Gå til innhold

Hvorfor vil jeg ha det usikre kortet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to menn i livet mitt. Den ene vil gjøre alt for meg, og elsker meg. Jeg prøver å velge han. Det fornuftige trygge valget. Men følelsene henger ikke med.

Den andre elsker meg kanskje, og er mer spennende. Men svikter meg når ting blir vanskelig. Hvorfor er det han jeg vil ha? 

Situasjonen er komplisert, og jeg ønsker ikke å forklare mer. Men håper følelsene forklarer sitt, i diktet jeg skrev, som er mitt første i livet.

For snill

Jeg er for snill 
Mot deg 
For jeg elsker deg.
Men
Verden raste
Og selv da
Kjemper han for meg
Og fortsatt 
Velger jeg deg.

Men hvor var du? 
Hvis ditt kjærlighetspråk er å gjøre ting for andre.
Hva gjorde du for meg?

Stengte meg ute. Og du gjør det igjen.

Og når jeg forteller dette.
Da stikker du vel igjen?
Eller kan du ærlig si:
Unnskyld. 
Jeg ville være hos deg
Men klarte det ikke.

Anonymkode: 3d09a...329

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger en tredje kandidat som er normalt snill og har mye lidenskap i livet uten å være ustabil. 

Anonymkode: 4ca7c...692

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Du trenger en tredje kandidat som er normalt snill og har mye lidenskap i livet uten å være ustabil. 

Anonymkode: 4ca7c...692

Takk

Jeg tror du har rett.

Gjest ZarahSweet
Skrevet

Kjæresten min forguder meg, er omsorgsfull og kjærlig. Stabil, trygg og ingen usikkerhet.

Men han er også spennende og tør å utfordre meg. Og er latterlig god i sengen.

Så mitt råd. Finn én fyr med alt du ønsker deg🤷🏻‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Tror du at du er verdt å elske?

Om du sliter med det, ikke gi helt slipp på han som er snill enda.

Han som svikter deg når det gjelder, han er destruktiv for deg - så der har du også noe å finne ut om deg selv, hvorfor du trekkes mot de som behandler deg stygt?

Jeg ville ha forsøkt å finne ut av disse tingene hos deg med en psykolog, slik at du kommer dit at du tror du er verdt å elske, greier å sette sunne grenser for deg selv (og kutter ut de som ikke vil deg vel, de som svikter deg når det gjelder), og dermed også kan bli sikrere på hva du trenger i et forhold og hvem du passer sammen med.

Mest trolig er ingen av disse riktig for deg (selv om han som er snill kanskje kan være det om du får ryddet opp i deg selv). Men søk hjelp slik at du en gang for alle finner ut av dette, så slipper du å rote deg borti menn som ikke er bra for deg i fremtiden.

❤️ 

Anonymkode: 9d737...fce

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kanskje du bare er redd for å bli såret ved å satse på en som virker med stabil og trygg. Ved å velge "feil" vet du på en måte hvordan det vil ende fra start av..

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har to menn i livet mitt. Den ene vil gjøre alt for meg, og elsker meg. Jeg prøver å velge han. Det fornuftige trygge valget. Men følelsene henger ikke med.

Den andre elsker meg kanskje, og er mer spennende. Men svikter meg når ting blir vanskelig. Hvorfor er det han jeg vil ha? 

Situasjonen er komplisert, og jeg ønsker ikke å forklare mer. Men håper følelsene forklarer sitt, i diktet jeg skrev, som er mitt første i livet.

For snill

Jeg er for snill 
Mot deg 
For jeg elsker deg.
Men
Verden raste
Og selv da
Kjemper han for meg
Og fortsatt 
Velger jeg deg.

Men hvor var du? 
Hvis ditt kjærlighetspråk er å gjøre ting for andre.
Hva gjorde du for meg?

Stengte meg ute. Og du gjør det igjen.

Og når jeg forteller dette.
Da stikker du vel igjen?
Eller kan du ærlig si:
Unnskyld. 
Jeg ville være hos deg
Men klarte det ikke.

Moderne kvinne.

Ødelagt.

Anonymkode: 17e7e...e25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det hende han som svikter føler du svikter han? 

Tenker, siden du ligger med to menn?

Anonymkode: 4d74e...b10

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

I så fall er han snille den du kan slippe unna med alt med.

og han som svikter, er han som har klare grenser og trygg på seg selv

• Nyttig 3
Skrevet

Hva er galt med han snille? Kanskje du må endre egne følelser før du begynner å date? Eller så høres jo dette litt polygamt ut

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (2 timer siden):

Hva er galt med han snille? Kanskje du må endre egne følelser før du begynner å date? Eller så høres jo dette litt polygamt ut

Det er ingenting galt med han snille og de aller fleste mennesker er snill. Men følelser er ikke noe som kan tvinges frem fordi noen har mange gode egenskaper..

