Gå til innhold

Amming og fillers


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fant nylig ut jeg er gravid og er en del uker på vei, men er fortsatt mange måneder igjen. Jeg vet man ikke skal ta fillers i leppene mens man er gravid og det er helt ok, selvom jeg egentlig skulle hatt en time om en måned siden det da er et år siden sist jeg tok. Mine lepper ser ganske naturlige ut og er veldig fornøyd med hvordan de ser ut nesten på det punktet at jeg føler jeg «må» ha dem slik da jeg ikke er komfortabel nok uten. Sånn er det bare. Men null fillers iløpet av graviditeten er ok, men så lurte jeg på med amming? Er det mulig og få en fillers time noen uker etter fødsel, gi baby morsmelkserstatning i 1 uke ish? Også begynne å amme igjen som normalt? Jeg vet ingenting om det med å ha barn og baby og klarer ikke finne noe på nett om hva jeg kan gjøre. 

Anonymkode: 5a1ae...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skift fokus

Anonymkode: af7e2...69a

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fant nylig ut jeg er gravid og er en del uker på vei, men er fortsatt mange måneder igjen. Jeg vet man ikke skal ta fillers i leppene mens man er gravid og det er helt ok, selvom jeg egentlig skulle hatt en time om en måned siden det da er et år siden sist jeg tok. Mine lepper ser ganske naturlige ut og er veldig fornøyd med hvordan de ser ut nesten på det punktet at jeg føler jeg «må» ha dem slik da jeg ikke er komfortabel nok uten. Sånn er det bare. Men null fillers iløpet av graviditeten er ok, men så lurte jeg på med amming? Er det mulig og få en fillers time noen uker etter fødsel, gi baby morsmelkserstatning i 1 uke ish? Også begynne å amme igjen som normalt? Jeg vet ingenting om det med å ha barn og baby og klarer ikke finne noe på nett om hva jeg kan gjøre. 

Anonymkode: 5a1ae...fcf

Har du virkelig lyst å bruke 7000-8000 kr hvert år i kanskje 30-40 år fremover. Altså over 230 000 kr fordi du har blitt avhengig av en leppeform som er bittelitt større ikke er dine naturlige?! Jeg har prøvd fillers 2-3 ganger og ja det er fint å føle seg kanskje 2-5% penere enn ellers, men dette er virkelig ikke verdt prisen…og avhengigheten. Endte jo egentlig bare opp med flere og  flere komplekser.

Når man er gravid burde det vært lett å skifte fokus som den over her skriver. Det er babyen som betyr alt nå, ikke en ubetydelig detalj i utseende som de færreste syns er særlig pent i tillegg. Fillers i leppene er heldigvis mer og mer på vei ut nå og man ser stadig færre med for store lepper.

Anonymkode: 9128c...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kan du ikke gjøre. Det er ikke lov å sette fillers på noen som enda ammer, selv om du tar en ukes «pause» for å gi erstatning. I pausen risikerer du også å miste melka de helt. Passelig egoistisk å frata barnet litt den viktigste maten fordi du vil ha finere lepper. 

Anonymkode: ac5f8...3d5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke stoppe å amme i en uke sånn uten videre og så starte igjen. Det er ikke sikkert barnet tar flaske. Og hvis det drikker flaske, så er det ikke sikkert det tar pupp etter en uke. Det er ikke sikkert du klarer å pumpe, ikke alle gjør det. Og du må pumpe mange, mange ganger om dagen, hvis du får det til, for å holde produksjonen oppe. 

Nei, dette må du legge fra deg. 

Anonymkode: 95212...741

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breastfeedingireland på Instagram har tre innlegg om fillers under amming, ser ut som det kan gå greit. Tror hun har en blogg og der hun skriver mer. Les der.

Anonymkode: b7dbe...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje på tide å endre litt fokus? Du kan ikke bare brått slutte å amme i en uke, i tillegg er det ikke sikkert babyen vil ha erstatning engang fordi det smaker så anderledes, det kan også gi skikkelig mageproblemer om babyen ikke er vandt til noe annet enn morsmelk. Ikke er det sikkert du får til pumping heller. Jeg slipper ikke så mye som en dråpe om jeg prøver å pumpe, og jeg har forsøkt flere typer. Nå har jeg vært nødt til å gå over til mme grunnet medisiner jeg må ta, men stakkars babyen hadde et par uker med skikkelig mageknip før det sakte gikk bedre. 
 

Anonymkode: 97dde...dcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt ventet til etter fødsel.

Jeg har et barn på 20 mnd som jeg fortsatt ammer. Jeg har tatt Botox én gang (da var barnet ca. 18 mnd). Jeg ringte klinikken jeg gikk til før jeg ble gravid og forhørte meg om dette. Man må ha legeerklæring ved injisering av botox; og lege forklarte at botox og fillers ikke går over i blodet, men at det ikke anbefales til gravide og ammende da de ikke kan forske på dette av etiske grunner. De sa at dersom jeg ventet i 2-3 døgn etter injisering var det absolutt null risiko for at dette gikk over til barnet ved amming. Jeg ringte til to andre klinikker etter jeg fikk dette svaret, og fikk eksakt samme svar der også.  

Har forøvrig blitt gjort forskning på dette på feks. Mus, som viser at injeksjoner (så fremt de er satt rett!!) er ufarlige for gravide og ammende. 

Dersom du absolutt ønsker å ta fillers mens du ammer så kan du pumpe opp et lager som baby kan få i 3 døgn inntil du er sikker på at du er all clear. Ville ikke begynt å rote med MME da dette kan gi mye mageknipe til et spedbarn som ikke er vant til det. Du får kjenne det an, ikke sikkert det blir amming - ikke sikkert barnet tar flaske, og ikke sikkert du ser på det som så nødvendig når bebisen er her☺️

 

men, no hate for å ønske å føle seg fresh. Men, ikke på bekostning av et barn.

Anonymkode: 1f3eb...d3a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...