Gå til innhold

Avviser menn på en mer indirekte måte enn kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne 40+. Har datet en del.

Når jeg avviser menn så er jeg konkret og ærlig og forklarer at det ikke blir mer kontakt, gjerne litt om hvorfor, på en respektfull måte. 

Jeg har bare blitt avvist på denne måten få ganger, men flere ganger var det slik: Han sier sa at han vil se meg igjen etter første date, men når andre date nærmer seg kommer han med en forklaring om at en tidligere flamme har tatt kontakt og han syntes det ble feil å fortsette med meg. Eller en versjon av dette.

Er dette bare en mer indirekte måte å avvise på, kanskje med gode intensjoner, og historien med den andre kvinnen stemmer ikke nødvendigvis?

Hører gjerne fra menn også 😊

Anonymkode: 0aa9c...f5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme erfaring som deg. Menn som avviser meg, gjør det sjeldent direkte. Ofte bare sender de færre og færre meldinger, sier at de er slitne eller veldig travle. Noen ganger sier de "jeg har noen løse planer med en kamerat denne helga", eller andre vage og dårlige unnskyldninger 

Anonymkode: b2e80...12b

• Liker 2
Skrevet
Sitat

Når jeg avviser menn så er jeg konkret og ærlig og forklarer at det ikke blir mer kontakt, gjerne litt om hvorfor, på en respektfull måte. 

Gull. Dette er bra! Det er konstruktiv kritikk.

Sitat

Jeg har bare blitt avvist på denne måten få ganger, men flere ganger var det slik: Han sier sa at han vil se meg igjen etter første date, men når andre date nærmer seg kommer han med en forklaring om at en tidligere flamme har tatt kontakt og han syntes det ble feil å fortsette med meg. Eller en versjon av dette.

Er dette bare en mer indirekte måte å avvise på, kanskje med gode intensjoner, og historien med den andre kvinnen stemmer ikke nødvendigvis?

Hadde dette vært tilfelle så tror jeg han bare hadde ghosta, altså.

AnonymBruker
Skrevet

De jeg har avvist ifbm tidlig dating/Tinder chatting, har jeg gjort på en verdig måte, av respekt for at de brukte tid på meg. Jeg takker for å ha blitt kjent med dem, gir noen komplimenter (som er ekte) og konkluderer med at hun ikke er den jeg leter etter eller ikke kjemi el. Men jeg går ikke noen dyp analyse av hva som ikke fungerte el. 

Når jeg har avsluttet lengre forhold, har jeg vært kortere og konkludert med at det ikke fungerer. 

Anonymkode: eba35...56c

• Liker 1
Skrevet
HemmeligSpion skrev (3 minutter siden):

Gull. Dette er bra! Det er konstruktiv kritikk.

Hadde dette vært tilfelle så tror jeg han bare hadde ghosta, altså.

Ts her 😊  Hva mener du, at han nok bare hadde ghosta hvis han bare ikke var interessert nok? Og at historien med den andre kvinnen nok ofte stemmer?

Skrevet

Jeg tror kanskje mindre konkret avvisning og mindre kontakt kan handle mer om at menn i større grad er interessert i "løsere" relasjoner enn kvinner, og at en dermed er mer åpen for å opprettholde en løsere kontakt med mulighet for å treffes om det passer og en er villig til å prioritere det. For kvinner virker det oftere å være noe mer binært, der en enten er aktuell eller ikke, og for sistnevnte kan en dermed avslutte relasjonen umiddelbart. Menn vil kanskje oftere tenke at hun ikke er særlig aktuell for forhold, men det kunne jo vært hyggelig å tilbringe en kveld sammen osv. 

• Liker 2
Skrevet

Hehe...ville egentlig være anonym, men glemte det når jeg selv svarte 😆 

Veldig fint om dere skriver om dere er kvinne eller mann 😊

Skrevet
herzeleid skrev (3 minutter siden):

Jeg tror kanskje mindre konkret avvisning og mindre kontakt kan handle mer om at menn i større grad er interessert i "løsere" relasjoner enn kvinner, og at en dermed er mer åpen for å opprettholde en løsere kontakt med mulighet for å treffes om det passer og en er villig til å prioritere det. For kvinner virker det oftere å være noe mer binært, der en enten er aktuell eller ikke, og for sistnevnte kan en dermed avslutte relasjonen umiddelbart. Menn vil kanskje oftere tenke at hun ikke er særlig aktuell for forhold, men det kunne jo vært hyggelig å tilbringe en kveld sammen osv. 

TS her. Det har jeg også tenkt. Tror det stemmer ofte. 

Skrevet

Har samme erfaring

Skrevet

Vi dater ganske så mye for tiden, og da treffer man gjerne mange. Noen blir man bedre kjent med enn andre. At en av disse da skulle komme tilbake er ikke så veldig unormalt. Og for min del, hadde jeg fortsatt vært interessert i en gammel flamme som kom tilbake, så ville jeg avvist deg på dette grunnlaget. Hvorfor ikke?

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Minianni said:

fint om dere skriver om dere er kvinne eller mann 😊

Post #4 er mann

Anonymkode: eba35...56c

AnonymBruker
Skrevet

Menn lærer av erfaring at mange kvinner takler direkte avvisning veldig dårlig. Mange blir aggressive, og mange begynner å slenge dritt.

