Gå til innhold

Voldelig eks som aldri gir seg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere må stå på lag i dette som med alt annet. Din glede blir jo tatt bort og du har større sjanse for fødselsdepresjon. Så derfor må du bare snakke med din mann og. 

Ring politiet hver eneste gang han finner på noe nytt. 

Anonymkode: 54ff3...b24

Ja vi gjør egentlig det, men jeg er redd for konsekvensene. At hvis min mann blander seg så klikker eksen å gjør noe verre mot oss. Min eks er farlig. Ts

Anonymkode: 67554...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Privat koster 1300 i timen men må man så må man. 

Anonymkode: 54ff3...b24

Ja jeg vil heller til  privat enn offentlig, prøvde dps en periode rett etter bruddet men det hjalp ikke så mye å psykologen var mye sykemeldt. Ts

Anonymkode: 67554...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler din smerte 🌸 har en eks som terroriserer meg og, bruker barnet som en brikke for å ha kontroll over mitt liv. 
Barnevern har ikke myndighet til å gjøre noe og politi er ikke interessert i å ta imot anmeldelse engang. 
Politi sier det er en privatrettslig barnefordelingssak, mens i retten så fikk jeg vite at hva far gjør mot meg ikke har betydning i en barnefordelingssak 

i 6år har han holdt på og jeg har fått både helse og økonomi i grus… ingen hjelp å få, snakket med VO linjen og de ba meg ta kontakt med alternativ til vold, det vil si at de mente jeg skulle klare å få voldsutøver til å gå i samtaler der og betale for det 🤦🏼‍♀️ eksen nekter å bli med på fvk som er gratis for han syns det er bortkasta tid… han forstår heller ikke at han er problemet, mener bare det er alle rundt det er noe galt med så endring hos han vil aldri skje. 
 

jeg går nå rettens vei igjen. Så håper jeg bare at sakkyndig og dommeren denne gang kan se hvor håpløst dette er. 
Min eks er som din og mener det er jeg som ikke vil samarbeide, mens han selv aktivt motarbeider 

 

det er håpløst at det er greit å holde på sånn. For inngripende at du får besøksforbud mot han, men ikke for inngripende at han terroriserer deg? Politiet må være de kriminelles beste venner 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 96b0e...cd7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg føler din smerte 🌸 har en eks som terroriserer meg og, bruker barnet som en brikke for å ha kontroll over mitt liv. 
Barnevern har ikke myndighet til å gjøre noe og politi er ikke interessert i å ta imot anmeldelse engang. 
Politi sier det er en privatrettslig barnefordelingssak, mens i retten så fikk jeg vite at hva far gjør mot meg ikke har betydning i en barnefordelingssak 

i 6år har han holdt på og jeg har fått både helse og økonomi i grus… ingen hjelp å få, snakket med VO linjen og de ba meg ta kontakt med alternativ til vold, det vil si at de mente jeg skulle klare å få voldsutøver til å gå i samtaler der og betale for det 🤦🏼‍♀️ eksen nekter å bli med på fvk som er gratis for han syns det er bortkasta tid… han forstår heller ikke at han er problemet, mener bare det er alle rundt det er noe galt med så endring hos han vil aldri skje. 
 

jeg går nå rettens vei igjen. Så håper jeg bare at sakkyndig og dommeren denne gang kan se hvor håpløst dette er. 
Min eks er som din og mener det er jeg som ikke vil samarbeide, mens han selv aktivt motarbeider 

 

det er håpløst at det er greit å holde på sånn. For inngripende at du får besøksforbud mot han, men ikke for inngripende at han terroriserer deg? Politiet må være de kriminelles beste venner 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 96b0e...cd7

Jeg er så sint på politiet å rettssystemet vi har, jeg føler at man må nesten bli drept før man i det heletatt skal få en sjanse til å bli hørt. Hvilken verdi er det vi kvinner og menn som blir utsatt for dette har, skal vi få livet ødelagt å hele tiden måtte leve under stress, angst, bekymringer.

Jeg tenker ofte når er det jeg skal få lov å bare kjenne på lykke å en frihet til å bare eksistere. 
 

