Gå til innhold

Gravid med en mann jeg har kjent i 4 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kort forklart møtte jeg en mann på en datingapp på nyåret. Veldig bra match og vi møtes ukentlig og ofte siden februar. jeg går på p-piller men har slurvet litt her og der. Aldri blitt gravid før, og mannen jeg har møtt har heller ingen barn fra før. begge er i midten av 20 årene. vi er ikke kjærester offisielt enda, men vi vil heller ikke kalle oss single. 

uansett merket jeg at mine bryster var ømme, mangelen på mensen pluss økt sexlyst. Tok dermed en graviditet test og den va et positivt utslag. 1-2 uker gravid sto det. vi var ikke sammen når jeg tok testen men ringte han og fortalte ham det. «Åja..ja.. du må ta abort da..» sier han. jeg vet jo at det muligens er det beste, for barnet. Og jeg føler meg heller ikke på et rett sted i livet til å få et barn, selv om jeg vet at jeg hadde fått det til å fungert. Jeg sa til han at jeg ikke ville ta abort før jeg har levert bacheloroppgaven siden abort kan gi meg store påkjenninger, men her sa han «for min del så kan du gjøre det så raskt som mulig» jeg skjønner jo at han er i sjokk også, og ikke vil ha barn nå. Men reaksjonen hans sårer meg også ganske mye. Vi bor ikke langt unna hverandre og han kunne tatt seg bryet å komme over den kvelden jeg fortalte han det. Han kjøpte en graviditetstest til da, for å være 100% sikker. Han vet nok ikke mye rundt dette tema, men han er ikke mye støttende heller. vet ikke om jeg klarer å se på han på samme måte som før. Han er en herlig og snill mann, men null følelsesmessig forståelse og omtanke i verbal form.

Anonymkode: ef9cc...031

  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil også legge til at jeg er 70% sikker på at jeg blir å ta abort pga omstendighetene. Men føler også veldig mye tristhet rundt dette. Føler ikke det er rett å gjøre. Det har gått veldig inn på meg.

Anonymkode: ef9cc...031

  • Liker 2
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en stor sjanse for å bli alenemor. Har du lyst til det? Vi selv ble gravid etter 2 mnd bekjentskap. Vi valgte å beholde. Var aldri en samtale om å ta abort fra noen av oss. Vi er fortsatt sammen over 20 år senere. 

Anonymkode: e8f69...5ff

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke så lett ut. Men husk at du kan bestemme selv om du faktisk vil ta abort eller beholde. 

Anonymkode: 55744...fbc

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet du at han ikke elsker deg. En mann som elsker dama si ville blitt henrykt om hun ble gravid med hans barn. Behold barnet, du ønsker helst det. Mulig du angrer etterpå og da er det forsent. Er ikke barnets feil at du slurvet med prevensjon og fant en mann som ikke var forelsket. 

Anonymkode: b5922...c40

  • Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå vet du at han ikke elsker deg. En mann som elsker dama si ville blitt henrykt om hun ble gravid med hans barn. Behold barnet, du ønsker helst det. Mulig du angrer etterpå og da er det forsent. Er ikke barnets feil at du slurvet med prevensjon og fant en mann som ikke var forelsket. 

Anonymkode: b5922...c40

Takk for gode råd. Blir å ta meg meg det🫶🏻 men mener du at han ikke er forelsket i meg? Så ting fra en helt ny side nå.. huff

Anonymkode: ef9cc...031

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke klarer å holde styr på en p-pille om dagen, er du kanskje ikke moden og ansvarlig nok til å få et barn?

Anonymkode: 1e6d3...ac1

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks og hans daværende kjæreste ble gravide etter fire mnd (fantastisk dame).

Endte i brudd etter ett par år da de naturligvis ikke kjente hverandre godt nok.

Om du velger å beholde, så bør du gjøre det med en innstilling om å bli alene og samtidig gjøre en evaluering om hvor involvert far kommer til å bli.

Om han ikke ønsker barnet og fri heller ikke tror han kommer til å være tilstedeværende, så bare tenk godt gjennom på forhånd hvor vondt dette blir for barnet på sikt.

