Teanord Skrevet 15. april #1 Del Skrevet 15. april Vi har et etablert forhold, vi har barn og har vært sammen i over 15 år! Jeg har sagt til han på en pen måte mange ganger etter jeg fikk et gavekort på bjørklund for 15 år siden at jeg ikke liker det fordi det er så upersonlig. Nå fikk jeg et Gavekort hos nettopp bjørklund. Før morsdagen var vi innom forskjellige butikker og jeg sa hvilke smykker jeg ønsket meg og hvilke jeg ikke syns var fine så han kunne kjøpe noe han visste jeg likte. Han kjøpte en ring jeg sa jeg ikke syns var fin. Han husket det men kjøpte den likevel! Det virker som et overfladisk problem men det sårer meg fordi han ikke prøver hardere eller ikke bryr seg når han vet så godt. Jeg blir så lei meg men vil ikke vise ham det for å skåne hans følelser. Hvorfor tenker han ikke? Jeg fikk ikke blomster etter fødsel til noen av barna, ingenting. Jeg har etterspurt så mange ganger å bli satt pris på, men det er alltid enkleste vei ut for han. Det føles som selvsabotasje. Hva skal jeg gjøre? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #2 Del Skrevet 15. april Hvor ofte og hva gir du mannen av oppmerksomhet, gaver, spandere turer på ferie og restauranter mm? Anonymkode: 002bd...f5c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Del Skrevet 15. april Du vil ikke klage for å Skåne hans følelser??? Jeg tror svaret ligger i den setningen der…! Anonymkode: cedaf...e21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teanord Skrevet 15. april Forfatter #4 Del Skrevet 15. april Jeg skriver ofte kort, ordner fine gaver til spesielle anledninger, tar initiativ til middager og hotellovernattinger flere ganger i året. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teanord Skrevet 15. april Forfatter #5 Del Skrevet 15. april Jeg vil ikke vise at jeg er lei meg for å skåne han men han vet hva jeg liker og ikke.. vi har hatt disse samtalene mange ggr og han sier han skal gjøre det bedre men det skjer ikke 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #6 Del Skrevet 15. april Gaver og blomster og gull er ikke mitt kjærlighetsspråk. Jeg kunne nok strekke meg langt og «simulere» for den rette dama, men sjansen er stor for at det ville bli halvhjertet - spesielt 15 år ut i en relasjon. Vet du hva som er kjærlighetsspråket hans? Hva kan du gjøre til fest eller hverdags som får han til å tenke at «denne dama må jeg ikke la glippe»? Disse tingene har en tendens til å være selvforsterkende. Mann gjør ting som er bra for dama. Dame gjør ting som er bra for menn. Repeter. Dessverre funker det den andre veien også. Ingen har lyst til å strekke seg langt for å vise at de setter pris på noen hvis de selv ikke føler seg verdsatt. Da ruller snøballen nedover. Det siste er hva som har skjedd i mitt 20-årige forhold. Det er som å se på et togkrasj i sakte film og tilslutt er det ingen som vil eller greier å dra i bremsen. Anonymkode: f1c1c...e8a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulf-Bjarne Skrevet 15. april #7 Del Skrevet 15. april Jeg tror menn generelt setter pris på damer som ikke snakker så mye. Aldri plag ham med spørsmål som, hva føler du nå. Vær stille og gi mannen din fred. Da vil han slappe av og sette pris på deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teanord Skrevet 15. april Forfatter #8 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gaver og blomster og gull er ikke mitt kjærlighetsspråk. Jeg kunne nok strekke meg langt og «simulere» for den rette dama, men sjansen er stor for at det ville bli halvhjertet - spesielt 15 år ut i en relasjon. Vet du hva som er kjærlighetsspråket hans? Hva kan du gjøre til fest eller hverdags som får han til å tenke at «denne dama må jeg ikke la glippe»? Disse tingene har en tendens til å være selvforsterkende. Mann gjør ting som er bra for dama. Dame gjør ting som er bra for menn. Repeter. Dessverre funker det den andre veien også. Ingen har lyst til å strekke seg langt for å vise at de setter pris på noen hvis de selv ikke føler seg verdsatt. Da ruller snøballen nedover. Det siste er hva som har skjedd i mitt 20-årige forhold. Det er som å se på et togkrasj i sakte film og tilslutt er det ingen som vil eller greier å dra i bremsen. Anonymkode: f1c1c...e8a Ja det er det jeg føler nå, jeg har lyst å gi opp men jeg er ikke en person som gir opp. Han har brukt så mange år på å ta meg for gitt. Jeg har holdt dette forholdet flytende og vi har de siste årene vært i krise og jeg har bedt han steppe opp også føler jeg meg bare utakknemlig Han gjør mange ting for meg men hvorfor kan han ikke høre på meg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teanord