AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #21 Skrevet 14. april 2024 Jeg takker for de svarene som var konstruktive, og forlater nå tråden:) Anonymkode: e00cb...763
Gjest Queen19 Skrevet 14. april 2024 #22 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei, nei jeg har mottatt to-tre meldigner totalt hvor de forteller at de ikke tar datingen videre - på grunn av en eller annen ytre omstendighet som ikke har direkte med meg å gjøre. Du sa jo "lykke til videre", det var alt jeg ville hatt:) utover det er jeg helt enig med alt du skrev Anonymkode: e00cb...763 Er stor forskjell på "ytre omstendigheter" og at man vil utforske videre med noen andre som man allerede har møtt, før man dro på første date med den man senere avviser.
Trek Skrevet 14. april 2024 #23 Skrevet 14. april 2024 Dette er ikke silent treatment eller ghosting. Dette er bare å ikke bekrefte at beskjeden er mottatt. Jeg hadde også svart noe ala ok, lykke til videre, men det er mange som ikke svarer på de avvisnings meldingene og det er helt i orden det også. Hvorfor var det så viktig for deg at hun skulle svare? Spiller det noen rolle sånn egentlig? 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #24 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hei takk for svar. Melding er mottatt, hun trenger ikke svare meg og skylder meg det ikke. Poenget er at jeg har vært i samme situasjon selv. Jeg har mottatt en lignende melding et par-tre ganger. Og jeg har svart tilbake, med et "det går helt fint, lykke til videre" eller noe i den duren. Selv om det kan være litt hardt Men greit, selvsagt skal man få slippe. Anonymkode: e00cb...763 Hvorfor i all verden bryr du deg? Du vil jo ikke date dama! Anonymkode: 079ca...32c 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #25 Skrevet 14. april 2024 23 minutter siden, AnonymBruker said: Gå på veggen ble litt vel voldsomt uttrykk ja. Nei, det er vel bare ønsket om å vite at meldingen har kommet frem og at det er no hard feelings og at det går greit. Som sagt har vi felles bekjente og jeg ønsker egentlig bare at hun har det bra. Plutselig er jeg "han slemme" som surret med flere damer, det er vel ryktet mitt jeg tenker på. Anonymkode: e00cb...763 Ikke rot rundt med flere damer om du er redd for ryktet ditt. Og at du ikke får melding betyr jo sikkert at det ER hard feelings, de fleste liker ikke at daten deres dater andre og dumper dem for å finne ut av ting med den andre. Anonymkode: 9f78c...41c 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #26 Skrevet 14. april 2024 Noe så teit. For det første så hørtes hun relativt uinteressert i første omgang, så hun gav vel bare beng i at du ikke ville treffe henne mer!? Anonymkode: f9760...634 3
Rosalilje84 Skrevet 15. april 2024 #27 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg var på en hyggelig date, første date. La oss kalle henne Anna. Vi var sammen i kanskje tre timer. Jeg tror både hun og jeg i utgangspunktet ville møtes igjen, uten at jeg kan vite med sikkerhet. Jeg hadde det veldig hyggelig og ble lenger enn planlagt. Jeg foreslo å bli enda lenger igjen, men da sa hun nei. Vi utvekslet nummer. Bakgrunnen er at jeg har sporadisk hengt/datet litt med en annen dame i forkant(Kari). Det har vært helt fritt og åpent, og har føltes tidvis mer som en vennskapsrelasjon enn en romantisk relasjon. Men etter daten jeg hadde med Anna, fant jeg ut av i hodet mitt at jeg bør bedre få definert relasjonen til Kari. Det føltes nå plutselig feil å skulle date andre. Det ble liksom klart for meg der og da. Det er litt fordi jeg har fått noen signaler fra Kari den siste tiden som forteller meg at hun kanskje er mer interessert enn hva sporadiske "play"-dater skulle tilsi. I etterkant av daten sendte jeg en melding til Anna og skrev at daten var hyggelig men at jeg nok ikke ønsker å møtes igjen fordi jeg trenger å finne ut av den andre relasjonen. Problemet er at hun ikke svarer. Hun har lest meldingen min(sms). Deretter så jeg at hun hadde slettet meg fra Tinder. Jeg har også spesifikt spurt om hun gidder å svare meg sånn at jeg ikke går på veggen. Vel, hun svarer meg ikke. Hvorfor? Jeg prøver