Håper du vinner fram i retten denne gangen, å får en avslutting på galskapen. Ts

Anonymkode: 67554...e78

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Har anmeldt, saken henlagt. 
Nå terroriserer han meg, ringer å sender meldinger til alle døgnets tider. Kommer med anklager konstant, truer med å ta barna fra meg, men det er jeg ikke redd for da barna er såpass gamle.
Konstant nye beregninger ang barnebidrag som gjør at jeg ofte må ut med gebyr på 1250kr 

Skal melde meg til barnevernet hele tiden pga manglende samarbeid som han sier, jeg svarer han kun på hendvendelser ang barna, svarer ikke på noe annet. 
Forfølger meg, kjører ofte forbi jobben min å kjører ofte lenge bak meg å oppi baken på bilen. 
Møter jeg han ute bland folk så står han bare å stirrer på meg som en gal mann. 
Ja dette er bare noe av det han gjør, men jeg blir sliten av det, å mulig jeg er veldig hormonell også oppå det hele. 
Besøksforbud får jeg ikke for det er en slik inngripende ting å gjøre mot en person i følge politiet. 
 

Anonymkode: 67554...e78

Hvis Politiet vet at han er farlig, så synes jeg dette er kortsiktig tenkt av dem. De bør jo være klar over at dette kan gå riktig galt. Og hvis det da i etterkant kommer fram at du ba om besøksforbud men de ga avslag på det så får de et forklaringsproblem.

Dette gjelder din egen og andres sikkerhet. Jeg hadde faktisk gått til pressen, jeg vil tro noen er interessert i historien din mtp alle partnerdrapene som foregår. Så får vi se om Politiet er like avvisende etterpå.

Men dette krever at de faktisk vet hvordan han er. Er det bare ord mot ord, så skjønner jeg at det skal en del til for å få besøksforbud.

Anonymkode: 1e48d...81f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis Politiet vet at han er farlig, så synes jeg dette er kortsiktig tenkt av dem. De bør jo være klar over at dette kan gå riktig galt. Og hvis det da i etterkant kommer fram at du ba om besøksforbud men de ga avslag på det så får de et forklaringsproblem.

Dette gjelder din egen og andres sikkerhet. Jeg hadde faktisk gått til pressen, jeg vil tro noen er interessert i historien din mtp alle partnerdrapene som foregår. Så får vi se om Politiet er like avvisende etterpå.

Men dette krever at de faktisk vet hvordan han er. Er det bare ord mot ord, så skjønner jeg at det skal en del til for å få besøksforbud.

Anonymkode: 1e48d...81f

De vet hvordan han er, de har rapporter fra krisesenteret der de også skrev hvordan han oppførte seg å de delte sin bekymring. Når han innså at jeg ville dra fra han så ville han at vi skulle i terapi, å der innrømmet han alt men det hadde ingen betydning for politiet.
Å gå til pressen vil jo skade mine barn, vil ikke at de skal få sin ungdomstid ødelagt av sladder å sikkert mange meninger. Ts

Anonymkode: 67554...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er så sint på politiet å rettssystemet vi har, jeg føler at man må nesten bli drept før man i det heletatt skal få en sjanse til å bli hørt. Hvilken verdi er det vi kvinner og menn som blir utsatt for dette har, skal vi få livet ødelagt å hele tiden måtte leve under stress, angst, bekymringer.

Jeg tenker ofte når er det jeg skal få lov å bare kjenne på lykke å en frihet til å bare eksistere. 
 

Håper du vinner fram i retten denne gangen, å får en avslutting på galskapen. Ts

Anonymkode: 67554...e78

det som er ille med sånne saker er at man må bare stå i den mishandlingen. Hva annet valg har man? Kan jo ikke akkurat ghoste ungen sin og man kan ikke ta med barnet og dra, for da er man plutselig en kidnapper. 

Anonymkode: 96b0e...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja vi gjør egentlig det, men jeg er redd for konsekvensene. At hvis min mann blander seg så klikker eksen å gjør noe verre mot oss. Min eks er farlig. Ts

Anonymkode: 67554...e78

Det er bra om han blir verre for da blir han tatt.