Anonymkode: 819c8...219

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du eksempler for hvordan du blir sviktet? 
det høres alltid riktig ut å gå for den snille, og det blir ikke bra å innlede en relasjon med en som ikke er snill. Det er jo et minstekrav, den egenskapen der.

Så om han som svikter heller ikke er noe snill, så burde du faktisk ikke velge noen av dem. Følelser er viktig, de bør ikke ignoreres. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det som er spennende nå, vil ikke fortone seg slik om noen år. Stabilitet er det som vinner i lengden.

Anonymkode: 093c5...c5c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det som er spennende nå, vil ikke fortone seg slik om noen år. Stabilitet er det som vinner i lengden.

Stabilitet er jo også gitt at TS er stabil..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ikke på soverommet.

Anonymkode: 17e7e...e25

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har en jobb hvor jeg reiser en del. Dette betyr at det ikke er stort rom for slike tillitsbrister. 
Hadde jeg funnet ut at hun jeg hadde datet over tid, og begynner å utvikle følelser for, også hadde seg med en annen på samme tid… Da hadde nok jeg også «sviktet» her. 

• Nyttig 3
Skrevet
Egutt skrev (4 minutter siden):

Jeg har en jobb hvor jeg reiser en del. Dette betyr at det ikke er stort rom for slike tillitsbrister. 
Hadde jeg funnet ut at hun jeg hadde datet over tid, og begynner å utvikle følelser for, også hadde seg med en annen på samme tid… Da hadde nok jeg også «sviktet» her. 

Enig , det er noe med at man ofte tiltrekker seg det man selv er. Er man vinglete og ustabil tiltrekker man seg gjerne det . 

AnonymBruker
Skrevet
Egutt skrev (3 minutter siden):

At man treffer flere menn betyr jo ikke at man ligger med noen av dem. Jeg har datet en måneds tid. Har kontakt og treffer flere men føler ingenting for noen og har definitivt ingen intimitet med dem. Det handler jo bare om at jeg hadde håpet jeg ville føle noe med tid, og er nå er i en prosess der jeg faser ut en etter en og prøver såre minst mulig..jeg hadde blitt utrolig lei meg om jeg hadde truffet noen jeg faktisk følte noe for nå og han hadde gitt meg på båten fordi jeg har kontakt med andre og å prøver å ta hensyn til at andre også har et følelsesliv..ts har jo bare følelser for en av disse mennene..hun kan jo ikke noe for det.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At man treffer flere menn betyr jo ikke at man ligger med noen av dem. Jeg har datet en måneds tid. Har kontakt og treffer flere men føler ingenting for noen og har definitivt ingen intimitet med dem. Det handler jo bare om at jeg hadde håpet jeg ville føle noe med tid, og er nå er i en prosess der jeg faser ut en etter en og prøver såre minst mulig..jeg hadde blitt utrolig lei meg om jeg hadde truffet noen jeg faktisk følte noe for nå og han hadde gitt meg på båten fordi jeg har kontakt med andre og å prøver å ta hensyn til at andre også har et følelsesliv..ts har jo bare følelser for en av disse mennene..hun kan jo ikke noe for det.

Og slik har du lov å holde på. Vi har gjerne ulike grenser, og det må vi jo respektere. 
For meg handler det om hva som skaper tillit og hva som ødelegger den.

Du er i full rett til å treffe hvem du vil, når du vil. Men samme med deg.. Etter en periode med dating, og jeg begynner å få følelser for deg. Så er ikke alle disse andre mennene du treffer med på å bygge tillit. Da er jeg i en utrygg relasjon, og der vil jeg ikke være. Det er du som må bestemme deg, om du skal satse litt eller ikke, for du vil aldri kunne bli helt sikker.

Med TS sitt HI får jeg en følelse over at dette har pågått over litt tid, og regnet også med at de da har utforsket litt på andre områder også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er du da, ts? Er du et normalt stabilt fungerende menneske? For man kan fokusere på sin partner alt man vil. Er man selv et nervøst vrak og ikke utbedrer den feilen og mangelen så utgjør man jo selv en partner man ville og burde - valgt bort.

Folk burde fokusere mer på å utbedre seg selv enn de gjør. Og tanken om at en kvinne har x partnere som interesserer seg for henne og blant dem *må* velge en er uansett skapt av menn - for menn. I realiteten bør du vrake alle du ikke slev aktivt har og vil velge. Du er ikke et byttedyr - du er en aktiv velgende part. Oppfør deg deretter. Verden har ikke 2 menn. Den har milliarder. 

Anonymkode: 97633...b3d

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...