Gå til innhold

Hvor har du hatt din mest ekstreme opplevelse med manspreading?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva var anledningen? 

 

Og hvorfor gjør menn dette? 

Anonymkode: 996df...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror de fleste damer misforstår. Om man har litt "brede" lår eller trangt på annen måte, så er det naturlig behagelig å sitte med bena fra hverandre, har ingenting med andre personer å gjøre.

Anonymkode: efd11...6c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Chat Noir, første rad. Der er det trangt fra før. Delte sofa uten armlener mellom setene med en fremmed mann som tok opp rundt 90% av plassen med beinet. Jeg satt sidelengs hele kvelden. 

Anonymkode: b268a...d04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tror de fleste damer misforstår. Om man har litt "brede" lår eller trangt på annen måte, så er det naturlig behagelig å sitte med bena fra hverandre, har ingenting med andre personer å gjøre.

Anonymkode: efd11...6c4

Men det har jo med andre personer å gjøre hvis man prioriterer sitt eget behag foran andres. Litt som når folk legger setet ned i fanget ditt på fly. Bare fordi de kan, det er lov og de liker det.

Anonymkode: b268a...d04

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det har jo med andre personer å gjøre hvis man prioriterer sitt eget behag foran andres. Litt som når folk legger setet ned i fanget ditt på fly. Bare fordi de kan, det er lov og de liker det.

Anonymkode: b268a...d04

Aamme problem som på fly, produsenter må ta høyde for at mennesker kommer i alle størrelser og lage setene bredere.

Anonymkode: efd11...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva var anledningen? 

 

Og hvorfor gjør menn dette? 

Anonymkode: 996df...9db

På fly. Jævlig ubehagelig. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror de fleste damer misforstår. Om man har litt "brede" lår eller trangt på annen måte, så er det naturlig behagelig å sitte med bena fra hverandre, har ingenting med andre personer å gjøre.

Anonymkode: efd11...6c4

Tull. Aldri opplevd brede menn som gjør det, som regel er de heller på den tynne siden, eventuelt sånne som ser seg litt vel mye i speilet på treningsstudioet. 

Anonymkode: 3a041...4ae

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva var anledningen? 

 

Og hvorfor gjør menn dette? 

Anonymkode: 996df...9db

Det er vel samme årsaker som når kvinner gjør det. Enten så er det ubetenksomhet eller så er det fordi man ikke bryr seg om at andre også har rett på plass. Det er jo nok av kvinner(og menn) som setter vesken sin på det ene setet selv i rushtiden. 

Anonymkode: 3f1a7...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Aamme problem som på fly, produsenter må ta høyde for at mennesker kommer i alle størrelser og lage setene bredere.

Anonymkode: efd11...6c4

Menn som manspreader har som regel nok plass til beina, de bare velger å spreade. På fly er det som regel verre å få plass til armene, med tanke på bredde.

Anonymkode: b268a...d04

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er vel samme årsaker som når kvinner gjør det. Enten så er det ubetenksomhet eller så er det fordi man ikke bryr seg om at andre også har rett på plass. Det er jo nok av kvinner(og menn) som setter vesken sin på det ene setet selv i rushtiden. 

Anonymkode: 3f1a7...085

Det er ikke det samme. Å spre seg sånn utover når det sitter noen andre ved siden av er jævlig påtrengende og ubehagelig. Å sette veske på tomt sete ved siden av seg er bare uhøflig. 

Anonymkode: 3a041...4ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoftene til menn og kvinner er forskjellige, det trodde jeg alle visste. Skal bena mine kun bruke et sete, så må jeg anstrenge meg, men klarer så klart det når det er folk rundt 

Anonymkode: 60934...e8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så jævla egoistisk at det er søren ikke ord for det engang. På busser ser jeg det hver eneste dag. Og det nesten forventes at vi kvinner omtrent skal krølle beina våre opp under ørene våre og sitte så vi nesten ikke tar plass i det hele tatt fordi *noen* menn tror de har så jysla stor p**k at de trenger et halvt sete til den. 

Joda jeg også skjønner at det er mer behagelig, men det er mange måter jeg sitter på behagelig hjemme i min egen sofa som er fullstendig upassende å sitte på bussen, fly, trikk eller andre plasser. Det er ikke slik at det er så forbanna behagelig å omtrent late som at en ikke har bein fordi *noen* menn kjører egotripp av en annen dimensjon heller. 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen menn tror de er så velutstyrte at de bare må spre beina på den måten. 

Anonymkode: b4539...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Noen menn tror de er så velutstyrte at de bare må spre beina på den måten. 

Anonymkode: b4539...9e1

🤣

Anonymkode: 996df...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier ifra. "Altså, du kan samle beina dine slik at jeg  kan sitte på en normal måte"

De blir flau eller sur. Det driter jeg i, disse mennene skal ikke jeg forholde meg til senere uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt i midten på tre seter på toget med ett lår fra hver side oppå mine lår selv om bena mine var samlet, da kikket jeg ned i fanget på begge og mumlet for meg selv at " så store baller har dere da ikke" og vips fikk jeg sitte normalt så de var ikke helt nødt nei :)

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, pautina said:

Satt i midten på tre seter på toget med ett lår fra hver side oppå mine lår selv om bena mine var samlet, da kikket jeg ned i fanget på begge og mumlet for meg selv at " så store baller har dere da ikke" og vips fikk jeg sitte normalt så de var ikke helt nødt nei :)

Syns nesten det verste er de setene som er vendt mot hverandre, når du får en manspreader på motsatt side der og må klemme dine egne bein sammen mellom hans. Litt som en scene fra Kamasutra. Sånne seter er en uting i det hele tatt, er ikke beregnet på at begge passasjerene har bein. 

Anonymkode: b268a...d04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tånegla skrev (13 minutter siden):

Jeg sier ifra. "Altså, du kan samle beina dine slik at jeg  kan sitte på en normal måte"

De blir flau eller sur. Det driter jeg i, disse mennene skal ikke jeg forholde meg til senere uansett.

Jeg sier også i fra, kan vi slippe å få dine tånegler opp i trynet hver gang du kommenterer?

Uappetittlig. 

Anonymkode: 0daa0...fbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sier også i fra, kan vi slippe å få dine tånegler opp i trynet hver gang du kommenterer?

Uappetittlig. 

Anonymkode: 0daa0...fbd

Tuller du?

De er jo kjempesøte, og om du syntes de er uappetittlig får du la være å spise mens du er på KG.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå handler det ikke først og fremst om testikler, og hvor svære greier vi liksom tror vi har, men hva som er mest naturlig og komfortabelt for oss. Det handler rett og slett om at vi har forskjellig bekken, og utformingen vår gjør det naturlig og komfortabelt å sitte slik. Så det handler mest av alt om ubetenksomhet, ikke ondskap for å ta opp plassen til kvinner. Når det er sagt, bør man selvsagt ta hensyn dersom det blir trangt. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle t-banevognene i Oslo hadde benker beregnet på tre personer. Havnet man mellom to bredbeinte menn der, fikk man knapt plass til å puste...

Og jeg kjøper ikke umiddelbart komfort-unnskyldningen og at man "glemmer seg" - det er så mye jeg gjør nærmest på automatikk i offentligheten hver eneste dag som går på tvers av egen komfort og preferanser, av hensyn til omgivelsene. Så grusomt vanskelig er det ikke for menn å huske på akkurat dette.

Endret av Daria
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...