Gå til innhold

Treningsplan på Garmin, runde-tastetrykk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle prøve treningsplan på Garmin-klokken men jeg forstår ikke helt hva runde-tastetrykk er 🙈

 

Altså en treningsøkt kan bestå av ulike deler og innimellom ulike øvelser og runder med restitusjon så kommer det runde-tastetrykk. Da går bare tiden som en stoppeklokke men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre så jeg trykker jo bare slik at den stopper..

Noen som kan forklare en tregost hva dette er? 

Anonymkode: b2fb6...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

F.eks oppvarming og nedkjøling på en løpeøkt varer så lenge du vil, og da bruker du runde-tastetrykket til å starte neste sekvens. Hvis det er valgfri tid på hvile så bruker også runde-tasten for å starte neste sekvens når du er klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicki_90 skrev (53 minutter siden):

F.eks oppvarming og nedkjøling på en løpeøkt varer så lenge du vil, og da bruker du runde-tastetrykket til å starte neste sekvens. Hvis det er valgfri tid på hvile så bruker også runde-tasten for å starte neste sekvens når du er klar for det.

Men er ikke restitusjonen som er lagt inn nok hvile da? Føler den runde-tastetrykk-greia bare blir smør på flesk jeg 🙈

Resititusjons-rundene var lagt inn med tid. Runde-tastetrykk var ikke bestemt tid.

Anonymkode: b2fb6...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men er ikke restitusjonen som er lagt inn nok hvile da? Føler den runde-tastetrykk-greia bare blir smør på flesk jeg 🙈

Resititusjons-rundene var lagt inn med tid. Runde-tastetrykk var ikke bestemt tid.

Anonymkode: b2fb6...1e4

Jeg har kun hatt tastetrykk på oppvarming og nedkjøling, så litt usikker på hvordan økten din ser ut med de. Hvorfor det er lagt inn med runde-tastetrykk og tid gir ikke helt mening uten å se den (for meg i det minste). 
Jeg legger opp mine økter basert på tid eller distanse, ikke valgfritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicki_90 skrev (9 timer siden):

Jeg har kun hatt tastetrykk på oppvarming og nedkjøling, så litt usikker på hvordan økten din ser ut med de. Hvorfor det er lagt inn med runde-tastetrykk og tid gir ikke helt mening uten å se den (for meg i det minste). 
Jeg legger opp mine økter basert på tid eller distanse, ikke valgfritt. 

IMG_20240414_082142.thumb.jpg.135a3fd9d6825ed32660d3aaaaab860b.jpg

IMG_20240414_082158.jpg

Anonymkode: b2fb6...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicki_90 skrev (9 timer siden):

Jeg har kun hatt tastetrykk på oppvarming og nedkjøling, så litt usikker på hvordan økten din ser ut med de. Hvorfor det er lagt inn med runde-tastetrykk og tid gir ikke helt mening uten å se den (for meg i det minste). 
Jeg legger opp mine økter basert på tid eller distanse, ikke valgfritt. 

Se bildene over, det ligger inn tre runde-tastetrykk i løpet av hele økta. 

Så på disse gjør man seg bare klar liksom og trykker når man er klar til å starte?

 

Takk for at du orker å svare 😊

Anonymkode: b2fb6...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 8.25):

Se bildene over, det ligger inn tre runde-tastetrykk i løpet av hele økta. 

Så på disse gjør man seg bare klar liksom og trykker når man er klar til å starte?

 

Takk for at du orker å svare 😊

Anonymkode: b2fb6...1e4

Det ser litt sånn ut ja. Tastetrykk kan jo være fornuftig ved f.eks bakkeintervaller ute, da vil det kunne varierer hvor fort du er nede igjen, og kan dermed starte ny intervall når du er klar. Men ser ut til at det er brukt som overganger i den økta der. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...