AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #1 Del Skrevet 14. april 2024 Unnskyld dumme spørsmål men jeg har aldri vært i bryllup så lurer på hva som forventes av meg som en alminnelig gjest. Bryllupet er ikke er tradisjonelt kirkebryllup og skal avholdes på en gård og det er levende musikk og det er alt jeg egentlig vet. Hvor lenge varer et bryllup, hvor dyr skal gaven vanligvis være? Skal jeg som vanlig gjest egentlig bare sitte der, spise og kanskje ta en runde på dansegulvet når musikken spiller? Bestemmer brudeparet vanligvis hvor folk sitter eller er det frie setevalg? Hva er kleskoden i et norsk bryllup? Er en kjole fra H&M, litt smykker, stelt hår og litt sminke og finsko "nok" pyntet? Skal jeg som gjest være med på å rydde opp når festen begynner å ta slutt eller er det taktløst? Takk for svar 🙂 Anonymkode: 88270...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #2 Del Skrevet 14. april 2024 Bryllupet kan vare i flere døgn det. Men vanligvis er det vel fra tidlig ettermiddag en gang og utover. Hvor dyr gaven skal være kommer an på din økonomi og ingenting annet. Ja. Det varierer, som regel blir du plassert. Kleskoden varierer den også, men en kjole fra hm med tilbehør kan være fint for et bryllup, du trenger ikke å kjøpe ny kjole dersom du har en i skapet fra før av. Husk at den ikke skal være rød eller hvit. Det kommer an på om de har serveringshjelp og hva som inngår i leie av lokalet. Det ser du jo fort når festen nærmer seg slutten. Anonymkode: 52621...e77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #3 Del Skrevet 14. april 2024 Det skal stå i invitasjonen hva kleskoden er, så må du følge den. En bryllupsfest varer som regel til langt utover natten, og gaven er gjerne fra 1.000 kroner og oppover. Her må du se an egen økonomi. Det er vanlig med bordplassering . Du skal mingle, spise, danse og kose deg. Du skal ikke rydde, om ikke det er avtalt på forhånd. Anonymkode: b2f06...d00 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #4 Del Skrevet 14. april 2024 Hvor lenge varer et bryllup, hvor dyr skal gaven vanligvis være? Dette bestemmer du selv. Tenk fra 500 om det er litt mer perifert, og oppover hvis relasjonen er tett. Spør hvor de har registrert ønskeliste. Skal jeg som vanlig gjest egentlig bare sitte der, spise og kanskje ta en runde på dansegulvet når musikken spille Det kommer jo litt an på hvordan bryllupet er lagt opp, men det vanlige norske tradisjonsbrylluoet er: vielse, se på mingling med andre gjester mens brudeparet tar bilder Middag med taler, varer gjerne i flere timer - bordplassering Litt mingling/pause - bryte opp bordplassering Kaker/kaffe -fri plassering og etterhvert dans og fest Bestemmer brudeparet vanligvis hvor folk sitter eller er det frie setevalg? Vanligvis er det valgt bordplassering under middagen og friere etterpå Hva er kleskoden i et norsk bryllup? Er en kjole fra H&M, litt smykker, stelt hår og litt sminke og finsko "nok" pyntet? Hvis det står noe om kledkode i invitasjonen, følg det. Ellers- ikke for hvit, rød eller svart. Ikke for utfordrende. Om du ellers ser pyntet ut så driter man i om det er fra HM eller Gucci. Skal jeg som gjest være med på å rydde opp når festen begynner å ta slutt eller er det taktløst? Er det leid lokale med personell som gjør dette, tsktløst. Er det familie og venner som bidrar kan du også, hvis du vil. Takk for svar 🙂 Anonymkode: 862e5...dc7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 15. april 2024 #5 Del Skrevet 15. april 2024 Har du egentlig mottatt en invitasjon eller har du bare mottatt informasjon om bryllupet? Hva står i invitasjonen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå