Gå til innhold

Exen til samboer nekter at jeg møter opp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen til samboer nekter at jeg kommer på offentlige arrangementer til bonusbarna, jeg har bodd med samboer i 4 år.

De gangene jeg har møt opp så er hun sur, sier ikke hei.. viser tydelig at hun er misfornøyd. Barna merker jo dette og hele situasjonen blir kjipt og dårlig stemning.

Har sagt til samboer at det kanskje er bedre at jeg ikke møter opp for det skader de barna så mye, men da føler jeg meg kjip for at jeg da ikke engasjerer meg i deres liv. Men jeg synes virkelig det er trist at de får dagen ødelagt pga en person som er sur og bitter.

føler meg helt rådvill, jeg møter opp, hilser høflig (hun sier ikke hei tilbake) hun ignorerer meg totalt og dette foran barna.

Jeg bare føler det blir så kjipt og kleint at jeg ønsker ikke å være der , men da vinner hun. Hva kan jeg gjøre?? jeg driter i om hun sier hei til meg eller ikke. men det jeg bryr meg om er at de barna opplever en konflikt, og den konflikten er egentlig ensidig. For jeg ønsker ikke å ha noe konflikt eller drama med henne, jeg skjønner ikke hva hun er imot meg.

Anonymkode: 46860...fb1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Din samboer må ta dette med henne. Og hvorfor er hun sånn? Gikk dere bak ryggen hennes for å bli sammen? Var han utro mot henne med deg? Mye som spiller inn. 

Anonymkode: a7c8b...563

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags «offentlige arrangementer» er det snakk om?

Anonymkode: d9b36...8fa

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da lar du være å møte opp, og lar mor og far ta det. 

Anonymkode: 00e69...424

• Liker 23
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dessverre enig i dette. Hun «vinner» ikke, men barna taper mindre.

Anonymkode: 6c987...a1a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Din samboer må ta dette med henne. Og hvorfor er hun sånn? Gikk dere bak ryggen hennes for å bli sammen? Var han utro mot henne med deg? Mye som spiller inn. 

Anonymkode: a7c8b...563

Nei ikke noe av de tingene.

Hadde vært brudd i et år når vi ble kjent. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mor har da ikke noe hun skulle ha sagt her! Det er ikke hun som bestemmer. 

Anonymkode: 6dacb...13d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Saken er at jeg har barn fra tidligere og noen av disse arrangementene er mitt barn også på.

Jeg har egentlig når jeg tenker meg om ikke møt opp på noe arrangement som kun bonusbarna har vært på. 
Hun har bedt min samboer om å si til meg at jeg skal la være å melde mine barn på aktiviteter osv som hennes barn skal på. Det er helt uaktuelt for meg, hvorfor skal mitt barn droppe arrangementer fordi hun har et probelm?

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Saken er at jeg har barn fra tidligere og noen av disse arrangementene er mitt barn også på.

Jeg har egentlig når jeg tenker meg om ikke møt opp på noe arrangement som kun bonusbarna har vært på. 
Hun har bedt min samboer om å si til meg at jeg skal la være å melde mine barn på aktiviteter osv som hennes barn skal på. Det er helt uaktuelt for meg, hvorfor skal mitt barn droppe arrangementer fordi hun har et probelm?

Da stiller du opp for ditt barn. Det må komme foran andres barn. Du kan ikke la henne styre hva du skal gjøre med ditt barn. Synes du skal ta avgjørelser for deg og ditt barn helt uten å tenke på eksen til samboeren din. Så får du heller la være å møte opp på ting kun stebarna er på.

Jeg har selv 2 stebarn og 3 egne barn. Hadde aldri latt være å møte opp på mine barna arrangement pga moren til stebarna. Det må da finnes grenser.

Men til løsning på problemet. Må dere sitte/stå så nært mor til stebarna at de merker noe av konflikten? Kan dere ikke sitte på hver deres kant sånn at barna slipper å se at hun hater deg?

Anonymkode: 91ead...434

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan jo ikke droppe å møte opp på dine barns aktiviteter. At hun blir sur, får du ikke gjort noe med. Synd at det går utover bonusbarna. Tenker du bare må fortsette å møte opp på det som angår dine barn. Hev deg over det. Samboeren din burde også snakke med henne, og si at det er uaktuelt at du ikke møter opp på det som angår dine barn, og at dine barn ikke skal slutte med aktiviteter fordi hun er sur... Han kan jo også nevne for henne åssen det går utover barna, dårlig og klein stemning, som barna merker. 

Sakte men sikkert går det nok over, når hun innser at det ikke hjelper å gå rundt og være sur

Anonymkode: aaafc...3aa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å, jeg forstod det som at det var skoleavslutninger og sånn. Da kan det være greit å droppe det hvis hun kommer for å bevare freden. Men hvis det er sommerlekene i bygda, må du kunne være der. Jeg ville holdt forsiktig avstand og aldri snakket negativt. 

Anonymkode: ebcbf...4d7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Din samboer er det egentlige problemet. Istedet for å viderebringe slike beskjeder fra henne til deg, så må han be sin eks oppføre seg som en voksen og sette sine barn foran seg selv. Slutte å surne og trasse.