For all del, er veldig mange menn som i en slik situasjon velger å ta ansvar når barnet først kommer me  bare vær beredt på det motsatte.

Anonymkode: 2215b...916

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du ikke klarer å holde styr på en p-pille om dagen, er du kanskje ikke moden og ansvarlig nok til å få et barn?

Anonymkode: 1e6d3...ac1

Nei du har nok helt rett der!😃

Anonymkode: ef9cc...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han få tid til tenke, han kan endre mening og holdning om han får litt tid på seg. 

Anonymkode: 343ce...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for gode råd. Blir å ta meg meg det🫶🏻 men mener du at han ikke er forelsket i meg? Så ting fra en helt ny side nå.. huff

Anonymkode: ef9cc...031

Ja, pga oppførselen. En god mann er snill og kjærlig mot partneren sin og støttende. Han har nok fått kalde føtter, forståelig nok etter kort tid bekjentskap, men elsker dere hverandre så finner dere ut av det. Ønsker deg lykke til og ikke gjør noe forhastet.

Anonymkode: b5922...c40

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg. Dette kan ikke være lett. Jeg ble også gravid i midten av tjueårene og valgte å ta abort. Jeg var arbeidsløs, deprimert og visste ikke hvem faren til barnet var. Den andre gangen jeg ble gravid, var jeg i midten av trettiårene. Det barnet ble født. I ettertid har jeg både angret meg og vært glad for at jeg tok den aborten. Jeg vet jo ikke hvordan livet hadde blitt om jeg hadde valgt annerledes.   

Jeg tror at det å ta abort kan føles helt ukomplisert ut (som at man fjerner en celleklump) eller helt grusomt ut (som at man dreper barnet sitt) og alt imellom. Bare du vet hvordan det føles ut for deg og hva som er riktig å gjøre for deg. 
 

Når man har sex er det alltid en risiko for at det kan bli barn av det og du «skylder» ikke han du dater å ta abort. Det virker som at han tenker at det er en selvfølge at du skal ta abort. Men sånn er det ikke. RETT til å ta abort er ikke det samme som PLIKT til å ta abort. Du har like mye en rett til å beholde barnet, om du vil ha det. Og barnefaren har strengt tatt da en plikt til å stille opp for ungen sin.

  • Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

amathea.no

Anonymkode: 9dc59...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil også legge til at jeg er 70% sikker på at jeg blir å ta abort pga omstendighetene. Men føler også veldig mye tristhet rundt dette. Føler ikke det er rett å gjøre. Det har gått veldig inn på meg.

Anonymkode: ef9cc...031

Det er til syvende og sist ditt valg. 

Føles det ikke riktig, så gjør du det ikke. Føles det ikke riktig å få barn, så fjerner du cellene i magen. Husk at det du har i magen nå er ikke verdt mer enn eggløsning eller en spermutløsning 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne ble gravid etter 3 mnd med typen.

De er forsatt gift og er nå besteforeldre. 

Anonymkode: adc7d...3ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man legger følelsene til side, så er abort åpenbart det beste alternativet. Barn med en mann du egentlig ikke kjenner, en mann som helt tydelig ikke er interessert i å få barn, du er ung, og det passer ikke for deg å få barn nå, i følge deg selv.

Og, nå snakker jeg til deg trollet, ingen barn har det best med å bli født når de ikke er ønsket av en eller begge foreldrene. Og dette er ikke engang et barn enda, det er en celleklump. Celleklumper har ikke følelser. 

Anonymkode: 047c5...571

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må gjøre det som er rett for deg- følg magefølelsen din❤️ Ingen lett situasjon å stå i❤️

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg nøye om før du bestemmer deg for om du vil beholde eller ei. Prøv å tenk fornuftig, selv om det er vanskelig, men alle følelser og hormoner i sving. 

Har du kapasitet til å oppdra barnet "alene", økonomi, andre ressurser. 

Husk også at du må forholde deg til denne mannen i veldig mange år fremover om dere holder i sammen eller ei. 

Og til slutt det kan jo hende han snur og kommer tilbake. Godt mulig han fikk litt sjokk og det må synke litt inn. Gi han litt tid også snakker du med han igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil også legge til at jeg er 70% sikker på at jeg blir å ta abort pga omstendighetene. Men føler også veldig mye tristhet rundt dette. Føler ikke det er rett å gjøre. Det har gått veldig inn på meg.