bare å være ærlig og åpen. Jeg legger det fra meg helt nå, hun skal få slippe å svare. Men jeg må nok innrømme at det har plaget meg at hun behandler meg slik. Spesielt fordi jeg ser at vi har flere felles venner på sosiale medier. Har du noen gang gitt noen silent treatment etter en date? Hvorfor gjorde du det da, eventuelt? Jeg ønsker å forstå. Vegard Anonymkode: e00cb...763 Hva forventer du? Du har avvist henne og avdekket at du dobbeldatet, og at du valgte den andre. Hvilket svar ønsket du, da? "Å nei, jeg er sååå forelsket, jeg gjør hva som helst for at du skal velge meg"? Hun har gått videre. Dette er ikke silent treatment. 1 2
Rosalilje84 Skrevet 15. april 2024 #28 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Gå på veggen ble litt vel voldsomt uttrykk ja. Nei, det er vel bare ønsket om å vite at meldingen har kommet frem og at det er no hard feelings og at det går greit. Som sagt har vi felles bekjente og jeg ønsker egentlig bare at hun har det bra. Plutselig er jeg "han slemme" som surret med flere damer, det er vel ryktet mitt jeg tenker på. Anonymkode: e00cb...763 Du ser jo at meldingen er lest. Da er den kommet frem. Reaksjonen hennes ved at hun slettet deg fra Tinder forteller at meldingen også er forstått. Punktum finale. 3
Rosalilje84 Skrevet 15. april 2024 #29 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Gå på veggen ble litt vel voldsomt uttrykk ja. Nei, det er vel bare ønsket om å vite at meldingen har kommet frem og at det er no hard feelings og at det går greit. Som sagt har vi felles bekjente og jeg ønsker egentlig bare at hun har det bra. Plutselig er jeg "han slemme" som surret med flere damer, det er vel ryktet mitt jeg tenker på. Anonymkode: e00cb...763 Og ja, du får dårlig rykte når du surrer med flere damer. Fortjent. 4
Rosalilje84 Skrevet 15. april 2024 #30 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor i all verden bryr du deg? Du vil jo ikke date dama! Anonymkode: 079ca...32c Enkelte menn ønsker at damer kjemper for dem, vet du 🤣 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #31 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg var på en hyggelig date, første date. La oss kalle henne Anna. Vi var sammen i kanskje tre timer. Jeg tror både hun og jeg i utgangspunktet ville møtes igjen, uten at jeg kan vite med sikkerhet. Jeg hadde det veldig hyggelig og ble lenger enn planlagt. Jeg foreslo å bli enda lenger igjen, men da sa hun nei. Vi utvekslet nummer. Bakgrunnen er at jeg har sporadisk hengt/datet litt med en annen dame i forkant(Kari). Det har vært helt fritt og åpent, og har føltes tidvis mer som en vennskapsrelasjon enn en romantisk relasjon. Men etter daten jeg hadde med Anna, fant jeg ut av i hodet mitt at jeg bør bedre få definert relasjonen til Kari. Det føltes nå plutselig feil å skulle date andre. Det ble liksom klart for meg der og da. Det er litt fordi jeg har fått noen signaler fra Kari den siste tiden som forteller meg at hun kanskje er mer interessert enn hva sporadiske "play"-dater skulle tilsi. I etterkant av daten sendte jeg en melding til Anna og skrev at daten var hyggelig men at jeg nok ikke ønsker å møtes igjen fordi jeg trenger å finne ut av den andre relasjonen. Problemet er at hun ikke svarer. Hun har lest meldingen min(sms). Deretter så jeg at hun hadde slettet meg fra Tinder. Jeg har også spesifikt spurt om hun gidder å svare meg sånn at jeg ikke går på veggen. Vel, hun svarer meg ikke. Hvorfor? Jeg prøver bare å være ærlig og åpen. Jeg legger det fra meg helt nå, hun skal få slippe å svare. Men jeg må nok innrømme at det har plaget meg at hun behandler meg slik. Spesielt fordi jeg ser at vi har flere felles venner på sosiale medier. Har du noen gang gitt noen silent treatment etter en date? Hvorfor gjorde du det da, eventuelt? Jeg ønsker å forstå. Vegard Anonymkode: e00cb...763 Hva skulle hun svare? Det er jo ikke en ghosting eller silent treatment - du avsluttet hele relasjonen med din melding. Men hyggelig at du sendte den meldingen, fortsett med å være ærlig. Anonymkode: 8096e...f5b 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #32 Skrevet 15. april 2024 Kom igjen da folkens. Virkelig. Å svare tilbake handler om ren høflighet, selv om man blir avvist. Trenger ikke å være verre enn «Tusen takk for at du er så ærlig. Ønsker deg lykke til videre». Hvis det koster så mye, må man begynne og reflektere over om man faktisk er klar for å date eller være i et forhold. Anonymkode: fe2c0...985
