Gå til innhold

tilbake til Norge - hvor og hvordan finne jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Godtfolk! 

Jeg har bodd i utlandet i nesten 20 år, og funderer nå på å flytte tilbake til Norge. Jeg vil helst unngå Oslo, ellers er det helt åpent hvor jeg skulle ville bosette meg. 

Ønsket er å skifte beite og finne en jobb innen offentlig forvaltning. 

Jeg har ikke kommet noe steds hen foreløpig, men jeg starter her: Hvordan finner man jobb i Norge? Er det kun finn.no som gjelder? Eller finnes det en andre muligheter? Finnes det noen felles plattform for stillinger i det offentlige? 

 

Anonymkode: d6012...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle stillingsannonser finner du på nav.no

ofte må man flytte tilbake hit for å få jobb. Jeg bodde selv i utlandet i 8 år, først da jeg flyttet hjem fikk jeg jobb. Registrerte meg hos alle vikarbyråer da jeg kom og fikk kortvarige vikariater mens jeg lette etter jobb. Kommer an på hvilken bransje selvsagt, men fir meg var dette løsningen.

Anonymkode: 2b7b4...5db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp! 

Tusen takk 

Anonymkode: d6012...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk også ut Jobbnorge hvis det er offentlige stillinger du går etter. Men det meste kommer på Finn og Linkedin

Anonymkode: 438ad...6a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en etterspurt kompetanse kan du registrere deg hos headhunter-selskap ala Visindi eller Mercuri Urval. 
Er det offentlig sektor som er målet er det tradisjonell utlysning som gjelder da det er plikt til utlysning.

Hvis du ikke har noe særlig med utdanning, kan bemanningsbyrå være inngang til norsk arbeidsliv. Du har rett på samme lønn som fast ansatte i selskapet du blir utleid til. 
Du kan også legge inn CV på nettsidene til selskaper du finner attraktive. Noen gir mulighet til åpen søknad selv uten ledige stillinger.

Ellers er det Finn.no som du nevner samt en LinkedIn-profil.

Endret av Hareena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...