Han må si at nå er vi her at vi to ikke er sammen, vi har begge gått videre, vi er fortsatt foreldre sammen. Vi må leve det livet vi faktisk har, og gjøre det beste ut av ting, for barnas skyld. Jeg kommer ikke til å si at min samboer skal la være å melde på sine barn på aktiviteter, fordi du som er voksen får noen følelser du må håndtere. Du må være bedre enn dette.

Anonymkode: 45a88...60e

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da stiller du opp for ditt barn. Det må komme foran andres barn. Du kan ikke la henne styre hva du skal gjøre med ditt barn. Synes du skal ta avgjørelser for deg og ditt barn helt uten å tenke på eksen til samboeren din. Så får du heller la være å møte opp på ting kun stebarna er på.

Jeg har selv 2 stebarn og 3 egne barn. Hadde aldri latt være å møte opp på mine barna arrangement pga moren til stebarna. Det må da finnes grenser.

Men til løsning på problemet. Må dere sitte/stå så nært mor til stebarna at de merker noe av konflikten? Kan dere ikke sitte på hver deres kant sånn at barna slipper å se at hun hater deg?

Anonymkode: 91ead...434

Vi holder avstand fra henne, problemet er at hun kommer bort til oss og lager kvalme. 
Og hva er så vanskelig med å bare si hei, trenger ikke å stå der og skravle.

Men jeg skal slutte å si hei til henne, føler meg som en dust foran barns når jeg sier hei og så ser hun bare på meg med stygge blikk tilbake eller snur ryggen til. 
Sist gang dette skjedde så stå bonusbarn rett ved siden av meg, og når moren hadde godt så holdt barnet meg i hånda og sa med en litt trist stemme: Du skal se på meg du også etterpå? 
Så svarte ja jeg skal fortsatt være her selv om mitt barn var ferdig.Så smilte barnet tilbake og sa: Åh så bra

• Liker 2
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å, jeg forstod det som at det var skoleavslutninger og sånn. Da kan det være greit å droppe det hvis hun kommer for å bevare freden. Men hvis det er sommerlekene i bygda, må du kunne være der. Jeg ville holdt forsiktig avstand og aldri snakket negativt. 

Anonymkode: ebcbf...4d7

Jeg har bodd med han i 4 år og fortsatt ikke vært med en eneste bursdagsfeiring eller noe skole arrangement. Min samboer er med på alle mine barna sine ting for Exen min er jo ikke sånn, han hilser og er høflig.

Bonusbarna får jo med seg at min samboer drar på ting som kun er mine barna arrangementer. Og de spør meg da hvorfor jeg aldri kommer på noe som er deres. 
Moren går rundt og sprer stygge og falske rykter her på bygda, jeg er lei av hennes oppførsel.

Men jeg kan ikke styre hva andre gjør og mener, så jeg kan kun styre meg selv.

Det har blitt koblet diverse instanser fra skolen og de sier rett ut til henne på møtene at det du gjør skader dine barn. 
Men det virker som hun rett og slett bare klarer å sette seg selv og sine følelser først.

jeg synes det er helt jævlig å se henne etter alt dritt hun har gjort mot meg, hun har sluppet med masse som burde egentlig vært anmeldt. Men jeg har fokusert kun på bonusbarna og mine barn, å dempe konflikten. 
Jeg ignorerer hennes meldinger osv, jeg har sluttet å svare opp for hun ønsker å krige. Min samboer har også sluttet å svare meldinger som det står noe stygt om meg på, han svarer kun på saklig mld som handler om barna.

Mange av dere skriver at det er min samboer som er problemet, men tro meg han har satt ned foten mange ganger. Han har virkelig stått på, men hva skal man gjøre når dama er bare rett og slett psykopat? 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi holder avstand fra henne, problemet er at hun kommer bort til oss og lager kvalme. 
Og hva er så vanskelig med å bare si hei, trenger ikke å stå der og skravle.

Men jeg skal slutte å si hei til henne, føler meg som en dust foran barns når jeg sier hei og så ser hun bare på meg med stygge blikk tilbake eller snur ryggen til. 
Sist gang dette skjedde så stå bonusbarn rett ved siden av meg, og når moren hadde godt så holdt barnet meg i hånda og sa med en litt trist stemme: Du skal se på meg du også etterpå? 
Så svarte ja jeg skal fortsatt være her selv om mitt barn var ferdig.Så smilte barnet tilbake og sa: Åh så bra

Fint at dere stiller dere litt unna, og ikke oppsøker henne!

Jeg ville ha  "tatt the high road" og bare behandlet henne med normal høflighet, og stått ved siden av mannen, kanskje holdt ham i hånden. Så får hun bare surne og frese, uten å ha følt at det angikk meg.  Hun er ansvarlig for sine følelser og sin oppførsel, du behøver ikke å tenke at det er noe du må løse. Bare hold stemningen lett og blid for barnas skyld. Hvis du ser hun vil prate med far, så kan du eventuelt nikke istedet for å si hei, og så "tilfeldig" ta et steg bort for å prate med stebarnet (egentlig distrahere stebarnet så det ikke får med seg alt), så kort etter gå tilbake og stå ved far.

