Gå til innhold

Hvorfor flytter en del utlendinger til Norge når de hater vårt levesett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er mange land i verden man kan få asyl i. Hvorfor velge Norge når de hater levesettet her?

Det verste som kan skje mange nyankomne familier er at datteren "blir for norsk". Så de tvangsgifter henne til en mann i hjemlandet eller sender henne hjem på koranskole.

Dette med at datteren "blir for norsk". Hvorfor er det ikke flere som reagerer på dette? Det er jo et soleklart bevis på at det å være norsk er noe de ser ned på og hater.

For meg virker det dessverre som at en del familier heller vil ha en sønn som er drapsmann, enn en datter som går på fest. I min verden er denne tankegangen helt forskrudd.

Jeg skjønner ikke den "prioriteringen". Og hvis miljøet de tilhører mener disse familiene ikke er representativet, hvorfor tar de ikke til motmæle?

Anonymkode: c8d42...3cd

• Liker 10
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke den "prioriteringen". Og hvis miljøet de tilhører mener disse familiene ikke er representativet, hvorfor tar de ikke til motmæle?

Anonymkode: c8d42...3cd

Akkurat denne forstår jeg faktisk. Jeg er selv nordmann bosatt i utlandet. Nå er ikke det norske miljøet her spesielt stort, ei heller har det så vidt meg bekjent noe dårlig rykte, men om det hadde det så tror jeg at jeg selv ville valgt å holde en lav profil og sittet stille båten heller enn å bli forbundet med det samme dårlige rykte andre med mitt opphav måtte ha.

Anonymkode: f95d9...fd5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enten fordi vi har fred, eller fordi vi har nav. 

Anonymkode: e54e0...604

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Penger og velferd er hva de fleste er ute etter.

Dessverre så er veldig mange i mot de verdiene som har gjort det mulig å ha velferd, dette er også de samme verdiene som har åpnet landegrensene våre og gjort det mulig for de å komme hit i første omgang.

Når den gruppen innvandrere i Norge er den gruppen som er minst representert i arbeidslivet samtidig er den gruppen som sender mest penger til hjemlandet så er det noe som har gått alvorlig galt.

Berøringsangst og feilslått integreringspolitikk er grunnen til at æreskultur og negativ sosial kontroll kan få blomstre, tiltak som får innvandrere til å tilpasse seg vår kultut og våre verdier blir sett på som rasistisk. 

Anonymkode: 6d897...8fe

• Liker 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Penger (NAV), velferdstilbud, frihet og fred. Og så rotter de seg jo sammen med likesinnede uansett, så de trenger jo ikke henge med oss fæle nordmenn.

Anonymkode: fa7f2...3a4

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kommer sannsynligvis aldri til å kunne forstå det heller.

Enkelt forklart: kultur => identitet => Du tar det med deg hvor du bor i verden. Det Du mener er "riktig" og "bra" er innprentet inn i fiberene dine. Du endrer ikke disse fordi du bor et annet sted. 

Å måtte flykte pga krig er ikke det samme som å kunne velge å tilegne seg et nytt kultur. Om jeg, for eksempel valgte å bo i Japan fordi jeg syntes Japan virket tiltrekkende er noe helt annet enn om jeg måtte rømme til Iran pga frykt/krig/forfølgelse. 

Snu på flisa: det er krig i Europa og du kan komme deg til Iran og søke asyl der. Klart du drar for å redde deg selv og dine kjære, men hvordan vil du føle deg når du møter deres skikker og kultur? Og når dine barn kommer hjem og tilegner seg muslimske skikker og ønsker å gå i hijab? 

Anonymkode: c8a41...696

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Penger fra nav/bolig som er dekket av det kommunale som gjør at de kan leve som "grever".

Anonymkode: 46dcb...161

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et interessant paradoks. Og det viser vel langt på vei at kultur trumfer alt. 

Derfor mener jeg at vi ikke skal drive med integrering, men assimilering. Vil de ikke? Flytt ut av Norge.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snu på flisa: det er krig i Europa og du kan komme deg til Iran og søke asyl der. Klart du drar for å redde deg selv og dine kjære, men hvordan vil du føle deg når du møter deres skikker og kultur? Og når dine barn kommer hjem og tilegner seg muslimske skikker og ønsker å gå i hijab? 