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #33 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg var på en hyggelig date, første date. La oss kalle henne Anna. Vi var sammen i kanskje tre timer. Jeg tror både hun og jeg i utgangspunktet ville møtes igjen, uten at jeg kan vite med sikkerhet. Jeg hadde det veldig hyggelig og ble lenger enn planlagt. Jeg foreslo å bli enda lenger igjen, men da sa hun nei. Vi utvekslet nummer. Bakgrunnen er at jeg har sporadisk hengt/datet litt med en annen dame i forkant(Kari). Det har vært helt fritt og åpent, og har føltes tidvis mer som en vennskapsrelasjon enn en romantisk relasjon. Men etter daten jeg hadde med Anna, fant jeg ut av i hodet mitt at jeg bør bedre få definert relasjonen til Kari. Det føltes nå plutselig feil å skulle date andre. Det ble liksom klart for meg der og da. Det er litt fordi jeg har fått noen signaler fra Kari den siste tiden som forteller meg at hun kanskje er mer interessert enn hva sporadiske "play"-dater skulle tilsi. I etterkant av daten sendte jeg en melding til Anna og skrev at daten var hyggelig men at jeg nok ikke ønsker å møtes igjen fordi jeg trenger å finne ut av den andre relasjonen. Problemet er at hun ikke svarer. Hun har lest meldingen min(sms). Deretter så jeg at hun hadde slettet meg fra Tinder. Jeg har også spesifikt spurt om hun gidder å svare meg sånn at jeg ikke går på veggen. Vel, hun svarer meg ikke. Hvorfor? Jeg prøver bare å være ærlig og åpen. Jeg legger det fra meg helt nå, hun skal få slippe å svare. Men jeg må nok innrømme at det har plaget meg at hun behandler meg slik. Spesielt fordi jeg ser at vi har flere felles venner på sosiale medier. Har du noen gang gitt noen silent treatment etter en date? Hvorfor gjorde du det da, eventuelt? Jeg ønsker å forstå. Vegard Anonymkode: e00cb...763 Behandler deg slik? Du går på date med en annen dame på hånden. Gir henne store forhåpninger og ditcher. Så hun har full rett til å ukke bruke mer tid på deg. Det gjør jo bare vondt. Hva mener du hun skal svare? Du har jo sagt du er interessert i en annen dame. Så da skjønner jeg ikke helt hva du forventer av daten du hadde Anonymkode: 04cf2...7fc 2
Rosalilje84 Skrevet 15. april 2024 #34 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kom igjen da folkens. Virkelig. Å svare tilbake handler om ren høflighet, selv om man blir avvist. Trenger ikke å være verre enn «Tusen takk for at du er så ærlig. Ønsker deg lykke til videre». Hvis det koster så mye, må man begynne og reflektere over om man faktisk er klar for å date eller være i et forhold. Anonymkode: fe2c0...985 Men han var jo ikke ærlig. "Anne" fikk aldri beskjed om at hun er ei av flere han dater samtidig. Hva har hun å takke ham for, egentlig? Han har vært uærlig og førte henne bak lyset. Han brukte 3 timer av hennes tid unødvendig. Disse timene kunne hun heller ha brukt på trening, søvn, hobby eller en annen, interessert mann. Nei, man må ikke reflektere over noe som helst. TS er jo selv redd for ryktet sitt, altså forstår han at det ikke er innenfor å date flere samtidig. Han kan slutte å sjonglere flere damer, da vil han unngå situasjoner som denne. 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #35 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Gå på veggen ble litt vel voldsomt uttrykk ja. Nei, det er vel bare ønsket om å vite at meldingen har kommet frem og at det er no hard feelings og at det går greit. Som sagt har vi felles bekjente og jeg ønsker egentlig bare at hun har det bra. Plutselig er jeg "han slemme" som surret med flere damer, det er vel ryktet mitt jeg tenker på. Anonymkode: e00cb...763 Der ja, det er deg og ditt du tenker på. Ikke henne du krever et svar av. Slutt. Anonymkode: f8e87...aa5 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #36 Skrevet 15. april 2024 Haha, jeg slutter aldri å forundre meg over hvor dumme dere menn kan være. Jeg opplevde faktisk noe lignende for noen år siden: Møtte en fyr gjennom en felles hobby, vi var på et par dates og den siste daten endte med at vi kysset hverandre. Jeg var helt klart interessert, og han gir uttrykk for det samme. Han virket som en bra fyr. Så skal vi møtes for tredje gang. Da sier han at det er noe han må fortelle meg. Han møtte en dame han har jobbet litt med ute på byen noen dager tidligere, og det endte med at hun ble med ham hjem. Så nå er han forvirret rundt følelsene sine. Han TROR ikke det blir noe seriøst med hun andre, og han og jeg er en bedre match etter hans mening. Jeg ser på ham og sier bare at hadde han vært oppriktig interessert i meg så hadde han jo ikke ligget med en annen dame?! (Og jeg tenker i mitt stille sinn at hvorfor i huleste forteller han meg dette?). Han har ikke noe direkte svar til det, så jeg avslutter med å si at jeg ikke ser poenget med at vi har mer kontakt. Og så går jeg. For å si det sånn: Hvis han hadde gitt meg den beskjeden over SMS så hadde jeg selvfølgelig ikke giddet å svare. Har ingenting med "silent treatment" å gjøre, men at man rett og slett ikke finner det bryet verdt å bruke tid på en ikke-relasjon. Anonymkode: d40da...c09 2 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #37 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Og jeg tenker i mitt stille sinn at hvorfor i huleste forteller han meg dette?) Jeg tenker det er typisk for de som ikke er vant med dating og sjekking, og ikke leser andre så godt. For noen så fungerer det å late som om livet er en episode av "Ungkaren", men for de aller fleste fungerer det best å tie helt stille om andre kandidater, både underveis og etterpå. Anonymkode: 9b38e...f1e 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #38 Skrevet 15. april 2024 Herlighet..hun svarer deg ikke fordi du er en utedass som dater andre når du nå holder på med noen og har så lav sosial intelligens at du på toppen av alt gnir inn at du har ført henne bak lyset. Du er drittsekk og er heldig som blir ignorert. Hun kunne jo f.eks kontaktet Kari og fortalt hvordan du holder på. Anonymkode: 1620d...415 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #39 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Herlighet..hun svarer deg ikke fordi du er en utedass som dater andre når du nå holder på med noen og har så lav sosial intelligens at du på toppen av alt gnir inn at du har ført henne bak lyset. Du er drittsekk og er heldig som blir ignorert. Hun kunne jo f.eks kontaktet Kari og fortalt hvordan du holder på. Anonymkode: 1620d...415 Ja stakkars Kari også. Anonymkode: 9250f...f9a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #40 Skrevet 15. april 2024 TS her igjen. Gud hvor dum, slem og stygg jeg er. Og den sosiale intelligensen min er i dass. Om jeg skal dømme etter svarene her. Selvsagt holder jeg mulighetene mine åpne når jeg per def anser meg singel. At jeg har møtt en jente nå og da, hvor ingenting er definert og hvor det ikke er definert engang om vi er venner, søndagskjærester eller fremtidig et mulig mer seriøst forhold, setter ikke en stopper for at jeg kan møte hvem jeg vil. Jeg har vært singel hele veien. Når jeg nå møtte Anna, så gikk det litt opp for meg at det ikke føltes rett å treffe Anna likevel. Per NÅ føles det feil, som da er en utvikling. Dette er slikt man finner ut ved å lytte til sitt hjerte. Få inn i hodet at jeg er først og fremst singel. Jeg ønsket å være ryddig om det. Det viser seg at den store massen mener det er FEIL å faktisk være ærlig og ryddig. Jeg sa det jo først og fremst for å forsikre henne om at jeg hadde det veldig hyggelig og at jeg ville møtt henne igjen, hadde det ikke vært for at jeg nå hadde funnet ut av dette. Nå må flere av dere slutte å late som dere er skinnhellige og aldri har vært i en situasjon hvor man må ta et valg mellom begynnende relasjoner. Jeg er helt enig at hun ikke skylder meg noen form for svar. Jeg hadde dog svart, og satt pris på ærligheten. Anonymkode: e00cb...763 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå