Gå til innhold

Hva forventer du at blir servert når det er invitert til «pølsefest»?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pølsegrateng😎

Anonymkode: 0641e...c5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det nok med pølser, lomper, pølsebrød og sprøstekt løk?

Anonymkode: 58bc3...bea

Absolutt

Hadde forventet pølser i enten lomper eller brød, og ketchup og sennep

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Pølsefest er per definisjon for barn. Man ber ikke voksne folk på pølsefest 🤪

Anonymkode: 61754...418

Vi tar pølsefest i hagen med besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn hvert år for å feire jentene. Da griller vi alle mulige pølser og har masse forskjellig tilbehør. Vi er ofte ca. 30 personer, så vi orker ikke masse forskjellig kjøtt og andre ting på grillen. 

Hvis yngste datter hadde blitt invitert til pølsefest med andre barn hadde det ikke vært noe vits med masse tilbehør eller ulike pølsetyper.

Anonymkode: dcf97...9d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Sex. Pølsefest blir og assosiert med mange peniser.

Anonymkode: d8746...36e

Men pleier det blir sex på de festene?

Anonymkode: 790ba...503

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gode pølser. Agurkmix, revet ost, syltet rødløk, sprøstekt løk, søt sennep, gode lomper og brød, potetsalat ++

Anonymkode: cdaeb...0b4

Nei ikke revet ost. Det er ikke vanlig.

Det viktigste er pølser og nok vafler. Ketchup, sennep og syltetøy.

AnonymBruker
Skrevet

TS hvorfor kan du ikke svare på om det er barnebursdag eller voksenfest? Hvis det er voksne involvert så sier det seg selv at du bør gå for mer raffinert mat og tilbehør, mens alt 6-åringer trenger er en wiener i brød druknet med ketchup.

Anonymkode: 541e0...95c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Pølsefest er per definisjon for barn. Man ber ikke voksne folk på pølsefest 🤪

Personlig er det ikke noe jeg serverer egne barn en gang. Så som sagt, inviteres det til pølser så håper jeg at det er pølser av ok kvalitet. 

Anonymkode: 8398d...5ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi tar pølsefest i hagen med besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn hvert år for å feire jentene. Da griller vi alle mulige pølser og har masse forskjellig tilbehør. Vi er ofte ca. 30 personer, så vi orker ikke masse forskjellig kjøtt og andre ting på grillen. 

Hvis yngste datter hadde blitt invitert til pølsefest med andre barn hadde det ikke vært noe vits med masse tilbehør eller ulike pølsetyper.

Anonymkode: dcf97...9d7

Det er fortsatt en pølsefest for barn, men dere velger å legge til ekstra fordi dere har mange voksne der og ønsker å grille. Men det er ikke det man forventer hvis man er bedt på "pølsefest", som er trådens spørsmål. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Personlig er det ikke noe jeg serverer egne barn en gang. Så som sagt, inviteres det til pølser så håper jeg at det er pølser av ok kvalitet. 

Hva er ok kvalitet for deg? Sist jeg kjøpte pølser så jeg at First Price wienerpølser hadde 11 % høyere kjøttinnhold enn Gilde sine.

Anonymkode: 541e0...95c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er fortsatt en pølsefest for barn, men dere velger å legge til ekstra fordi dere har mange voksne der og ønsker å grille. Men det er ikke det man forventer hvis man er bedt på "pølsefest", som er trådens spørsmål. 

Jeg inviterer fast til pizzafest hvert år. Kun voksne. Da vet de at det er bunn laget fra bunnen, hvit og rød pizzasaus, ulike oster og toppinger, inkludert ting som fiken, skagenrøre, og mye forskjellig. Og pizza stekt i pizzaform.

Denne tråden handler om hva DU forventer når du blir bedt på noe. Din forventning er at pølsefest kun er enkel servering til barn. Men du føler for å svare alle andre som har en annen forventning, gitt hva som er vanlig i familie/omgangskrets. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi serverer heller ikke pølser i hverdagen, jeg tror de overlever en og annen pølsefest med helt alminnelige pølser🙃

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg inviterer fast til pizzafest hvert år. Kun voksne. Da vet de at det er bunn laget fra bunnen, hvit og rød pizzasaus, ulike oster og toppinger, inkludert ting som fiken, skagenrøre, og mye forskjellig. Og pizza stekt i pizzaform.

Denne tråden handler om hva DU forventer når du blir bedt på noe. Din forventning er at pølsefest kun er enkel servering til barn. Men du føler for å svare alle andre som har en annen forventning, gitt hva som er vanlig i familie/omgangskrets. 

Eh, jo, tråden spør spesifikt om hva vi forventer når vi bes på pølsefest. Jeg svarte de som svarte meg og mente min mening var feil. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke forventet noe stor kulinarisk opplevelse på pølsefest nei. Hadde håpet det var bedre pølser enn grillpølse, men ikke forventet det

Anonymkode: 45009...d50

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvem som er invitert. Er majoriteten barn eller familie, ville jeg forventet grill- og wienerpølse, lomper, brød, sprøløk, ketchup og sennep. Er det i all hovedsak en vennefest, med mange voksne, ville jeg forventet diverse tilbehør til, som potetsalat, potetmos, vanlig salat og andre pølser enn kun grill og wiener. 

Anonymkode: d91d2...8a2

Skrevet

Tenker du på litt meir fancy pølsefest for vaksne?

Vel pølser, sennep av ulike typar. Søt sterk sennep f.eks. Agurkmix, sprøstekt løk, potetsalat (heimelaga om tid). Fleire typar pølsebrød, lomper. Ketchup, gjerne Heinz. Du kan ha med potetmos i staden for potetsalat. Frisk salat, gjerne enkel. Karamelisert lauk. Frisk lauk. Du kan laga grillspyd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

PS, jeg bare antar at dette er barne/familieselskap. 

Pølsefest for kun voksne hadde vært en skuffelse! Mye kjøtt er like billig som pølser 

Anonymkode: 45009...d50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
mammahjarte skrev (8 minutter siden):

Tenker du på litt meir fancy pølsefest for vaksne?

Vel pølser, sennep av ulike typar. Søt sterk sennep f.eks. Agurkmix, sprøstekt løk, potetsalat (heimelaga om tid). Fleire typar pølsebrød, lomper. Ketchup, gjerne Heinz. Du kan ha med potetmos i staden for potetsalat. Frisk salat, gjerne enkel. Karamelisert lauk. Frisk lauk. Du kan laga grillspyd. 

Høres veldig bra ut dette, synes jeg. Er bare bullshit at pølsefest ikke er for voksne :) (slik enkelte i tråden påstår).

Anonymkode: 4bd01...80a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi (vennegjeng på 30-33 år) gjennomfører temakvelder av og til. Pølsefest, burgerfest, pizzakveld, tacofredag, pastanatt osv. Så absolutt noe som kan gjennomføres for voksne, ikke kun barn. Vi kjører på med godt utvalg, mye tilbehør, øl/vin osv ☺️ Hadde altså forventet litt mer om det var en slik type dag/kveld.

Hvis det kun er til barn, da tenker jeg det holder med pølser, brød, ketchup, sennep og kanskje litt sprøstekt løk.

Anonymkode: 9cee9...85c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres veldig bra ut dette, synes jeg. Er bare bullshit at pølsefest ikke er for voksne :) (slik enkelte i tråden påstår).

Anonymkode: 4bd01...80a

Jo grille entrecote er mye bedre enn pølser 

AnonymBruker
Skrevet

Æsj

Anonymkode: a1d3a...3f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...