Gå til innhold

Veksle mynter i banken..?

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Høres veldig teit ut, men jeg pleier å putte tiere og 20-kroninger i et syltetøyglass så jeg slipper å gå med tung lommebok. Nå er det nesten fyllt opp, og det er jo faktisk en del penger... Men kan man gå til banken og veksle inn en haug med mynter i sedler..? :klø: Ser liksom ikke for meg at bankmannen sitter og teller penger :ler: Men finnes det noen vekslingmaskin eller noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal finnes en vekslingsmaskin ja, det har det i alle fall vært i alle banker jeg har vært innom. Selv gjør jeg det samme som deg, bare med enkroninger og femtiøringer i stedet, og det blir endel til slutt, som jeg går i banken med.

Skrevet

Jada, bankene har vekslemaskiner. Det pleier å koste noe å bruke dem, litt forskjellig fra bank til bank og ofte kommer det an på om man har konto der eller ikke.

Skrevet

De aller fleste banker har en maskin som man kan helle mynter i. I min bank stikker jeg inn bankkortet mitt og får pengene på konto (som jeg tar ut med en gang, liker håndfaste bevis på hva jeg har spart i glasset mitt).

Er myntveksleren tilkyttet en bank som du ikke er kunde i, må du låne et kort inne i banken. Du må ofte betale et lite gebyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...