Anonymkode: 54ff3...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare be deg innstendig om å kontakte politiet igjen. Du ha jo nye opplysninger da dette har eskalert. Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er bra om han blir verre for da blir han tatt.

Anonymkode: 54ff3...b24

Forstår du hva du selv sier eller? Du forstår at det kan bety at ts eller barna potensielt blir skadet? 
Det er helt på trynet at psykisk vold ikke får konsekvenser. Det er også straffbart, men man får ikke lov å anmelde engang. Og om man får anmelde blir det henlagt fordi de ikke gidder å bruke ressurser på å sette seg inn i saken og ta en vurdering. 
 

det burde ikke være nødvendig at man skal bli drept før politiet gidder å bruke ressurser på det. Burde faen meg slutte å betale skatt, vi får jo ikke det vi betaler for 

Anonymkode: 96b0e...cd7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forstår du hva du selv sier eller? Du forstår at det kan bety at ts eller barna potensielt blir skadet? 
Det er helt på trynet at psykisk vold ikke får konsekvenser. Det er også straffbart, men man får ikke lov å anmelde engang. Og om man får anmelde blir det henlagt fordi de ikke gidder å bruke ressurser på å sette seg inn i saken og ta en vurdering. 
 

det burde ikke være nødvendig at man skal bli drept før politiet gidder å bruke ressurser på det. Burde faen meg slutte å betale skatt, vi får jo ikke det vi betaler for 

Anonymkode: 96b0e...cd7

Ja, jeg har bodd på krisesenter med baby og står for det jeg sier. 

Man må desverre bli skadet for å få fred. Så lenge ting er som nå så kommer han til å holde på til evig tid. Desverre, men jeg får ikke endret politiet. Jeg vet bare hva som må til for å bli hørt. 

Ei venninne måtte bli kvalt til hun nesvimte før hun fikk besøksforbud. Saken ble henlagt på bevisets stilling selv om han innrømmet hva han hadde gjort. Men hun fikk 12 mnd besøksforbud mot han. 

Anonymkode: 54ff3...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg har bodd på krisesenter med baby og står for det jeg sier. 

Man må desverre bli skadet for å få fred. Så lenge ting er som nå så kommer han til å holde på til evig tid. Desverre, men jeg får ikke endret politiet. Jeg vet bare hva som må til for å bli hørt. 

Ei venninne måtte bli kvalt til hun nesvimte før hun fikk besøksforbud. Saken ble henlagt på bevisets stilling selv om han innrømmet hva han hadde gjort. Men hun fikk 12 mnd besøksforbud mot han. 

Anonymkode: 54ff3...b24

Saken med min eks vil isåfall aldri ta slutt for han driver et psykologisk spill og er flink til å holde seg på matta når det gjelder ting han kan bli tatt på

Jeg skulle heller ha blitt slått i hodet med en stekepanne enn å måtte leve som dette, men er redd politiet fortsatt ikke hadde gitt det konsekvenser nok for den mannen. 
Forsøkte å anmelde en gang fordi eksen byttet passord på mailen min og brukte det for utpressing. Hadde beviser, politiet henla med en gang og sendte brev til eksen min om det, som gjorde alt verre for meg. Har null tillit lengre

Anonymkode: 96b0e...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Saken med min eks vil isåfall aldri ta slutt for han driver et psykologisk spill og er flink til å holde seg på matta når det gjelder ting han kan bli tatt på

Jeg skulle heller ha blitt slått i hodet med en stekepanne enn å måtte leve som dette, men er redd politiet fortsatt ikke hadde gitt det konsekvenser nok for den mannen. 
Forsøkte å anmelde en gang fordi eksen byttet passord på mailen min og brukte det for utpressing. Hadde beviser, politiet henla med en gang og sendte brev til eksen min om det, som gjorde alt verre for meg. Har null tillit lengre

Anonymkode: 96b0e...cd7

Ta daglig kontakt, ta kontakt ved hver eneste hendelse, så må de foreta seg noe. Har du tatt daglig kontakt i f.eks 60 dager og ingenting blir gjort så må du gå via advokat. Men du må virkelig legge press på, ellers blir man ikke hørt  

Jeg ringte daglig og hadde lydopptak når vi måtte møtes pga små barn. Sto i det alene, og ble hørt ved å ringe hver gang. Når han sto utenfor døra mi om natten, når han forsøkte å voldta meg ved henting av barn, når han truet mine venner på det groveste, når han ødela mine ting, når han satte ut nye rykter om meg, når han/hans nærmeste sto utenfor venners hjem å fulgte med på meg, når telefonen aldri sto stille, når det kom inn truende smser. Jeg ringte hver eneste gang. 

