Gå til innhold

Lei av sosiale medier, flere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske mettet av sosiale medier som fb , Instagram og snapchat. Men rundt meg ser jeg venner, kollegaer og familie som er like hektet som for noen år siden. Skulle tro det begynte å dabbe i litt av?? Blir man ikke lei av år etter år å se på andre sine bilder? Man skulle tro det. Men folk har jo nesa i skjermen som aldri før. Synes dere at folk er mindre eller mer avhengig av telefonen nå kontra typ fem år siden? Venter liksom litt på at den telefonen kan få ligge i veska å hvile seg litt i veska eller noe,  når man samles f.eks på en restaurant, bursdag, cafébesøk, ferie osv. Jeg er hvertfall lei selv... Hvor lenge skal vi holde på sånn egentlig...🙈

Anonymkode: cac2a...007

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KG er nok for meg. Kuttet ut alt annet.

Fikk et nytt liv når jeg fjernet SOME, fikk tilbake søvnen også.

Anonymkode: f42c6...a3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt et aktiv valg om å ikke ha Instagram, TikTok og Snapchat. Orker ikke alt «maset». 
Er kun på fb og merker hvordan det iblandt «sluker» meg, så nei takk - vil ikke ha mer sånt. Skulle/burde hatt sletta, men så er det disse kattevideoene da😂😂 

Blir sliten i hodet av å være for mye på SoMe…. Finner meg heller ei god bok!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kleint hele SOME.

Anonymkode: 63180...b38

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for meg er sosiale medier en kilde til stress og angst. Dessuten irriterer jeg meg over hele linja. Over hvor smarte, engasjerte, pene og vellykka folk skal framstå. For innimellom poste et innlegg der en skriver at noe har vært vanskelig, og så får man likes og kommentarer på det også. Kan være det er meg som er rar og over kritisk, men opplever sosiale medier i stor grad falskt over hele linja.

Så har kuttet det ut.

Anonymkode: 3d92f...03a

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er lei, men mest på grunn av hvor mye det tar av hjernen uten å gi noe tilbake og hor ensomt det har blitt. Før brukte jeg det til å kommunisere med andre, nå bruker jeg det mest med fremmede mennekser og hva de deler. Vil sikkert variere fra person til person. 

Må ta ansvar for eget liv og kutte ut noe av den massive bruken å være mer tilstede i hverdagen. Og hvor fort går ikke årene? Føler jeg mister sinnsykt mye tid forran skjerm. Å my bare til fjas som ikke er morsomt en gang.

Anonymkode: 52b42...ca3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun instagram, og er mindre og mindre aktiv. Er så lite aktiv at jeg ikke føler det påvirker meg negativt, det som "hjalp" meg var å ordne en ekstremt privat profil med få følgere, og at jeg selv følger veldig få kontoer. Mye mindre "mas" når jeg da sjekker instagram. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk tenker for mye. Slapp av, bruk det som du føler for, i det omfanget du føler for, hvem du vil ha med å gjøre osv. 

Anonymkode: f3c31...960

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trappet ned og bruker det mindre og mindre. Merket at jeg rett og slett var blitt avhengig av å sjekke some😬

Anonymkode: 3757f...d8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Folk tenker for mye. Slapp av, bruk det som du føler for, i det omfanget du føler for, hvem du vil ha med å gjøre osv. 

Anonymkode: f3c31...960

Jeg slapper av alene, fordi jeg selv ikke er avhengig av some, men jeg klarer ikke helt å slappe av når jeg er med andre som er avhengig,  den telefonen blir i veien. Den skal sjekkes så ofte og det er så mye som skal bli tatt bilde av hele tiden. Kjenner jeg er lei. Kan ikke andre begynne å bli litt lei snart? 😅

TS

Anonymkode: cac2a...007

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei deler av some, som at det postes mye uinteressant på Facebook og at enkelte spammer meg med snapper f eks. Men jeg liker jo å kommunisere med venner og familie, det bruker jeg Messenger og Snapchat til. Lei av å motta masse random shit som perifere bekjente masseutsender til omtrent alle de kjenner - sånt ræl kan droppes eller legges på story. 

Anonymkode: 2bb73...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest frustrert over at tjenestene har blitt så mye dårligere. Jeg får en brøkdel av responsen på insta nå sammenlignet med før, det er reklame over alt og fb er jo bare blitt pensjonistparty. Så det blir til at jeg er mindre og mindre aktiv, men mest fordi tjenestene var mye bedre før. Jeg skjønner ikke at de tør å tro vi kommer til å være der i all fremtid når de gir så dårlig opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint ha diverse apper OG være tilstede sammen med folk. La mobilen ligge med andre ord. Og man trenger ikke se på bilder av hvor "bra" andre har det. Man bruker appene som man velger selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, svartkatt said:

Man kan fint ha diverse apper OG være tilstede sammen med folk. La mobilen ligge med andre ord. Og man trenger ikke se på bilder av hvor "bra" andre har det. Man bruker appene som man velger selv. 

Ja, denne misunnelsen folk snakker om skjønner jeg ikke, jeg blir null trigga av å se folks "perfekte" liv på SOME. For det første veit jeg at de som gjerne poster mest perfekt gjerne er de som har det minst, og for det andre er jeg fint fornøyd med eget liv og driter i hvordan andre tilsynelatende har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (1 minutt siden):

Man kan fint ha diverse apper OG være tilstede sammen med folk. La mobilen ligge med andre ord. Og man trenger ikke se på bilder av hvor "bra" andre har det. Man bruker appene som man velger selv. 

