Gå til innhold

Forstår menn egentlig at det de driver med når de diskuterer dating, kommer til å bite de bak senere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg lest og hørt at det kun er kvinner i tidlig 20-årene (noen sier hele 20-årene) som er attraktive for menn i et par år. Greit, vi har skjønt det, alle har skjønt det, det som er et selvfølge og har vært det hele livet blir vi minnet på litt oftere. 

Men... Hva gjør dere når disse 20-åringene ikke vil ha dere? De fleste menn er ikke attraktive nok til å få en så ung kjæreste, heller ikke et ligg med henne. Det snakkes om ufrivillig sølibat og ensomhet. Det er ikke rart dere blir ensomme og alene, når det eneste dere vil ha er unge jenter. 

Selv er jeg 28 år gammel og jeg har aldri vært mindre tiltrukket av menn enn jeg er nå. Det gjør meg fysisk kvalm å tenke på sex eller dating, når jeg leser hvordan verdien vår måles så sterkt i alder og utseende. Det har absolutt ingenting å si hvem du er som menneske, hva du gjør, hvilke holdninger du har, for det er alder og utseende som uansett avgjør alt. 

Heldigvis har jeg hatt lite med menn å gjøre utenom et par forhold, jeg har ikke ligget rundt og det kjenner jeg nå at jeg faktisk er stolt av. Det er godt å vite at få menn har hatt sex med meg, og det er godt å vite at jeg ikke har blitt brukt og utnyttet. Jeg kaller det utnyttelse når du bare puler uten mål og mening fra jente til jente. Målet deres er jo i 95% av tilfellene ikke å få barn, samtlige menn tisser nesten i buksa når de får beskjed om at de har gjort en kvinne gravid fordi de nektet å bruke kondom. 

Det dere forteller de unge kvinnene er at de kun er verdt noe innenfor en viss tid, og at dere må få lov til å bruke de denne tiden. Denne syke attraksjonen dere har til unge kvinner forsvinner ikke bare fordi dere gifter dere, og et stabilt familieliv betyr langt mindre enn sex med unge jenter. Det blir bevist gang på gang, når mannen velger å være utro selv om han vet at kona stikker om hun finner det ut. Det er en grunn til at kvinner tar ut skilsmisse. 

Jeg begynner å forstå andre kulturer litt, hvorfor menn er som de er. I enkelte kulturer er kvinnen underordnet mannen, og jeg tror innerst inne at menn flest ønsker et sånt liv. Da har de èn kvinne som føder barna deres og oppdrar de, men så kan de ha sex med andre kvinner på si. Kanskje de ikke har det i kulturer hvor skjønnheten til kvinnene blir dekket til, det vet jeg faktisk ikke. 

Dere ødelegger for dere selv, bare vent og se. 

Anonymkode: aaf21...d79

• Liker 15
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare jeg som merker at menn og kvinner på KG er klin gale sammenlignet med livet ellers? Ikke ta ting som skrives her så seriøst, personlig møter jeg så å si aldri den type menn eller eller kvinner som er like gale som her 

Skulle jeg tenkt at sånn kvinner fremstiller seg på KG er slik dere egentlig er, så hadde jeg raskt fått et dårlig kvinnesyn. Så å la verdenssynet bli farget av KG kommer det ingenting godt ut av 

Anonymkode: 945d6...8c2

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 22
AnonymBruker
Skrevet

De er nok ganske ambivalent tenker jeg. Er opptatt av 20-åringer men det er damer på ca samme alder de føler seg avvist av og derfor vil kalle "gamle, lite attraktive osv. Ofte er de deprimerte eller føler seg utenfor andre sammenhenger også. Det kan løse seg for mange når livet og dame er på plass. 

Det bekymrer meg mer når gifte menn med barn går rundt og sier sånne bitre ting, sånn som han som la ut morsomme memes på fb om at stygge menn må være handy, før han tok livet av hele familien og seg selv. 

Anonymkode: 2c0be...d47

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare jeg som merker at menn og kvinner på KG er klin gale sammenlignet med livet ellers? Ikke ta ting som skrives her så seriøst, personlig møter jeg så å si aldri den type menn eller eller kvinner som er like gale som her 

Skulle jeg tenkt at sånn kvinner fremstiller seg på KG er slik dere egentlig er, så hadde jeg raskt fått et dårlig kvinnesyn. Så å la verdenssynet bli farget av KG kommer det ingenting godt ut av 

Jeg hadde tenkt å skrive noe av det samme. Jeg savner å lese en samlivshistorie fra virkeligheten som ikke begynte med et ligg på byen. Jeg tror ikke det er normalen. Men skal man tro KG så er det det. Og det er både kvinner og menn som skriver sånne historier.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette. For 99% av menn (og kvinner) er ikke dette en problemstilling, fordi det store, store flertallet faktisk ikke tenker sånn. Jeg er selv i 40-åra og kan aldri i verden se for meg at jeg har noe særlig til felles med en kvinne noe sted i 20-åra.

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er fordi her er folk ærlige, i virkeligheten blir du løyet til. Spesielt av menn. De lyver jo så det renner av de. Jeg tipper det er noen damer der ute som blir usikre og spør kjæresten sin om det stemmer det som står i disse artiklene, og han sier "neeeida, det er kun deg jeg vil ha". Det er jo ren og skjær, pur løgn. Det er jo kun fordi han ikke kan få det han egentlig vil ha! Det er faktisk helt utrolig og jeg skjønner ikke at dere ikke ser dette!? 

Jdz skrev (1 minutt siden):

Dette. For 99% av menn (og kvinner) er ikke dette en problemstilling, fordi det store, store flertallet faktisk ikke tenker sånn. Jeg er selv i 40-åra og kan aldri i verden se for meg at jeg har noe særlig til felles med en kvinne noe sted i 20-åra.

Til felles? Det har da ingenting å si? Det snakkes aldri om i debattene om dating at det er noe menn ser etter. Det er kun utseende, kropp og alder. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også kommet dit, TS. Menn snakker ned kvinner alt de orker, men vi skal ikke ta oss nær av det, eller på noen måte bli påvirket av det, for da er vi overfølsomme og kjipe. 

Jeg har aldri vært noen manns førstevalg, og jeg tror knapt en mann har sett to ganger på meg en eneste gang i løpet av livet. Inntil nylig hadde jeg kanskje håpet at det skulle løse seg, men ikke nå lenger. Jeg er ikke hverken pen nok eller ung nok til å kle av meg sammen med en mann. Tanken på å skulle være intim med og gjøre meg sårbar for en mann gjør meg faktisk kvalm. Han hadde jo bare tatt til takke med meg, og fortsatt å drømme om babes på 20, og vært over alle hauger om han fikk sjans på en som var yngre og penere enn meg. Og så hadde han snakket dritt om meg til kompiser, om hvor stygg og gammel jeg var, og hvor mye han ønsket seg en babe på 20. Nei takk. Jeg dør heller alene. 

Anonymkode: e2ba5...737

• Liker 4
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har jeg lest og hørt at det kun er kvinner i tidlig 20-årene (noen sier hele 20-årene) som er attraktive for menn i et par år.

Hvor har du lest dette? Jeg har sett det påpekt hvilken alder kvinner er på sitt medt attraktive, men jeg ser sjelden noen påstå det kun er da kvinner er attraktive. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, triste greier. 

1682560227260.jpg

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Somarfugelen skrev (1 minutt siden):

Ja, triste greier. 

1682560227260.jpg

Jeg lurer på hvorfor det er slik. Jeg tror ikke det er meningen at mannen og kvinnen skal være i et forhold i det hele tatt. Det gir ikke mening med tanke på menn sin seksualitet at de skal binde seg til èn kvinne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (26 minutter siden):

Hvor har du lest dette? Jeg har sett det påpekt hvilken alder kvinner er på sitt medt attraktive, men jeg ser sjelden noen påstå det kun er da kvinner er attraktive. 

