Gå til innhold

Hva forventer du at blir servert når det er invitert til «pølsefest»?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det nok med pølser, lomper, pølsebrød og sprøstekt løk?

Anonymkode: 58bc3...bea

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Og ketchup og sennep. Og kanskje rekesalat og vaffel. 

Anonymkode: 5d4ac...95d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ville hatt potetsalat og vanlig salat også. Og selvfølgelig pølser med god smak (ostepølse, chilipølse osv)., ikke bare Gilde feillpølser eller wienerpølser. 

Anonymkode: 0a495...89d

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ville hatt potetsalat og vanlig salat også. Og selvfølgelig pølser med god smak (ostepølse, chilipølse osv)., ikke bare Gilde feillpølser eller wienerpølser. 

Hvorfor det? I vår familie og blant våre barns venner serveres det alltid kun wiener m/tilbehør hvis man ber inn til pølsefest. 

Anonymkode: 61754...418

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Voksne eller barn?

I barneselskap holder det, om du har sennep og ketchup. Til voksne ville jeg nok hatt mer tilbehør.

Agurkmix. Hot dog dressing. Rekesalat.

Potetsalat. Litt vanlig salat eller fat med oppskåret grønt som tomater, agurk

Anonymkode: f13c4...158

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor det? I vår familie og blant våre barns venner serveres det alltid kun wiener m/tilbehør hvis man ber inn til pølsefest. 

Fordi man bør ha litt variasjon når man inviterer til pølsefest

Anonymkode: 21d77...3b4

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For inviterer en til pølsefest så forventer en litt mer enn kjedelige wienerpølser. Dersom det ikke er barnebursdag. Da bør en kjøre på med vanlig wienerpølser og kalkun/kyllimgpølse i tillegg

Anonymkode: eb386...d7e

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Pølsefest forbinder jeg med pølser trukket i vann, evt. med buljong. 

Ostepølser og grillpølser bør stekes.

Anonymkode: 70677...df9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I din familie ja. Men her svarer vi jo ut fra våre personlige forventninger. Min forventning er noe mer enn noen slappe wienerpølser. Hvis det utelukkende er barn til stede, så kan jeg forstå kun wiener, men ikke for familier og eller voksne. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Diverse spennende pølser, helst på grillen. Sennep, ketsjup, Hot Dog dressing, sprø løk, hakket løk, gode pølsebrød og lomper, en god salat, rekesalat,  gjerne hjemmelaget potetmos

Anonymkode: 67bb5...276

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er barnebursdag så holder det med wienerpølser, pølsebrød, noen få lomper (nesten alle barn foretrekker pølsebrød), ketchup, sennep og sprøstekt løk.

Anonymkode: 541e0...95c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde virkelig håpet at det var pølser av skikkelig kvalitet, ellers ville jeg ikke spist. 

Og gjerne en potetsalat og annen salat. Å bare spise pølser er litt ensformig. 

Anonymkode: 8398d...5ed

Skrevet (endret)

Pølser, lomper/brød, ketchup og sennep. Og sprøstekt løk. 

Hadde ikke forventet et tapasbord, eller bredt utvalg. Vertskapet bestemmer :nikke: 

(I forhold til matsvinn, så er det også greit å gjøre det enkelt. Altfor mye "stæsj" utenom det husholdningen bruker i det daglige, blir gjerne stående/kastet. Pølser er i tillegg ganske ubrukelig som restemat ) 

Endret av Tradegy
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Pølsefest forbinder jeg med wienerpølse trukket i vann/buljong i en diger kjele og pølsebrød/lompe med ketchup og sennep. Forventer ikke gourmetpølser på pølsefest. Blir veldig glad for lomper, siden jeg ikke er så glad i pølsebrød.

Anonymkode: 77d0a...613

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Er det nok med pølser, lomper, pølsebrød og sprøstekt løk?

Anonymkode: 58bc3...bea

At Ragnar drar med buksa, mens mannen min jobber overtid. 

Anonymkode: 9f406...cc5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forskjellige typer pølser, pølsebrød (gjerne både grove og fine), lomper, ketchup og sennep (gjerne flere sorter), sprøstekt løk, syltet rødløk, rekesalat… egentlig alt man kan ha på pølser. Hvis noe er hjemmelaget, f.eks hjemmebakte pølsebrød, er det et stort pluss.

Vanlige wienerpølser trukket i vann er ikke fest for meg. De blir kalde før man har spist opp halve. Jeg er nokså altetende, men kalde pølser klarer jeg ikke.

Anonymkode: cb284...061

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sex. Pølsefest blir og assosiert med mange peniser.

Anonymkode: d8746...36e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi man bør ha litt variasjon når man inviterer til pølsefest

Anonymkode: 21d77...3b4

For inviterer en til pølsefest så forventer en litt mer enn kjedelige wienerpølser. Dersom det ikke er barnebursdag. Da bør en kjøre på med vanlig wienerpølser og kalkun/kyllimgpølse i tillegg

Anonymkode: eb386...d7e

I din familie ja. Men her svarer vi jo ut fra våre personlige forventninger. Min forventning er noe mer enn noen slappe wienerpølser. Hvis det utelukkende er barn til stede, så kan jeg forstå kun wiener, men ikke for familier og eller voksne. 

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg hadde virkelig håpet at det var pølser av skikkelig kvalitet, ellers ville jeg ikke spist. 

Og gjerne en potetsalat og annen salat. Å bare spise pølser er litt ensformig. 

Anonymkode: 8398d...5ed

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Forskjellige typer pølser, pølsebrød (gjerne både grove og fine), lomper, ketchup og sennep (gjerne flere sorter), sprøstekt løk, syltet rødløk, rekesalat… egentlig alt man kan ha på pølser. Hvis noe er hjemmelaget, f.eks hjemmebakte pølsebrød, er det et stort pluss.

Vanlige wienerpølser trukket i vann er ikke fest for meg. De blir kalde før man har spist opp halve. Jeg er nokså altetende, men kalde pølser klarer jeg ikke.

Anonymkode: cb284...061

Pølsefest er per definisjon for barn. Man ber ikke voksne folk på pølsefest 🤪

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gode pølser. Agurkmix, revet ost, syltet rødløk, sprøstekt løk, søt sennep, gode lomper og brød, potetsalat ++

Anonymkode: cdaeb...0b4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...