Anonymkode: 54ff3...b24

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme skjedde her. Kom meg ut av forholdet med hjelp av gode venner da barnet var bare 1 år. Vi bodde hos en god venninne til far roet seg ned, da barnet var rundt 2 1/2 år. Da rotet han heldigvis til sin økonomi såpass at han fikk noen skumle folk etter seg og flyktet fra byen, og vi fikk fred noen år. 

Så fikk han vite at jeg hadde fått meg ny mann og var gravid da barnet var 8 år, og et rent helvete startet. Jeg skulle ikke få lov å stifte ny familie. Mine gode venner var heldigvis god støtte da også, men jeg hadde skjermet min familie fra der som hadde skjedd da jeg måtte komme meg fra ham, og uvitende om hvilket grusomt menneske han er tok mine foreldre hans side. Forsvarte ham. Noe fredelig svangerskap, fødsel og tid etter ble det på ingen måte. Det var så tøft at jeg bare kaller dette helvetesårene, og jeg har ganske få minner om tiden de minste (tvillinger) var små. Jeg var så stresset og redd hele tiden, min nye mann brøt etterhvert sammen psykisk av det hele, og det var bare et rent mareritt. Min eks brydde seg ingenting om at han ødela vårt felles barn for å ta oss. 

Heldigvis meldte han oss blant annet til barnevernet ganske tidlig, og de gjennomskuet fort situasjonen og ga oss mye råd og støtte, men de kunne ikke forhindre at han bare kjørte på med mye trøbbel. Bare gi oss veiledning og råd. Noe jeg oppriktig tror at var det som medførte at ikke jeg også brøt helt sammen, men han lyttet på ingen måte til dem siden "de hadde tatt vår side". De tok barnets side selvfølgelig, men det var ikke mulig å nå gjennom med slikt til en slik person som hadde en agenda om å gjøre livet så vanskelig som mulig for oss. Ja ikke bare han, han har en mor han ikke hadde noe godt forhold til selv, fordi hun er spik spenna galen, og han derfor hadde tatt avstand til henne, men i den situasjonen dro han henne inn i å bidra til å gjøre helvete hett for oss, og hun gikk inn i oppgaven med liv og sjel. Mens han sto for de smarte og gjennomtenkte angrep mot oss bidro hun med ren galskap og vanvidd. Kombinasjonen var... jeg kan knapt beskrive hva vi sto i i de årene. 

Og nei, politiet kan lite gjøre om vedkommende er smart nok til å holde seg innenfor visse grenser. Barnevernet kunne lite gjøre også, annet enn å kalle inn til møter og prøve å fortelle hvordan barnet led under dette. Noe som ikke førte frem som nevnt, fordi hans personlighet medførte at agendaen om å gjøre livet vårt vanskelig var langt viktigere for ham enn å ta hensyn til noe. Jeg har gjennom psykolog jeg gikk til forstått at han er covert narsissist, og slike er minst like farlige som psykopater når de føler seg krenket/berettiget til å hevne seg. De evner ikke se annet enn seg selv og sine behov, og når de får en slik agenda er ikke engang eget/egne barn noe de ikke er beredt til å bruke og ødelegge for å "vinne". 

Så jeg kan ikke bidra med annet her enn å si at jeg forstår hva du/dere står i, og noen få ganske spinkle råd (spinkle fordi de bare kan hjelpe litt);

Om ikke Barnevernet er involvert ennå, så ta kontakt med dem, forklarer situasjonen til dem og ta imot det av rådgivning dere kan få. Er Barnevernet involvert begrenser det iallefall noe hva vedkommende kan finne på/påstå, om dere samarbeider tett med dem, så de kjenner situasjonen. Vi fikk familierådgivning hver uke, og dette medførte at Barnevernet var såpass oppdatert på hva som foregikk at en del påstander og påfunn falt i fisk, fordi rådgiverne kunne avvise det. (Blant annet en anonym melding om at vi hadde sperret de to minste ute på terrassen hvor de liksom hadde stått og grått i flere timer. Tidspunkt; Tilfeldigvis og heldigvis nøyaktig da vi hadde familierådgivning. Hjemme. Som familierådgiver sa sarkastisk "Isåfall hadde jeg nok reagert veldig på det.")

Ta all kommunikasjon skriftlig. Vær klar på at du ikke svarer på telefonen, og vær konsekvent på at dere skal ha all kommunikasjon skriftlig. Si at det er for å unngå misforståelser, selv om det selvfølgelig er mest for å verne dere fra usaklige angrep. Skriftlige avtaler og påstander er det bevis for, og slikt får den andre til å moderere seg. Jeg var ikke så klok i starten, men mye ble litt enklere da jeg ble konsekvent på slikt. 

Informer venner og familie om situasjonen. Du trenger at folk er i ditt hjørne. Jeg var dessverre for sent ute med å forklare min familie til at de ikke ble en del av hans arsenal før de skjønte. Jeg trodde jeg kunne skjerme dem, men det slo galt ut. 

Informer skole, og er han like gal som min eks er det også smart å informere naboer og foreldre til barnas venner. Så langt tenkte ikke jeg før han hadde vært rundt til alle slike og fortalt fryktelige løgner om oss. 

Informer arbeidsgiver om situasjonen. Der var jeg heldigvis ute tidsnok til at han ikke nådde gjennom da han tok kontakt for å svartmale oss, og arbeidsplass ble derfor en arena der han ikke kunne skape problemer. 

Så et krevende råd i situasjonen; Slå ring om hverandre og stå sammen, du og din nye mann. Ikke la frustrasjonen ved alt gå utover hverandre. Dette er fryktelig vanskelig når man blir utslitt, redd og frustrert, men prøv virkelig å være hverandres støtte i dette. 

Innse først som sist at slike personer ikke er interessert i løsninger, men ønsker å skape uro og problemer, så ikke vri deg baklengs og strekk deg altfor langt for å prøve å komme personen i møte, med tanken om at man kan komme til enighet. Det er ingen interesse for enighet. Slike ønsker å fyre opp konflikter. Ro og enighet er hva slike ikke er interessert i. 

Siste råd; Ikke vær naiv angående hvor langt en slik person kan dra ting. Grenseløse mennesker har ikke grenser. Hver gang vi tenkte og trodde at nå kunne ikke vedkommende finne på noe verre enn vi allerede hadde erfart dro han det enda lenger, så forsøk å være i forkant av hvilke mennesker og arenaer vedkommende kan finne på å kontakte for å lage problemer. (Ref. alle jeg råder deg om å informere.) 

Ta gjerne kontakt med meg på pm om du vil. Dette er en situasjon som få klarer å sette seg inn i, fordi få heldigvis har opplevd hvor grenseløst en slik person kan angripe. Jeg vet dessverre. 

Sender deg all min omtanke i en forferdelig situasjon. ❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Privat koster 1300 i timen men må man så må man. 

Anonymkode: 54ff3...b24

Ikke noe som heter "må" hvis man ikke har råd til det.

Anonymkode: ce9c3...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ikke noe som heter "må" hvis man ikke har råd til det.

Anonymkode: ce9c3...05f

Hvis man ikke har 1300 til overs en gang i mnd eller en gang annen hver måned så har man heller ikke råd til et barn til. 

Anonymkode: 54ff3...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man ikke har 1300 til overs en gang i mnd eller en gang annen hver måned så har man heller ikke råd til et barn til. 

Anonymkode: 54ff3...b24

Kutt ut

Anonymkode: 76dc0...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare blokkert og kun tatt kommunikasjon med han via mail der alt står på kopi til en 3 part som også evt følger opp barnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge siden du prøvde få besøksforbud? Politiet revurderer nå etter alle drapene som har vært.

Anonymkode: dd72d...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...