Mange steder. Det påpekes stadig også, så det mennene sier er at de ikke vil ha noen andre. Og igjen så er ikke det like trist for kvinner som det er for menn. Menn klarer seg sjeldent alene når de blir eldre, kvinner klarer seg utmerket. 

Man må aldri finne på å falle for alle løgnene mennene serverer, noen velger også bare en dame fordi han er ensom. Det er utnyttelse. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå har jeg lest og hørt at det kun er kvinner i tidlig 20-årene (noen sier hele 20-årene) som er attraktive for menn i et par år. Greit, vi har skjønt det, alle har skjønt det, det som er et selvfølge og har vært det hele livet blir vi minnet på litt oftere. 

Og fortsatt så tror dere at menn er laget som blåkopier av hverandre. Forstå det den som kan.

Anonymkode: 0c686...329

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Til felles? Det har da ingenting å si? Det snakkes aldri om i debattene om dating at det er noe menn ser etter. Det er kun utseende, kropp og alder. 

Det er fordi disse debattene holdes i live av en liten gruppe med sære og sure menn.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Men... Hva gjør dere når disse 20-åringene ikke vil ha dere? De fleste menn er ikke attraktive nok til å få en så ung kjæreste, heller ikke et ligg med henne. 

Gjør det jeg har mest lyst til, går for kjønnsmodne kvinner ( helst over 45) ..Fatter ikke hva menn ser i tynne jentunger.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og fortsatt så tror dere at menn er laget som blåkopier av hverandre. Forstå det den som kan.

Anonymkode: 0c686...329

Ja...? Ingen som sier noe annet. Noen kvinner som ikke vil innse virkeligheten men mennene er jo enige. Skal sies at de vil ikke være ærlig med deg ansikt til ansikt, de må være litt politisk korrekte eller så blir de jo sett på som sexiste. 

AnonymBruker
Skrevet
TomSawyer skrev (Akkurat nå):

Gjør det jeg har mest lyst til, går for kjønnsmodne kvinner ( helst over 45) ..Fatter ikke hva menn ser i tynne jentunger.

Sjekket testosteronnivået ditt? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sjekket testosteronnivået ditt? 

Nei hvorfor?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg lurer på hvorfor det er slik. Jeg tror ikke det er meningen at mannen og kvinnen skal være i et forhold i det hele tatt. Det gir ikke mening med tanke på menn sin seksualitet at de skal binde seg til èn kvinne. 

Bare la dem holde på med 20-åringene sine i fred. Og om 20-åringene ikke vil ha dem, så er det menns problem, ikke vårt. De kan klage og sutre alt de orker på at de er ensomme og damer ikke vil ha dem, men vi vet jo sannheten. De er ikke ofre for noe annet enn sine egne preferanser. Ingen grunn til at vi kvinner som er eldre enn menn foretrekker skal finne oss i å bli tatt til takke med. 

Anonymkode: e2ba5...737

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at folk gidder å bry seg hva noen bitre incels uttaler i media for p trykke ned kvinner? Faktum er at kvinner styrer verden og kan få hvem de vil. Det kan ikke han med doktorgrad i «hva menn finner mest attraktivt». La de sitte og kose seg med sin kunnskap så fortsetter vi å kose oss med de menn vi vil ha som vi alltid har gjort 

Anonymkode: def33...565

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mange steder. Det påpekes stadig også, så det mennene sier er at de ikke vil ha noen andre. Og igjen så er ikke det like trist for kvinner som det er for menn. Menn klarer seg sjeldent alene når de blir eldre, kvinner klarer seg utmerket. 

Man må aldri finne på å falle for alle løgnene mennene serverer, noen velger også bare en dame fordi han er ensom. Det er utnyttelse. 

Har du noen eksempler? Jeg leser langt oftere fortellinger om at menn angivelig mener dette enn jeg ser menn som faktisk mener kvinner kun er attraktive tidlig i 20-årene. Jeg mistenker derfor at volumet av kvinner som mener og skriver om at menn mener dette langt overgår mengden menn som mener og skriver om det.

At de fleste menn synes kvinner er på sitt mest fysisk attraktive i den alderen er derimot noe helt annet.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...