Anonymkode: ef9cc...031

Du må bruke litt tid på å tenke deg om ifht hva du skal gjøre nå. Som de andre sier, så vet du nå hvor du har denne typen, og han har meldt seg ut og kommer mest sannsynlig ikke til å bidra noe særlig. 

Om du skal ta abort eller ikke er helt opp til deg, og bare deg. Mulig det er en dum tid å få barn på, men alt går. Det er mange som har vært i samme situasjon, og de har klart det. Abort er greit om man er sikker på det, men sjansen er stor for at du kommer til å angre mtp hva du skriver her. Så tenk deg grundig om, og gjør det som føles rett for deg.

Til slutt, har du noen å snakke med? Mor, venn, søsken, altså noen andre enn den typen? Det vil være lettere å stå i det om du ikke er alene om alle tankene.

Lykke til!

Anonymkode: a684c...31f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wellbutrin
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kort forklart møtte jeg en mann på en datingapp på nyåret. Veldig bra match og vi møtes ukentlig og ofte siden februar. jeg går på p-piller men har slurvet litt her og der. Aldri blitt gravid før, og mannen jeg har møtt har heller ingen barn fra før. begge er i midten av 20 årene. vi er ikke kjærester offisielt enda, men vi vil heller ikke kalle oss single. 

uansett merket jeg at mine bryster var ømme, mangelen på mensen pluss økt sexlyst. Tok dermed en graviditet test og den va et positivt utslag. 1-2 uker gravid sto det. vi var ikke sammen når jeg tok testen men ringte han og fortalte ham det. «Åja..ja.. du må ta abort da..» sier han. jeg vet jo at det muligens er det beste, for barnet. Og jeg føler meg heller ikke på et rett sted i livet til å få et barn, selv om jeg vet at jeg hadde fått det til å fungert. Jeg sa til han at jeg ikke ville ta abort før jeg har levert bacheloroppgaven siden abort kan gi meg store påkjenninger, men her sa han «for min del så kan du gjøre det så raskt som mulig» jeg skjønner jo at han er i sjokk også, og ikke vil ha barn nå. Men reaksjonen hans sårer meg også ganske mye. Vi bor ikke langt unna hverandre og han kunne tatt seg bryet å komme over den kvelden jeg fortalte han det. Han kjøpte en graviditetstest til da, for å være 100% sikker. Han vet nok ikke mye rundt dette tema, men han er ikke mye støttende heller. vet ikke om jeg klarer å se på han på samme måte som før. Han er en herlig og snill mann, men null følelsesmessig forståelse og omtanke i verbal form.

Anonymkode: ef9cc...031

Jeg ser du skriver at han er en herlig og snill mann, men det du skriver om han vitner ikke om at han er det. Selv om han er sjokkert er det en dårlig reaksjon, og så tidlig i relasjonen så er det også et veldig tydelig rødt flagg. Jeg tenker også at det er veldig tydelig at han ikke ser for seg en fremtid med deg, så det å få barn med deg er selvsagt uaktuelt. De fleste ser ikke for seg en fremtid med noen de har kjent i bare noen måneder. 

Det er for meg surrealistisk at enkelte kvinner velger å beholde sånne menn. Du kan ikke mene at han er snill, når han ikke viser noen form for empati, ingen omsorgsevne (han driter jo i deg og at du eventuelt skal ta abort, og han driter i det faktum at et kan være en påkjenning, han spør deg ikke engang om hva du tenker).

Behold barnet om du vil, det er stor sannsynlighet for at du blir alenemor og om det blir vanskelig samarbeid med han så kan det påvirke barnet negativt. Finn ut hva du selv vil, men slutt å idealiser denne tullingen av en fyr, han er ikke så snill som du skal ha det til. Hadde han vært det så hadde han spurt deg om hva du vil og han hadde kommet til deg når du fortalte om det, det å ha smelt noen på tjukka er faktisk ganske stort. 

Din kropp, ditt valg, men vær realistisk rundt fremtiden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...