Skrevet 15. april Forfatter #9 Del Skrevet 15. april Ulf-Bjarne skrev (3 minutter siden): Jeg tror menn generelt setter pris på damer som ikke snakker så mye. Aldri plag ham med spørsmål som, hva føler du nå. Vær stille og gi mannen din fred. Da vil han slappe av og sette pris på deg. Vedder på at du ikke er i et forhold 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #10 Del Skrevet 15. april Hvorfor skulle du ha fått blomster etter fødsel? Her har jeg fått omsorg, tid og kjærlighet etter mine tre fødsler. Mye bedre enn blomster etter min mening. Jeg hadde heller ikke tolket gaver og blomster som kjærlighet eller som et tegn på at han setter pris på meg da jeg ikke har gaver som kjærlighetsspråk. Selvfølgelig er det koselig med gaver, men hvis han ikke har det som kjærlighetsspråk så faller det ikke naturlig for ham å vise kjærlighet eller at han setter pris på deg ved å kjøpe gaver og blomster. Han viser det via sine kjærlighetsspråk, så bli kjent med hverandres kjærlighetsspråk og streb etter å møte hverandres. Anonymkode: 7e6cb...5c9 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #11 Del Skrevet 15. april Teanord skrev (11 minutter siden): Jeg skriver ofte kort, ordner fine gaver til spesielle anledninger, tar initiativ til middager og hotellovernattinger flere ganger i året. Det hadde jeg blitt skuffet over, det er sikkert og visst. Hvilken mann synes det er koselig med kort? Må mannen din betale for gavene og hotellovernattingene? Hva med restauranter, tar du han aldri med ut for å spise på din regning? Anonymkode: 002bd...f5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 15. april #12 Del Skrevet 15. april Teanord skrev (2 minutter siden): Vedder på at du ikke er i et forhold Det er han som viser at han bryr seg med å svi sausen. Men mer seriøst, TS, hvis han kjøper det han vet du ikke vil ha så høres det egentlig passiv-aggressivt ut. Dette er ikke bra. Er han grei ellers? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 15. april #13 Del Skrevet 15. april Teanord skrev (20 minutter siden): Vi har et etablert forhold, vi har barn og har vært sammen i over 15 år! Jeg har sagt til han på en pen måte mange ganger etter jeg fikk et gavekort på bjørklund for 15 år siden at jeg ikke liker det fordi det er så upersonlig. Nå fikk jeg et Gavekort hos nettopp bjørklund. Før morsdagen var vi innom forskjellige butikker og jeg sa hvilke smykker jeg ønsket meg og hvilke jeg ikke syns var fine så han kunne kjøpe noe han visste jeg likte. Han kjøpte en ring jeg sa jeg ikke syns var fin. Han husket det men kjøpte den likevel! Det virker som et overfladisk problem men det sårer meg fordi han ikke prøver hardere eller ikke bryr seg når han vet så godt. Jeg blir så lei meg men vil ikke vise ham det for å skåne hans følelser. Hvorfor tenker han ikke? Jeg fikk ikke blomster etter fødsel til noen av barna, ingenting. Jeg har etterspurt så mange ganger å bli satt pris på, men det er alltid enkleste vei ut for han. Det føles som selvsabotasje. Hva skal jeg gjøre? Spørs om han har helt de riktige følelsene for deg lenger? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #14 Del Skrevet 15. april Jeg skjønner deg godt. Jeg har ikke fått blomster på flere år. Jeg har sagt rett ut at det en gang i blandt hadde vært hyggelig, men han tar det ikke til seg. Han brukte 2 år i starten av forholdet vårt til å lære seg at jeg hatet kaffe. Jeg burde lært allerede da hvem han var. Han spurte meg hva jeg ønsket meg til bursdagen, og jeg remset opp noen ting. Han spurte så om jeg ønsket meg parfyme, jeg sa nei fordi jeg har så mange. Han bekreftet at han fikk med seg at jeg sa nei, men jeg fikk parfyme. Til fødselsgave etter å ha født barnet vårt fikk jeg et smykke, det var bare to problemer. Han VET at jeg ikke bruker smykker, og smykket var noe han hadde liggende etter eksen sin. Det har jeg aldri brukt for å si det sånn. Han har mye penger, men er sinnsykt gjerrig på alt når det kommer meg. Hvis jeg ber han ta med noe, glemmer han det ofte, og hvis jeg sier en beskjed går det inn det ene øret og ut det andre. Jeg får aldri massasje eller pjusking uten at han skal prøve seg nøyaktig 2 minutter etterpå. Når han kommer, er sexen ferdig. Sånn var det ikke før i tiden, men nå er det bare han sin nytelse som er viktig. Uansett om jeg har omgangssyke så skal han prøve seg. Han gir lite av seg selv på alle måter, men krever det ene og det andre av meg. Føler meg satt lite pris på og det hjelper absolutt ikke å snakke med han om det. Anonymkode: 924dd...a28 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulf-Bjarne Skrevet 15. april #15 Del Skrevet 