Men ville du jobbet for å innføre kristendom der, gått i demonstrasjonstog for Israel og dannet en rap-duo for å synge om hvor vondt der at mordi og fardin ikke får feire julaften med nok sukker i grøten?

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enkelt forklart: kultur => identitet => Du tar det med deg hvor du bor i verden. Det Du mener er "riktig" og "bra" er innprentet inn i fiberene dine. Du endrer ikke disse fordi du bor et annet sted. 

Å måtte flykte pga krig er ikke det samme som å kunne velge å tilegne seg et nytt kultur. Om jeg, for eksempel valgte å bo i Japan fordi jeg syntes Japan virket tiltrekkende er noe helt annet enn om jeg måtte rømme til Iran pga frykt/krig/forfølgelse. 

«Ønsket å gå i hijab» 😂 Tror du virkelig vi hadde fått velge om vi måtte søke asyl der? 

Anonymkode: 47a43...a82

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Penger og velferd er hva de fleste er ute etter.

Dessverre så er veldig mange i mot de verdiene som har gjort det mulig å ha velferd, dette er også de samme verdiene som har åpnet landegrensene våre og gjort det mulig for de å komme hit i første omgang.

Når den gruppen innvandrere i Norge er den gruppen som er minst representert i arbeidslivet samtidig er den gruppen som sender mest penger til hjemlandet så er det noe som har gått alvorlig galt.

Berøringsangst og feilslått integreringspolitikk er grunnen til at æreskultur og negativ sosial kontroll kan få blomstre, tiltak som får innvandrere til å tilpasse seg vår kultut og våre verdier blir sett på som rasistisk. 

Anonymkode: 6d897...8fe

Innvandrere er veldig mye, da. Noen grupper er høyt representert i arbeidslivet, f.eks. polakker.

At innvandrere ønsker å beholde sin egen kultur, er jo forståelig. Jeg hadde ikke ønska at mine barn skulle miste sin kultur dersom vi hadde vært tvunget til å flytte til et land med en helt annen kultur. Det er ikke det samme som at man hater kulturen i det landet man lever i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Støtter dette.

Jeg merker det godt nok selv, jeg er også en nordmann bosatt i utlandet og her er det mange skikker som  går imot mine verdier. Hovedsaklig når det gjelder barneoppdragelse og behandling av dyr. Jeg kommer aldri til å adoptere skikkene deres, selv om jeg bor her, fordi jeg føler det er direkte skadelig.

Jeg tror det vanskelige med dette er at mange muslimer som kommer til Norge, oppriktig tror at slik nordmenn lever, er skadelig for dem - derfor ikke ønskelig å adoptere våre skikker. Dette er programmert dypt i dem fra barndom og det vil nok ta 2-3 generasjoner for å bli kvitt det tankesettet.

Anonymkode: 634ba...e8a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er programmert dypt i dem fra barndom og det vil nok ta 2-3 generasjoner for å bli kvitt det tankesettet.

Anonymkode: 634ba...e8a

Det går jo feil vei, 2./3.-generasjonen er i ferd med å bli stadig mer muslim-konservative/radikale.

Anonymkode: fa7f2...3a4

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er to grunner:

De enormt bra støtteordningene vi har.

Vi er så redde for å krenke at vi heller lar vår egen kultur utslettes framfor å stille krav til de som kommer til oss.

Anonymkode: 70313...3e7

• Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Trenger vel ikke dra til Iran for åboppleve det lengre.

Anonymkode: 1f13b...70f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
takinova skrev (17 minutter siden):

Men ville du jobbet for å innføre kristendom der, gått i demonstrasjonstog for Israel og dannet en rap-duo for å synge om hvor vondt der at mordi og fardin ikke får feire julaften med nok sukker i grøten?

Folk gjennom årstider har gjort dette, ja.. har ikke kristendommen blitt spredt gjennom tidene? Kristne har tvunget sin tro på andre slik vi nå opplever muslimene i dag. Det er en ny kapittel, men boka er den samme. Ikke like kult når det er VI som er minoriteten...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

I rom gjør man som romerne. Om man ikke (vil) integreres i kulturen, har man egentlig ikke noe å gjøre i landet man flytter til.

Anonymkode: 98172...bb2

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...