Det blir jo også litt som katter som skal pisse og markere revir. Hvis du er klok, så klarer du å håndtere henne. Bare ikke la hennes oppførsel påvirke deg, la det gli forbi som man gjør hvis en i kassa på matbutikken er litt sur. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kan dere ikke sitte på hver deres kant sånn at barna slipper å se at hun hater deg?

Med en slik oppførsel fra mor til barna kan du være ganske sikker på at mor gir tydelig uttrykk for hvor mye hun hater stemor i det daglige også...

Anonymkode: 00350...bf9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare latt henne være sur, det er hun som er problemet her, ikke deg. Barna hennes vil jo også se at det er mor som er sur og grinete. Når det i tillegg er slik at ditt eget barn er med på disse arrangementene, hadde jeg iallfall bare gitt blaffen i hva denne moren føler, du gjør ingenting galt. Hun er vel sjalu, og synes det er vondt å se eksen med en annen dame og synes det er vanskelig å takle at barna hennes skal få et godt forhold til farens kjæreste. Mange mødre som sliter med det dessverre, og som tror de kan diktere og bestemme alt etter et brudd. Slik er det ikke.
Barna kommer først, og barn har godt av å se at mor og far kommer overens, de har godt av å se at nye partnere stiller opp i livene deres, og at også disse kommer overens med mor eller far.
Er selv bonusmor, og her har min samboer gjort det klart overfor sin eks at når deres felles datter er hjemme hos oss, så bestemmer jeg like mye som han og regler vi har hjemme er bestemt av oss begge to. Slik er det bare. Jeg er også med på diverse arrangementer, og bryr meg katta om hva hennes mor synes om det. Jeg er glad i bonusdatteren min, og er der fordi hun synes det er fint. 

Anonymkode: 9921b...378

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har bodd med han i 4 år og fortsatt ikke vært med en eneste bursdagsfeiring eller noe skole arrangement. Min samboer er med på alle mine barna sine ting for Exen min er jo ikke sånn, han hilser og er høflig.

Bonusbarna får jo med seg at min samboer drar på ting som kun er mine barna arrangementer. Og de spør meg da hvorfor jeg aldri kommer på noe som er deres. 
Moren går rundt og sprer stygge og falske rykter her på bygda, jeg er lei av hennes oppførsel.

Men jeg kan ikke styre hva andre gjør og mener, så jeg kan kun styre meg selv.

Det har blitt koblet diverse instanser fra skolen og de sier rett ut til henne på møtene at det du gjør skader dine barn. 
Men det virker som hun rett og slett bare klarer å sette seg selv og sine følelser først.

jeg synes det er helt jævlig å se henne etter alt dritt hun har gjort mot meg, hun har sluppet med masse som burde egentlig vært anmeldt. Men jeg har fokusert kun på bonusbarna og mine barn, å dempe konflikten. 
Jeg ignorerer hennes meldinger osv, jeg har sluttet å svare opp for hun ønsker å krige. Min samboer har også sluttet å svare meldinger som det står noe stygt om meg på, han svarer kun på saklig mld som handler om barna.

Mange av dere skriver at det er min samboer som er problemet, men tro meg han har satt ned foten mange ganger. Han har virkelig stått på, men hva skal man gjøre når dama er bare rett og slett psykopat? 

Skjønner. Det beste er kanskje å tenke at du får ikke gjort noe med hennes oppførsel. Og det er profesjonelle på banen som jobber med saken. Det du kan gjøre er å sette grenser, og velge å ikke ta det inn, ikke la det påvirke deg. Jeg hadde blokkert henne på telefon hvis det kom stygge meldinger. Jeg hadde bare trukket på skuldrene hvis hun ikke vil hilse.

Far har jo den største jobben. Han kan jo gi meldingene videre til de profesjonelle? Så de ser hvor krakilsk hun er?

Synd med stebarnas bursdag. Her må du kanskje si at du er glad i barnet, ønsker det en flott bursdagsfeiring, og du er glad i det. Grunnen til at du ikke kommer, er for at bursdagen skal være fin. Mamma får litt vanskelige følelser hvis du kommer, og det går utover humøret hennes. Derfor kan heller dere to gå på konditori og spise kake en annen dag! Du vet det barnet kanskje skulle ønske ting var annerledes. Men dette er den beste løsningen for nå, og dette er noe voksne må tenke på, ikke barn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At du gidder.

Anonymkode: d9b36...8fa

AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe far må ta med mor. Det er ikke din kamp og kjempe. Og siden barna merker dette og det gir en nedrtrykket stemning ville jeg latt være å gå for å skåne barna frem til en løsning foreligger. 

Det er soleklart mor som er problemet, men samtidig så er din tilstedeværelse en negativ ting for barna siden mor er sånn. 

Forstår det sånn at dette er noe far har forsøkt å løse, men da må han prøve andre ting. Mekling, få det inn i samværsavtale, dele opp hvilke arrangementer hvem skal stille på etc.. 

Anonymkode: 35c66...2f8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...