Gå til innhold

Når en mann sier han er old school - hva mener han da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skriver med en kar som sier han er old school, og jeg har spurt hva han mener altså. Men tenkte spørre her hva dere damer har opplevd at gutta mener når de sier det. 

Anonymkode: 8f078...fd8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da mener han at kvinner hører hjemme med husarbeid og barn. Mannen bestemmer og han er sjefen i huset. Kone og barn skal ly ham. 

Anonymkode: f1e8a...180

• Liker 9
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

hm..gammal mann?

Anonymkode: 463e1...250

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han betaler for alt, han er sjefen, du tar oppvasken. 

Anonymkode: aba37...a75

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

han arbeider og tjener penger til familien, mens kona fikser alt med hus og heim. Hun tar seg av alt med barna. 

Anonymkode: 487b0...f34

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekteskap før sex?

Anonymkode: 70773...400

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sannsynligvis tradisjonelle kjønnsroller som andre sier. Men det trenger ikke bety på alle måter. Det kan sikkert betyr andre ting også. Hva var hans forklaring? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som meg, tipper jeg. Ikke så opptatt av nymotens dynamikk og drama i et forhold.

Anonymkode: 751fb...ee7

• Liker 4
Skrevet

Six pence, hest og kjerre, liker nrk p1, spiser lapskaus, bader hver lørdag, ellers klutvask. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som meg, tipper jeg. Ikke så opptatt av nymotens dynamikk og drama i et forhold.

Hva mener du med drama? 

Anonymkode: 6e4b4...8bf

AnonymBruker
Skrevet

Tipper det betyr at kvinner skal merkes, ikke høres. Dvs du skal holde hus og hjem, barn, andre praktiske greier, ikke snakke, ha behov, trenge noe. Han kommer med pengene, hviler etter en lang dag med jobb eller ballekløing, du skal bare smile og se pen ut. 

Umoden mann som ikke kan hverken kommunisere, relatere, eller slå på en vaskemaskin. Gratulerer. 

Anonymkode: f9e8d...285

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han mener vel at han vil leve med klassisk kjønnsfordeling.

Mannen jobber og tjener penger til å forsørge familien, han bestemmer mest, han gjør mannearbeid i heimen. Mannearbeid er å reparere ting inne, og alt ute, som å ordne med bil og klippe gress. Han kan være sammen med barna, som å lære dem å snekre og fiske, men er ikke interessert i å bidra på bleieskift og nattevåk.

Kvinnen kan ha en liten uviktig jobb, men hennes hovedansvar er hjem og familie. Hun gjør all rengjøring, all matlaging, oppvask, klesvask, forberedelser til høytider og feiringer, tar seg av all praktisk oppfølging av barn, skaper et hyggelig hjem.

Det kan også bety at han ikke har sansen for nymotens ting som LBTQ, hen, hvilket kjønn man identifiserer seg for, emo, likestilling, homofiles rettigheter, osv.

Du må nesten høre med ham. Old school er en vid definisjon.

Anonymkode: 73f29...e65

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med drama? 

Spetakkelet som følger av nymotens dynamikk og forventninger fra kvinner i et forhold. Jeg er mer den rolige personen og trenger ikke dette.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (9 minutter siden):

Sannsynligvis tradisjonelle kjønnsroller som andre sier. Men det trenger ikke bety på alle måter. Det kan sikkert betyr andre ting også. Hva var hans forklaring? 

Han har ikke svart. Ennå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skriver med en kar som sier han er old school, og jeg har spurt hva han mener altså. Men tenkte spørre her hva dere damer har opplevd at gutta mener når de sier det. 

Han mener at damer hører til på kjøkkenet og at han er sjefen i huset.

Anonymkode: 68197...35c

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er han og vet du hva han har av erfaring med tidligere forhold? Jeg synes det er illevarslende hvis en 30-åring kaller seg old school. Da tenker jeg at han vil følge tradisjonelle kjønnsroller, og at han sliter med å finne en kjæreste/likeverdig partner. Tenk han Andreas som deltok på Farmen for mange år siden: Giftet seg med en 18-årig jomfru (han sa rett ut at han ville ha en ung og uerfaren kvinne som han kunne forme som han ville) og tvang henne til å være hjemmeværende hustru med skaut på hodet og lange skjørt. Satte unge på henne så å si hvert år, så de fikk jo 4-5 barn før hun ble 23. Drømmemann, det gitt!

Anonymkode: 78ba3...5f6

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spetakkelet som følger av nymotens dynamikk og forventninger fra kvinner i et forhold. Jeg er mer den rolige personen og trenger ikke dette.

Kan du spesifisere? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om drama er forventningene kvinnen har, så er du jo i utgangspunktet dramamatisk selv som forventer at de ikke skal ha noen forventninger til deg? 

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han mener vel at han vil leve med klassisk kjønnsfordeling.

Mannen jobber og tjener penger til å forsørge familien, han bestemmer mest, han gjør mannearbeid i heimen. Mannearbeid er å reparere ting inne, og alt ute, som å ordne med bil og klippe gress. Han kan være sammen med barna, som å lære dem å snekre og fiske, men er ikke interessert i å bidra på bleieskift og nattevåk.

Kvinnen kan ha en liten uviktig jobb, men hennes hovedansvar er hjem og familie. Hun gjør all rengjøring, all matlaging, oppvask, klesvask, forberedelser til høytider og feiringer, tar seg av all praktisk oppfølging av barn, skaper et hyggelig hjem.

Det kan også bety at han ikke har sansen for nymotens ting som LBTQ, hen, hvilket kjønn man identifiserer seg for, emo, likestilling, homofiles rettigheter, osv. Du

Du må nesten høre med ham. Old school er en vid definisjon.

Anonymkode: 73f29...e65

Noe sånt høres bra ut. Det beste er da å finne en partner som er enig i dette, istedet for å kjempe unødvendige kamper.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

At han ser på kvinner som hunder eller eiendeler, slik menn gjorde i «gode gamle» dager. 

Styr klar. Dette er hakket verre enn menn som sier du ser «søt» ut (søt betyr i alle tilfeller «lett å manipulere»). Det er dog ikke like ille som menn som sier de er «snille gutter» (med det mener de at de er helt psykopat).

Anonymkode: 56c1f...a9a

• Liker 7
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...