Gå til innhold

Overgangsalder - angst om natten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS her. Jeg gjorde akkurat som du skriver; jeg løy om hetetokter…… fikk plaster og all min nattangst er borte!!! Fy fader så surt det er at leger har så lite kunnskap om kvinnehelse, det er til å gråte av🙈

Anonymkode: 47735...02c

Helt sant! En tragedie. Og nå har der i grunnen vært en god del mediefokus på dette de siste par årene. Likevel er det knapt en lege som har oppdatert seg? 

Jeg hadde lest meg opp selv når jeg mistenkte at det var begynt og skulle til gynekolog. Tenkte at hvis jeg har rett så skal jeg be om hormoner. Vi pratet litt før sjekk  og hun sa såååå forsiktig "dersom det viser seg at du har rett, kan jeg ikke si deg hva du skal gjøre, men i forhold til alder og beskyttelse mot annen sykdom kan det være en stor fordel med behandling". Hun våget knapt å si det virket det som, for å ikke bli oppfattet som at jeg ble presset. Jeg sa jeg er absolutt positiv til behandling, hun så på ultralyd at det stemte og skrev ut medisin. 

Hun sa at leveringsproblemene på plaster og enkelte andre ting har vart i 7 år!!! Og rammer norge mer, fordi vi er et lite marked og prioriteres ikke sies det. I tillegg presser vel myndighetene knallhardt på pris så de selger heller til andre 🤦‍♀️ Vi blir jo  aldri et større marked når leger nekter å skrive ut, folk vil ikke ta pga gammel, utdatert forskning om kreft, og legene setter seg ikke inn i ny info. 

Jeg blir sprø! Tenk alt det folk ute i sykemelding og verste fall uføre, som kunne levd godt og klart jobb med behandling! 

Anonymkode: cbd74...6af

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...