AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #21 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med en slik oppførsel fra mor til barna kan du være ganske sikker på at mor gir tydelig uttrykk for hvor mye hun hater stemor i det daglige også... Anonymkode: 00350...bf9 Ja hun sier ting til barna som de videreformidler til oss, så negative ting blir sagt til dem. De vet veldig godt at hun hater meg for hun har sagt det direkte til dem. Anonymkode: 46860...fb1 1
NiceOrNothing Skrevet 14. april 2024 #22 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Eksen til samboer nekter at jeg kommer på offentlige arrangementer til bonusbarna, jeg har bodd med samboer i 4 år. De gangene jeg har møt opp så er hun sur, sier ikke hei.. viser tydelig at hun er misfornøyd. Barna merker jo dette og hele situasjonen blir kjipt og dårlig stemning. Har sagt til samboer at det kanskje er bedre at jeg ikke møter opp for det skader de barna så mye, men da føler jeg meg kjip for at jeg da ikke engasjerer meg i deres liv. Men jeg synes virkelig det er trist at de får dagen ødelagt pga en person som er sur og bitter. føler meg helt rådvill, jeg møter opp, hilser høflig (hun sier ikke hei tilbake) hun ignorerer meg totalt og dette foran barna. Jeg bare føler det blir så kjipt og kleint at jeg ønsker ikke å være der , men da vinner hun. Hva kan jeg gjøre?? jeg driter i om hun sier hei til meg eller ikke. men det jeg bryr meg om er at de barna opplever en konflikt, og den konflikten er egentlig ensidig. For jeg ønsker ikke å ha noe konflikt eller drama med henne, jeg skjønner ikke hva hun er imot meg. Anonymkode: 46860...fb1 Helt umulig å vite hva som «rir « denne moren . Sjalusi , bitterhet , traumer etc. Be the better person å ha barnets beste i sentrum . Hvis barnets beste er at du holder avstand i offentlige arrangement , hold avstand . Pappaen her må ta en prat med barnas mor å bane veien inn for deg . Man kan være en veldig god stemor selv om man ikke deltar på arrangement med en «vanskelig « eks . Du kan jo på sikt invitere henne på en lunsj eller noe, å ta en prat med henne .Høre hva du kan gjøre for å bedre relasjonen mellom dere ., 1
got2go Skrevet 14. april 2024 #23 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Saken er at jeg har barn fra tidligere og noen av disse arrangementene er mitt barn også på. Jeg har egentlig når jeg tenker meg om ikke møt opp på noe arrangement som kun bonusbarna har vært på. Hun har bedt min samboer om å si til meg at jeg skal la være å melde mine barn på aktiviteter osv som hennes barn skal på. Det er helt uaktuelt for meg, hvorfor skal mitt barn droppe arrangementer fordi hun har et probelm? Anonymkode: 46860...fb1 Herregud, drit nå i henne! Still opp som vanlig å la henne bare surmule. Hvorfor skal dere danse etter hennes pipe? 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #24 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Eksen til samboer nekter at jeg kommer på offentlige arrangementer til bonusbarna, jeg har bodd med samboer i 4 år. De gangene jeg har møt opp så er hun sur, sier ikke hei.. viser tydelig at hun er misfornøyd. Barna merker jo dette og hele situasjonen blir kjipt og dårlig stemning. Har sagt til samboer at det kanskje er bedre at jeg ikke møter opp for det skader de barna så mye, men da føler jeg meg kjip for at jeg da ikke engasjerer meg i deres liv. Men jeg synes virkelig det er trist at de får dagen ødelagt pga en person som er sur og bitter. føler meg helt rådvill, jeg møter opp, hilser høflig (hun sier ikke hei tilbake) hun ignorerer meg totalt og dette foran barna. Jeg bare føler det blir så kjipt og kleint at jeg ønsker ikke å være der , men da vinner hun. Hva kan jeg gjøre?? jeg driter i om hun sier hei til meg eller ikke. men det jeg bryr meg om er at de barna opplever en konflikt, og den konflikten er egentlig ensidig. For jeg ønsker ikke å ha noe konflikt eller drama med henne, jeg skjønner ikke hva hun er imot meg. Anonymkode: 46860...fb1 Du har jo helt rett det er bedre for ungene du holder deg unna! Du kan engasjere deg når du er med dem, ta hensyn til ungene å hold deg unna. Anonymkode: cf6a0...807 1
NiceOrNothing Skrevet 14. april 2024 #25 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja hun sier ting til barna som de videreformidler til oss, så negative ting blir sagt til dem. De vet veldig godt at hun hater meg for hun har sagt det direkte til dem. Anonymkode: 46860...fb1 Stakkars barn som havner midt i dette hatet 😔. Hvordan startet relasjonen med din sambo ? Bak ryggen hennes eller lenge etter det ble slutt mellom dem?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #26 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du har jo helt rett det er bedre for ungene du holder deg unna! Du kan engasjere deg når du er med dem, ta hensyn til ungene å hold deg unna. Anonymkode: cf6a0...807 Fikk du med deg at TS' egne barn også deltar på flere av disse arrangementene? NiceOrNothing skrev (3 minutter siden): Stakkars barn som havner midt i dette hatet 😔. Hvordan startet relasjonen med din sambo ? Bak ryggen hennes eller lenge etter det ble slutt mellom dem? Dette har TS allerede svart på. De traff hverandre etter at forholdet med eksen var over. Anonymkode: 1ac0b...f59 3
NiceOrNothing Skrevet 14. april 2024 #27 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikk du med deg at TS' egne barn også deltar på flere av disse arrangementene? Dette har TS allerede svart på. De traff hverandre etter at forholdet med eksen var over. Anonymkode: 1ac0b...f59 Ok, beklager , ikke lest hele tråden . Nei da er det jo bare å møte opp der sine barn er til stede , å overse surmuling .
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #28 Skrevet 14. april 2024 Jeg hadde bare vært EKSTRA hyggelig, så hun ser ennå mer ut som ei hurpe. Anonymkode: 93144...80e 6 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #29 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mor har da ikke noe hun skulle ha sagt her! Det er ikke hun som bestemmer. Anonymkode: 6dacb...13d For voksne mennesker skal det ikke handle om å vinne eller hvem som har rett, men hva som er best for ungene. Ingen "bestemmer" Anonymkode: 00e69...424 1 1
Latina1989 Skrevet 14. april 2024 #30 Skrevet 14. april 2024 (endret) NiceOrNothing skrev (1 time siden): Helt umulig å vite hva som «rir « denne moren . Sjalusi , bitterhet , traumer etc. Be the better person å ha barnets beste i sentrum . Hvis barnets beste er at du holder avstand i offentlige arrangement , hold avstand . Pappaen her må ta en prat med barnas mor å bane veien inn for deg . Man kan være en veldig god stemor selv om man ikke deltar på arrangement med en «vanskelig « eks . Du kan jo på sikt invitere henne på en lunsj eller noe, å ta en prat med henne .Høre hva du kan gjøre for å bedre relasjonen mellom dere Endret 14. april 2024 av Latina1989