Ja det vet jeg, har både snap og Instagram selv, var veldig aktiv før, men for min del har det dabbet av, men veldig mange er fortsatt veldig avhengig,  og det går utover andre. Telefonen blir en forstyrrelse. Det synes jeg er veldig kjipt. Var på konsert nylig, folk jeg satt på samme bord med skulle filme omtrent hele konserten og sende rundt på snap, går ikke folk lei av det der snart, tenkte jeg med meg selv 😅 Har vi ikke holdt på i flere år.. 🥵 Dokumentert alt vi driver med. Skikkelig lei jeg 😅

TS

Anonymkode: cac2a...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, hvalstad45 said:

Jeg er mest frustrert over at tjenestene har blitt så mye dårligere. Jeg får en brøkdel av responsen på insta nå sammenlignet med før, det er reklame over alt og fb er jo bare blitt pensjonistparty. Så det blir til at jeg er mindre og mindre aktiv, men mest fordi tjenestene var mye bedre før. Jeg skjønner ikke at de tør å tro vi kommer til å være der i all fremtid når de gir så dårlig opplevelse.

Jepp, jeg savner sosiale medier som de var før, da man faktisk så hva folk man fulgte postet. Nå er annenhver post reklame, "suggested posts" osv. Og det blir stadig vanskeligere å få ting kronologisk, både facebook og insta viser det de TROR du vil se, istedenfor det du har valgt å følge. Hele greia er blitt "most relevant" - ifølge FB. Finnes knapt noe mer irriterende enn å se at en post har 31 kommentarer, men du må trykke alle kommentarer HVER ENESTE GANG for å lese hva folk har postet. Siden mange poster ikke har en eneste relevant kommentar iflg FB. 

Anonymkode: fffad...a8e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ble verre og verre nå når folk kan poste short videoes på Facebook.I ramme alvor;det er noen som poster innhold om seg selv hver dag..Er kun på Facebook,og da kort innom.Alle som poster mer enn 1 innlegg på rad,setter jeg på "slumre 30 dager".Jeg selv poster max 1 ggn pr år,for ikke å belaste andre med meg og mitt.Snapchat ble det rene vanvidd,folk poster om blomster og kjæledyr hver gang de er i parken.Det er mental forsøpling,og et overgrep mot sine medmennesker.

Anonymkode: ee59c...fc1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det ble verre og verre nå når folk kan poste short videoes på Facebook.I ramme alvor;det er noen som poster innhold om seg selv hver dag..Er kun på Facebook,og da kort innom.Alle som poster mer enn 1 innlegg på rad,setter jeg på "slumre 30 dager".Jeg selv poster max 1 ggn pr år,for ikke å belaste andre med meg og mitt.Snapchat ble det rene vanvidd,folk poster om blomster og kjæledyr hver gang de er i parken.Det er mental forsøpling,og et overgrep mot sine medmennesker.

Anonymkode: ee59c...fc1

Nå overdriver du. Det er subjektivt hva du liker å se. 

Anonymkode: 52b42...ca3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jepp, jeg savner sosiale medier som de var før, da man faktisk så hva folk man fulgte postet. Nå er annenhver post reklame, "suggested posts" osv. Og det blir stadig vanskeligere å få ting kronologisk, både facebook og insta viser det de TROR du vil se, istedenfor det du har valgt å følge. Hele greia er blitt "most relevant" - ifølge FB. Finnes knapt noe mer irriterende enn å se at en post har 31 kommentarer, men du må trykke alle kommentarer HVER ENESTE GANG for å lese hva folk har postet. Siden mange poster ikke har en eneste relevant kommentar iflg FB. 

Anonymkode: fffad...a8e

Helt enig.

Jeg deaktiverte FB i fjor da jeg måtte klikke ja på å få enda flere annonnser - eller hva det nå var, jeg så bare reklame og det er det nok av fra før, så det gadd jeg ikke. Kom ikke videre uten å godkjenne så da slettet jeg heller appen.

Jeg har ikke snap eller tiktok heller. Har en konto på insta, men sjekker bare en gang i mnd eller noe sånt om det er noe å se på der. 

Det er ganske deilig å slippe FB. Det ble for mye av det du ramser opp der og alle kjente som oppdaterte med interessante innlegg drunknet og ble borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jepp, jeg savner sosiale medier som de var før, da man faktisk så hva folk man fulgte postet. Nå er annenhver post reklame, "suggested posts" osv. Og det blir stadig vanskeligere å få ting kronologisk, både facebook og insta viser det de TROR du vil se, istedenfor det du har valgt å følge. Hele greia er blitt "most relevant" - ifølge FB. Finnes knapt noe mer irriterende enn å se at en post har 31 kommentarer, men du må trykke alle kommentarer HVER ENESTE GANG for å lese hva folk har postet. Siden mange poster ikke har en eneste relevant kommentar iflg FB. 

Anonymkode: fffad...a8e

Fulstendig enig. Er kanskje på grunn av at media gikk fra å være sosialisering til å bli kommersielt? Å private begynte å tjene penger og selskaper igjennom dem igjen. 

Anonymkode: 52b42...ca3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...