15. april 10 minutter siden, Teanord said: Vedder på at du ikke er i et forhold Der tar du feil. Jeg har samboer som bærer frem barnet mitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #16 Del Skrevet 15. april For meg virker det som han prøver.. Han kjøpte en ring du sa du ikke synes var fin, og det visste han, skriver du. Så han innrømmet at han kjøpte den du syntes var stygg med vilje? Hvis ikke, ville jeg antatt at han blandet sammen det du likte med det du ikke likte. Lett å huske feil, men han prøvde. Ringen ble ikke satt pris på, så han gikk tilbake til gavekort. Det virker som han prøver å glede deg. Han handler på butikker du liker og ting du liker, så han lytter litt i hvert fall. Om han ikke hadde lyttet eller prøvd, hadde han nok enten droppet gave til deg eller kjøpt noe helt annet enn det du kunne tenke deg. Og da mener jeg ikke et smykke du synes er stygt, men at han kjøper et svært telt når du ønsker deg miniskjørt... Anonymkode: 23b3e...fd7 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #17 Del Skrevet 15. april Teanord skrev (33 minutter siden): Vi har et etablert forhold, vi har barn og har vært sammen i over 15 år! Jeg har sagt til han på en pen måte mange ganger etter jeg fikk et gavekort på bjørklund for 15 år siden at jeg ikke liker det fordi det er så upersonlig. Nå fikk jeg et Gavekort hos nettopp bjørklund. Før morsdagen var vi innom forskjellige butikker og jeg sa hvilke smykker jeg ønsket meg og hvilke jeg ikke syns var fine så han kunne kjøpe noe han visste jeg likte. Han kjøpte en ring jeg sa jeg ikke syns var fin. Han husket det men kjøpte den likevel! Det virker som et overfladisk problem men det sårer meg fordi han ikke prøver hardere eller ikke bryr seg når han vet så godt. Jeg blir så lei meg men vil ikke vise ham det for å skåne hans følelser. Hvorfor tenker han ikke? Jeg fikk ikke blomster etter fødsel til noen av barna, ingenting. Jeg har etterspurt så mange ganger å bli satt pris på, men det er alltid enkleste vei ut for han. Det føles som selvsabotasje. Hva skal jeg gjøre? Virker som du ts er opptatt av å få ting🙈 Gaver ,blomster er ikke mitt kjærlighet språk. Et kort med betydningsfulle ord, støtte ,omsorg og bekreftelser derimot er ekstremt viktig for meg at en kjæreste gir. Anonymkode: 836e8...67a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #18 Del Skrevet 15. april Han har vel et annet kjærlighets språk enn overfladiske gaver. Mens du føler deg ekstra sett med gaver. Jeg er elendig på å motta gaver. Stakars mannen min finner ut at jeg liker en sjokolade. Og kjøper da den hele tiden. Men jeg vil jo ikke spise den sjokoladen så mye. Også blir han jo også skuffa når jeg ikke spiser den. Da foretrekker jeg færre sånne gaver eller ingenting. Han har også prøvd å kjøpe litt gull til meg. Men hans smak er lik min bestemor sin. Og jeg har ikke lyst til å gå med det. Jeg kan jo selvsagt gjøre det fordi hannhar kjøpt det. Men jeg hater generelt smykker og tar kanskje på meg litt på fest Anonymkode: d6416...ead 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #19 Del Skrevet 15. april Skjønner godt du er skuffet ts. Det jeg leser mellom linjene er ikke at gavene egentlig betyr så mye, men at du trenger å føle deg verdifull og sett av han. Men du må åpenbart slå med slegge for at denne mannen skal forstå noe som helst og det er forferdelig slitsomt og nedbrytende over tid.. Føler med deg ❤️ Anonymkode: cedaf...e21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bælfeit Skrevet 15. april #20 Del Skrevet 15. april Teanord skrev (41 minutter siden): Vi har et etablert forhold, vi har barn og har vært sammen i over 15 år! Jeg har sagt til han på en pen måte mange ganger etter jeg fikk et gavekort på bjørklund for 15 år siden at jeg ikke liker det fordi det er så upersonlig. Nå fikk jeg et Gavekort hos nettopp bjørklund. Før morsdagen var vi innom forskjellige butikker og jeg sa hvilke smykker jeg ønsket meg og hvilke jeg ikke syns var fine så han kunne kjøpe noe han visste jeg likte. Han kjøpte en ring jeg sa jeg ikke syns var fin. Han husket det men kjøpte den likevel! Det virker som et overfladisk problem men det sårer meg fordi han ikke prøver hardere eller ikke bryr seg når han vet så godt. Jeg blir så lei meg men vil ikke vise ham det for å skåne hans følelser. Hvorfor tenker han ikke? Jeg fikk ikke blomster etter fødsel til noen av barna, ingenting. Jeg har etterspurt så mange ganger å bli satt pris på, men det er alltid enkleste vei ut for han. Det føles som selvsabotasje. Hva skal jeg gjøre? Kansje sette dere ned å prate sammen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå