Gå til innhold

Noen som har erfaring på wellbutrin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring av å gå på wellbutrin? Er opp og ned i stemningsleie og er ofte nedstemt, føler meg så «tom», lei  og har lite energi.  Blir man mer sint/irritabel? Hvordan er det med søvnen? Hvor lenge må man stå på det før man får virkning? Hvor lenge har du gått på dem? 

Anonymkode: 62dfc...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 10.42):

Noen som har erfaring av å gå på wellbutrin? Er opp og ned i stemningsleie og er ofte nedstemt, føler meg så «tom», lei  og har lite energi.  Blir man mer sint/irritabel? Hvordan er det med søvnen? Hvor lenge må man stå på det før man får virkning? Hvor lenge har du gått på dem? 

Anonymkode: 62dfc...bc7

Er det ikkje lurt å stilla desse spørsmåla til legen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (På 25.4.2024 den 0.27):

Er det ikkje lurt å stilla desse spørsmåla til legen din?

Jo, tenker jeg skal spør. Vil bare høre andre sine erfaringer da det er så forskjellig fra person til person. Ts

Anonymkode: 62dfc...bc7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stått på bupropion/welbutrin i litt over to år. I forhold til andre antidepressiva så føler jeg meg mer våken og til stede med denne medisinen. Gikk også ned i vekt, noe som var etterlengtet. 

Søvnløshet og munntørrhet hadde jeg på alle de andre antidepressivene også, så det var ikke noe nytt. (Har gått på antidepressiva i snart 30 år.) Tar Bupropion kun om morgenen og bruker Remeron i lav dose som sovemiddel for å motvirke søvnløshet. Går til tannlegen for gratis tannbehandling 1-2 ganger i året på grunn av munntørrhet.

Jeg ble ikke sint/irritert av medisinen, heller mer rolig da PMS'en ble bedre. 

Anonymkode: 85a95...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner 

Perelandra, mod  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på dem i et par år og både oppstart og nedtrapping gikk veldig fint. Ingen bivirkninger 😊

Anonymkode: c1e6a...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sultet ihjel på wellbutrin, ellers ingen bivirkninger.

Anonymkode: 76c82...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gikk på dem i et par år og både oppstart og nedtrapping gikk veldig fint. Ingen bivirkninger 😊

Anonymkode: c1e6a...d3d

Hvor lang tid tok det før du fikk effekt? 🙂 

Anonymkode: 62dfc...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg sultet ihjel på wellbutrin, ellers ingen bivirkninger.

Anonymkode: 76c82...8f6

Mener du at du fikk økt eller nedsatt apetitt?

Visste nemlig ikke om jeg skulle tolke det som at du var konstant sulten (og dermed spiste mye = vektøkning), eller om du mistet apetitt og raste ned i vekt.

Anonymkode: 2da37...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mener du at du fikk økt eller nedsatt apetitt?

Visste nemlig ikke om jeg skulle tolke det som at du var konstant sulten (og dermed spiste mye = vektøkning), eller om du mistet apetitt og raste ned i vekt.

Anonymkode: 2da37...c7b

Haha sorry, dårlig formulert. Kraftig sultfølelse! 

Anonymkode: 76c82...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jo, tenker jeg skal spør. Vil bare høre andre sine erfaringer da det er så forskjellig fra person til person. Ts

Anonymkode: 62dfc...bc7

Når det er så forskjellig fra person til person gir det lite mening å spørre om andres erfaringer, siden du antagelig vil oppleve noe annet enn dem. Sånn er det liksom å prøve ut antidepressiva. Man må bare vente og se hva som skjer. De beste svarene finner du egentlig i pakningsvedlegget.

Anonymkode: f4ffb...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Haha sorry, dårlig formulert. Kraftig sultfølelse! 

Anonymkode: 76c82...8f6

Huff, ja da er ikke jeg den eneste.. jeg ba nemlig legen spesifikt om Wellbutrin da jeg hadde lest at den ikke økte sultfølelsen kontra mange andre antidepressiva. Så da vet jeg ikke om jeg tør teste ut andre typer dersom de er enda verre.. 

Anonymkode: 2da37...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor lang tid tok det før du fikk effekt? 🙂 

Anonymkode: 62dfc...bc7

Det husker jeg dessverre ikke, er noen år siden jeg gikk på dem. 

Anonymkode: c1e6a...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig fornøyd med Wellbutrin. Hadde munntørrhet i oppstarten, men det gikk over. Nå har jeg igjen litt kvalme og noe nedsatt matlyst. Men ikke så ille at jeg ikke spiser. For meg er det bare et pluss, da jeg er overvektig. Jeg hadde som krav at jeg ikke skulle få økt sultfølelse av medisinene, (for jeg har prøvd Cipralex og Remeron som var et helvete for meg) og da endte vi på Wellbutrin.

Jeg føler meg ikke flat i humøret, sover normalt og det beste av alt, de roer ned vonde tanker.

Jeg fikk litt effekt etter ca en mnd, men full effekt etter tre måneder.

Anonymkode: dad13...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...