Anonymkode: 56d38...bc0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har avvist på måten du gjør, men vet ikke om damer er så vandt til det, for blitt beskyldt for å lage drama når jeg gjorde det 😅 En høflig avvisning ble visst for mye 

Anonymkode: 6e8e7...488

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har avvist på måten du gjør, men vet ikke om damer er så vandt til det, for blitt beskyldt for å lage drama når jeg gjorde det 😅 En høflig avvisning ble visst for mye 

Kommer kanskje an på tidspunkt, setting og hva du har lagt opp til fra før, i kroppsspråk og handling. Viktig å være tydelig, fra begge parter. Man vet ofte tidlig nok hva som skurrer og om det er riktig for et forhold eller ikke. Mannen har en tendens til å skjule sin hensikt, selv om han vet det ikke blir forhold fordi han setter pris på sexen han får sålenge og lar det fortsette litt til og litt til uten å si noe til eller fra. Mens kvinnens hensikt oftere er forhold, og hun lever i håp og god tro på at det går veien og aner ingen snublefare som ender i totalvraking rundt neste sving, fordi mannen fortsatt beiler for å få sexen han ser seg berettiget. Dette kan være motsatt i kjønn også. Men så lenge man spiller poker med følelser, må man regne med at med svik så kommer det storm. Ingen, absolutt ingen, liker å bli lurt og sveket, uansett hva det gjelder i livet, men spesielt ikke i dating-og kjærlighetsliv. Jeg oppfordrer folk til å spille mer med åpne kort. Det er en stygg periode for kjærlighet vi er inne i, og den blir ikke bedre før hver enkelt av oss kan være det beste eksemplet vi vil ønske å møte på neste date. 
Good loveluck to all of you!

• Nyttig 1
Skrevet

Men ville noen menn brukt "den andre kvinnen" (som ikke finnes) som en unnskyldning for å unngå å såre en dame? Dvs for å  unngå at damen tenker det var noe galt med henne? 

Er det noen menn som ville gjort dette? (Er jo i så fall nesten litt omtenksomt...)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Spørs om det var bare deg som mente du ordla deg høflig da? 

Anonymkode: 80c74...52b

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Avviser menn på en mer indirekte måte enn kvinner?

På generell basis vil jeg si nei, menn er mer direkte og tar gjerne mindre hensyn til den andres følelser enn kvinner - som har bedre utviklet empati. Min erfaring er at kvinner pakker inn, ghoster og kommer med hvite løgner i stedet for å si rett ut hva det tenker og føler. I beste mening selvfølgelig, men dog.

Men jeg har jo bare erfaring fra den andre siden, som mann. Jeg avviser direkte, og høflig om nødvendig.
Noen ganger blir jeg selv avvist på en respektfull måte, men ofte er det mindre direkte - altså en misforstått empati.

M50

Anonymkode: 5d693...921

Skrevet

Jeg tror det stemmer og at det har med kjønnsroller å gjøre. Det har alltid vært et ideal at kvinner er kostbare og avviser. Sånn har det vært lenge før noen oppfant likestilling.

Jeg har inntrykk av at kvinner i dag fører det videre, men med andre begrunnelser. Det å avvise menn er bare å ha høye standarder. Det er veldig viktig å si at de ikke trenger menn. Det er en selvfølge for kvinner at de er attraktive (jeg tror definitivt ikke alle kvinner føler det sånn, men det er nesten tabu for en kvinne å si at hun ønsker å gjøre seg attraktiv for menn. Alt man gjør for utseendet er for egen del).

Håper dere skjønner at det er satt på spissen og litt overdrevent.

For menn er kjønnsrollene kanskje å gi komplimenter og være litt på tilbudssiden. Det virker litt hardt å avvise en kvinne veldig direkte. Nesten umandig å ikke ha lyst. Gyldig grunn er at en X kommer tilbake eller noe.

AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (8 timer siden):

Jeg tror det stemmer og at det har med kjønnsroller å gjøre. Det har alltid vært et ideal at kvinner er kostbare og avviser. Sånn har det vært lenge før noen oppfant likestilling.

Jeg har inntrykk av at kvinner i dag fører det videre, men med andre begrunnelser. Det å avvise menn er bare å ha høye standarder. Det er veldig viktig å si at de ikke trenger menn. Det er en selvfølge for kvinner at de er attraktive (jeg tror definitivt ikke alle kvinner føler det sånn, men det er nesten tabu for en kvinne å si at hun ønsker å gjøre seg attraktiv for menn. Alt man gjør for utseendet er for egen del).

Håper dere skjønner at det er satt på spissen og litt overdrevent.

For menn er kjønnsrollene kanskje å gi komplimenter og være litt på tilbudssiden. Det virker litt hardt å avvise en kvinne veldig direkte. Nesten umandig å ikke ha lyst. Gyldig grunn er at en X kommer tilbake eller noe.

Kvinner gjør slikt fordi straffen for å ikke gjøre det er veldig hard b

Anonymkode: df8fe...f2b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg avviser alltid høflig; og ja, kanskje litt «indirekte». Det skyldes imidlertid neppe at jeg er mann, men at jeg er en hensynsfull person. Noen ganger, når hun ikke tar et nei for et nei, eller ikke skjønner avvisningen, blir jeg jo nødt til å være tydelig, men jeg vil helst slippe å være så direkte.

Anonymkode: 2bf3b...a2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...