Gjest Lille Solstråle Skrevet 7. februar 2006 #1 Skrevet 7. februar 2006 Høres veldig teit ut, men jeg pleier å putte tiere og 20-kroninger i et syltetøyglass så jeg slipper å gå med tung lommebok. Nå er det nesten fyllt opp, og det er jo faktisk en del penger... Men kan man gå til banken og veksle inn en haug med mynter i sedler..? :klø: Ser liksom ikke for meg at bankmannen sitter og teller penger Men finnes det noen vekslingmaskin eller noe sånt?
Gjest 1111 Skrevet 7. februar 2006 #2 Skrevet 7. februar 2006 Det skal finnes en vekslingsmaskin ja, det har det i alle fall vært i alle banker jeg har vært innom. Selv gjør jeg det samme som deg, bare med enkroninger og femtiøringer i stedet, og det blir endel til slutt, som jeg går i banken med.
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #3 Skrevet 7. februar 2006 Jada, bankene har vekslemaskiner. Det pleier å koste noe å bruke dem, litt forskjellig fra bank til bank og ofte kommer det an på om man har konto der eller ikke.
Gjest gjest1 Skrevet 7. februar 2006 #4 Skrevet 7. februar 2006 De aller fleste banker har en maskin som man kan helle mynter i. I min bank stikker jeg inn bankkortet mitt og får pengene på konto (som jeg tar ut med en gang, liker håndfaste bevis på hva jeg har spart i glasset mitt). Er myntveksleren tilkyttet en bank som du ikke er kunde i, må du låne et kort inne i banken. Du må ofte betale et lite gebyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå