Gå til innhold

Hva forventer du at blir servert når det er invitert til «pølsefest»?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det nok med pølser, lomper, pølsebrød og sprøstekt løk?

Anonymkode: 58bc3...bea

Nei. Jeg forventer da flere typer ketchup og sennep, ulike typer kvalitets-pølser, grønnsalat, dressinger, rekesalat, potetsalat, rå løk, agurkmiks, for å nevne noe. 

Anonymkode: 2a90c...bbf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Voksne eller barn?

Anonymkode: f13c4...158

Familiebursdag for barn på 7 år. Blir en blanding av voksne og barn. 

Skrevet

Jeg ville blitt glad om det var både wiener og en type stekt. Samt lomper og rå rødløk. Tenker det er fint med et par pølsetyper og både lompe og brød.

AnonymBruker
Skrevet

Skal voksne spise, så ville jeg kjøpt noe mer spennende enn wiener. Stort utvalg av spennende pølser i butikken. Er det bare barn, så funker det vel dårlig med chillipølse og den slags 

Anonymkode: f37b5...84f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pølser, lompe og brød. I tillegg til sprøstekt løk, ketchup og sennep som minimum tilbehør.

Spørsmålet er hva slags «fest» det er; for det kan være godt med litt potetsalat, italiensk salat, syltet rødløk, rå løk, sterk løk etc…

Anonymkode: 1f074...45c

Skrevet

Jeg hadde forventet pølser, men hadde vært helt åpen for at det kunne bety bare basic tilbehør. 

Hadde jeg selv invitert til pølsefest for voksne hadde jeg hatt det vanlige, men  også mye godt og kanskje nytt og uventet tilbehør som jeg hadde funnet på nettet. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde forventet pølser,brød og lompe,ketchup, sennep og sprøstekt løk.

Hadde håpet på potetsalat,rå løk,litt forskjellige pølseslag og noe grønt ved siden av i tillegg. 

Anonymkode: 5752d...612

AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke fest ut av kun en kjele med trukne pølser, da må det være forskjellige typer og diverse tilbehør.

Anonymkode: 2134d...969

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ulike type pølser, brioche pølsebrød, lomper, sprøstekt løk og syltet løk, potetsalat, ketchup og sennep...

Anonymkode: 9154a...ee3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er det nok med pølser, lomper, pølsebrød og sprøstekt løk?

Det kommer jo an på kontekst. Inviterer du til «pølsefest» etter dugnad på lekeplassen eller som feiring for ungene så forventer jeg billigste pølse, (naturligvis en versjon som er halal og en som er vegansk/tilpasset de med allergier mot mel/melk etc - vi er ikke barbarer) med billigste pølsebrød, lompe og ketchup/sennep.

Inviterer du til din egen bursdag, bare voksne gode venner etc så forventer jeg pølser fra slakter av god kvalitet, brioche buns, hjemmelaga lomper, potetsalat fra bunnen av, chilisaus, sennep av en kvalitet som ikke kommer fra en flaske, ketsjup av god smak, sprøstekt løk, ost, sauerkraut og en ok del grønt til. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Pølsefest er per definisjon for barn. Man ber ikke voksne folk på pølsefest 🤪

Anonymkode: 61754...418

Jo. «Man» gjør faktisk det. HR på jobben min har ansatt en ny person, og hen syntes (uklart hvorfor, jeg kjenner ikke vedkommende og kan bare anta hen er noe enkel) «pølsefest» var en passe feiring av lunsjen en dag neste uke. Det er ikke ansatt barn på min arbeidsplass. Det vil bli servert de kjipeste pølsene tenkelig. 

Anonymkode: ba7cf...af2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gourmet pølser fra forskjellige steder med alt av tilbehør du kan tenke deg.

Anonymkode: f0a82...87d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

PS, jeg bare antar at dette er barne/familieselskap. 

Pølsefest for kun voksne hadde vært en skuffelse! Mye kjøtt er like billig som pølser 

Anonymkode: 45009...d50

Handler nok ikke kun om pris, men også hva som er lettvint å lage til mange. 

Anonymkode: 48dbd...f4d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sennep, ketchup, sprø løk, rå løk, potetsalat, rekesalat, lomper, pølsebrød. Kanskje agurk mix.

Gjerne ulike varianter av pølser hvis voksne også. Feks oste pølser, krydderpølser, wiener/Kalkun pølser, grill pølser. 

Hvis bare barn: wiener eller kylling/Kalkun pølser eller i grill variant med Sennep, ketchup, sprø Stekt løk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pølser, pølsebrød,  lomper,rå løk, sprøstekt løk, ketchup og sennep. Evt agurgmix og rekesalat. Brus/ saft/ evt øl.

Anonymkode: 6057a...928

• Nyttig 1
Skrevet

Pølse m brød/lompe alt utover det er bonus

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer kun rikelig med pølser, brød, sprøstekt løk, sennep og ketchup, men jeg setter pris på en lite variasjon i pølsene, litt skikkelig brød, potetsalat, kanskje en ekstra type dressing/spesiell sennep 

Anonymkode: a8831...028

Skrevet

Kunne tenkt meg salatblader som isberg for å bruke istedenfor pølsebrød eller lomper. Eventuelt tortilla.

Skrevet

Hæ er ikke pølsefest vors med kun gutta ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så kresen på det jeg, wienerpølser, brød/lompe, ketchup sennep og sprøstekt løk er topp det :)

Er det jeg spiser selv den ene gangen i året jeg lager meg en pølse hjemme.

Men har hatt pølsefest en gang, da satt jeg frem alt tilbehør som nevnes her omtrent, og siden jeg er en gjennomført type så ble alt servert i og dekorert som litt amerikansk hot dog stand, jeg hadde pølsehatt og folk fikk pølsene i  hot dog beger og sånt, det er bare litt min greie med tema. 

Det var forøvrig en fyllefest, nattmat på 17. mai. 

Og nesten ekte pølsefest, for jeg var eneste dama 😛 

Anonymkode: 377c8...100

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Pølsefest er per definisjon for barn. Man ber ikke voksne folk på pølsefest 🤪

Anonymkode: 61754...418

Kan mam selvsagt gjøre 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 21d77...3b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...