Gå til innhold

Flere whippet enn mynder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så få italienske mynder ute til salgs på finn kontra whippet?

Anonymkode: 59e14...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi whippet er en mer populær rase enkelt og greit.

Anonymkode: b3ab5...808

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 11.22):

Fordi whippet er en mer populær rase enkelt og greit.

Anonymkode: b3ab5...808

Det er såpass enkelt svar på det ja 😅👍

 

Som bringer meg til neste spm; hvorfor er whippet en mer populær rase kontra italiensk mynde? 🤔

Anonymkode: 59e14...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er såpass enkelt svar på det ja 😅👍

 

Som bringer meg til neste spm; hvorfor er whippet en mer populær rase kontra italiensk mynde? 🤔

Anonymkode: 59e14...049

 Antagelig fordi whippeten regnes som den «minst myndete» av myndene som gjør at den treffer flere. Så er det mange små raser å velge mellom, ikke så mange raser som er i mellomstørrelsen som whippeten er.

Anonymkode: b3ab5...808

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mynder er jo flotte og relativt enkle å ha. Jeg har også lyst på en liten italiener, har også lagt merke til at det er få oppdrettere av den. Whippeten er mer kjent, så derfor flere oppdrettere vil jeg tro.

Anonymkode: b59f6...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whippeter er friskere både mentalt og fysisk enn italienske mynder.

Tannproblemer for eksempel går igjen hos italienerne. Det samme gjør kneproblem samt beinbrudd (sistnevnte i hovedsak før de blir 2 år).

De kan slite med anestesi i større grad enn de andre myndene og har litt utfordringer med epilepsi. 
 

Det kan også være krevende å få hannhundene stuereine men det går igjen hos mange små raser og er ikke italienerproblematikk i seg selv, det bare er ikke et problem hos whippet i samme grad.

Jeg har hatt begge rasene samt noen andre mynder og hadde ikke valgt italiener igjen, whippet tar jeg gjerne selv om jeg har andre favoritter.

Anonymkode: b76c6...019

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror whippet er så populær mye på grunn av størrelsen, italiensk mynde er så små. Andre mynder blir fort litt vel store... Whippet har en veldig grei størrelse. Samme med puddel f.eks, jeg føler jeg ser flest melllompuddel, i motsetning til stor puddel, dverg og toy. 

Anonymkode: 4ca70...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...