Nymerïa Skrevet 14. april 2024 #31 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg bare føler det blir så kjipt og kleint at jeg ønsker ikke å være der AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har egentlig når jeg tenker meg om ikke møt opp på noe arrangement som kun bonusbarna har vært på. Du ønsker ikke å dra på dine egne barns arrangement fordi eksen til samboeren er der? Jeg ville ha fokusert på barna mine og latt samboer ta seg av eksen. 1 2
NiceOrNothing Skrevet 14. april 2024 #32 Skrevet 14. april 2024 Latina1989 skrev (3 minutter siden): Å ha en prat med henne alene blir å grave mitt eget grav, hun lyver en del og vrir på ting. Så lenge hun har den innstillingen og skal konstant ta meg på ting, så må jeg ikke avstand og ha null kontakt. Jeg har ikke noe jeg trenger Da er mitt råd å overse henne . Å bare jatte når barna kommer med negativitet . Sånn : sier du det ja, det var dumt , vi får håpe det går over en dag. Ikke gi mennesket / adferden noe oppmerksomhet . 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #33 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Din samboer er det egentlige problemet. Istedet for å viderebringe slike beskjeder fra henne til deg, så må han be sin eks oppføre seg som en voksen og sette sine barn foran seg selv. Slutte å surne og trasse. Han må si at nå er vi her at vi to ikke er sammen, vi har begge gått videre, vi er fortsatt foreldre sammen. Vi må leve det livet vi faktisk har, og gjøre det beste ut av ting, for barnas skyld. Jeg kommer ikke til å si at min samboer skal la være å melde på sine barn på aktiviteter, fordi du som er voksen får noen følelser du må håndtere. Du må være bedre enn dette. Anonymkode: 45a88...60e Helt enig. Anonymkode: 6d6cf...817
Ulrikke Skrevet 14. april 2024 #34 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Din samboer er det egentlige problemet. Istedet for å viderebringe slike beskjeder fra henne til deg, så må han be sin eks oppføre seg som en voksen og sette sine barn foran seg selv. Slutte å surne og trasse. Han må si at nå er vi her at vi to ikke er sammen, vi har begge gått videre, vi er fortsatt foreldre sammen. Vi må leve det livet vi faktisk har, og gjøre det beste ut av ting, for barnas skyld. Jeg kommer ikke til å si at min samboer skal la være å melde på sine barn på aktiviteter, fordi du som er voksen får noen følelser du må håndtere. Du må være bedre enn dette. Anonymkode: 45a88...60e Dette! Hun må ta ansvar for seg selv, sine følelser og sine reaksjoner og handlinger. Den eneste hun "sverter" ved å holde på sånn er seg selv. Har tre stebarn og har alltid møtt opp der det er naturlig, og vi har alltid sittet sammen med mor og etterhvert stefar. Om hun skulle ønsket at jeg ikke var der i starten, så har hun skjult det godt og holdt det for seg selv. Jeg har vært tilstede fordi barna ønsket det, og det har hun nok skjønt. Nå har jeg vært stemor til disse "barna" i over 20 år, og vi har alltid hatt en hyggelig tone og feiret bursdager og konfirmasjoner sammen osv. Hva hun eventuelt har følt i starten aner jeg ikke, men hun har som sagt aldri vist noe negativt, og det er jeg veldig glad for! 2
HSV50 Skrevet 14. april 2024 #35 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å, jeg forstod det som at det var skoleavslutninger og sånn. Da kan det være greit å droppe det hvis hun kommer for å bevare freden. Men hvis det er sommerlekene i bygda, må du kunne være der. Jeg ville holdt forsiktig avstand og aldri snakket negativt. Anonymkode: ebcbf...4d7 Så da skal barna hennes i stedet bli lei seg for at mor ikke møter opp. For at mor til bonusbarn skal være fornøyd og bonusbarn ikke oppleve ubehag? Her må far snakke med eks, og om det ikke hjelper, med barna om situasjonen.
HSV50 Skrevet 14. april 2024 #36 Skrevet 14. april 2024 Forøvrig kan du ikke vinne. Jeg var i et forhold til en mann hvis eks kalte meg for «hora» til ungene. Vi ble sammen 4 år etter bruddet deres, hun var selv i et nytt forhold. Hun hatet meg like intenst likevel. 1 1
Gjest Gentleman59 Skrevet 14. april 2024 #37 Skrevet 14. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Eksen til samboer nekter at jeg kommer på offentlige arrangementer til bonusbarna, jeg har bodd med samboer i 4 år. De gangene jeg har møt opp så er hun sur, sier ikke hei.. viser tydelig at hun er misfornøyd. Barna merker jo dette og hele situasjonen blir kjipt og dårlig stemning. Har sagt til samboer at det kanskje er bedre at jeg ikke møter opp for det skader de barna så mye, men da føler jeg meg kjip for at jeg da ikke engasjerer meg i deres liv. Men jeg synes virkelig det er trist at de får dagen ødelagt pga en person som er sur og bitter. føler meg helt rådvill, jeg møter opp, hilser høflig (hun sier ikke hei tilbake) hun ignorerer meg totalt og dette foran barna. Jeg bare føler det blir så kjipt og kleint at jeg ønsker ikke å være der , men da vinner hun. Hva kan jeg gjøre?? jeg driter i om hun sier hei til meg eller ikke. men det jeg bryr meg om er at de barna opplever en konflikt, og den konflikten er egentlig ensidig. For jeg ønsker ikke å ha noe konflikt eller drama med henne, jeg skjønner ikke hva hun er imot meg. Anonymkode: 46860...fb1 Hei TS, Det er én person i den trekanten av voksne du beskriver som har et problem; det er eksen til din samboer. Du og samboeren din må sammen opptre som om hun er luft ved slike anledninger, overse hennes uoppdragne, umodne oppførsel. Gjør andre oppmerksom på problemet. Selvsagt må samboeren din ha et ryddig forhold til mor til barnet, men han må også si at han ikke finner seg i hennes oppførsel. Dette må være det frekkeste jeg har hørt om fra en eks "Hun har bedt min samboer om å si til meg at jeg skal la være å melde mine barn på aktiviteter osv som hennes barn skal på." Det der er jo latterlig, ikke friskt og ikke normalt. Stå i det, vær stolt mamma og stolt bonusmamma - du har ikke gjort noe galt slik jeg leser deg. Hun fortjener at du behandler henne som luft. Endret 14. april 2024 av Gentleman59
Tradegy Skrevet 14. april 2024 #38 Skrevet 14. april 2024 (endret) Ville slept med far til familievernkontoret og fått en 3.part med på laget. Slik oppførsel er skadelig for barna og noen utenifra må fortelle det. Du er åpenbart en berikelse for barna 💕. (Jeg kunne vært den moren i starten, som gjorde noe slik. Har knekt sammen bak skolen på ulike arrangement. (Det var hèlt jævlig de første årene.) Jeg taklet ny person i livet til far, ekstremt dårlig. Men jeg hadde alltid som første regel å hilse, vise respekt og stå i det vonde. Deretter kunne jeg ha det vondt. Jeg var hun som gruet seg i 5år til konfirmasjon. Men taklet det ekstremt bra, fordi jeg har orket å stå i den indre, emosjonelle krigen. Jeg har ingen nær relasjon til bonusmor, men 10 år inn i relasjonen deres, er jeg ekstremt glad for at de fremdeles er sammen. Selv om hjertet raknet når det ble slutt og det tok flere år å sy sammen. Så er jo spørsmålet, om denne moren har det skikkelig vanskelig, eller rett og slett er et....unnskyld meg... rasshøl. Ikke gi deg. Men få samboer til å stå mer opp for deg. 💕 Endret 14. april 2024 av Tradegy 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #39 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Saken er at jeg har barn fra tidligere og noen av disse arrangementene er mitt barn også på. Jeg har egentlig når jeg tenker meg om ikke møt opp på noe arrangement som kun bonusbarna har vært på. Hun har bedt min samboer om å si til meg at jeg skal la være å melde mine barn på aktiviteter osv som hennes barn skal på. Det er helt uaktuelt for meg, hvorfor skal mitt barn droppe arrangementer fordi hun har et probelm? Anonymkode: 46860...fb1 Hvorfor skrev du ikke det i HI? Anonymkode: 4cbb3...23a 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #40 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du har jo helt rett det er bedre for ungene du holder deg unna! Du kan engasjere deg når du er med dem, ta hensyn til ungene å hold deg unna. Anonymkode: cf6a0...807 Så hun sjal droppe å følge opp egne barn altså?? Anonymkode: 4832c...222
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå