjekke med egen bank som jeg har sagt da jeg ikke sitter med innsikt i vedkommendenes økonomi. Hvor i alle dager er jeg cocky? Jeg blir faktisk helt sjokker over språkbruken og holdingene dere har i denne tråden. Anonymkode: 2a4ed...2b1 Helt sjokkert, faktisk 👌🏻 Anonymkode: 64165...21b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #35 Skrevet 16. april 2024 24 minutter siden, AnonymBruker said: Men slik som det fremkommer her med den informasjonen ts har lagt igjen i denne tråden ville ikke vedkommende fått boliglån på de premissene hos hos oss. Om det er tilfellet i ts bank på vedkommende nesten sjekke med egen bank som jeg har sagt da jeg ikke sitter med innsikt i vedkommendenes økonomi. Hvor i alle dager er jeg cocky? Jeg blir faktisk helt sjokker over språkbruken og holdingene dere har i denne tråden. Anonymkode: 2a4ed...2b1 Her sier du at jeg må sjekke med egen bank. Men i postene jeg reagerte på skrev du faktisk at det var helt selvfølgelig at jeg ikke kunne gå lån og at dette brøyt med loven… Du virket arrogant og fremstilte meg nesten som litt dum som i det hele tatt tok opp spm om skjønn rundt betjeningsevne…. Og denne loven har jeg enda ikke sett noe til? Anonymkode: 5453c...2b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå