Gå til innhold

Barnehageansatte; hvor lenge sto dere i jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som jobber i barnehage; hvor lenge sto dere i jobb under graviditet? 

Jeg har en del smerter i korsrygg og livmor, også ved lav til middels belastning (løft, mye gåing, opp og ned fra stol, bøye meg, lek med litt løping, garderobe/påkledning - ja hverdagen rett og slett). Jeg forsøker å sitte mest mulig og å unngå alle løft, men det er vanskelig å få til. 

Jeg er så kort på vei at jeg vil egentlig ikke at kollegene skal vite noe, arbeidsmiljøet er elendig, men jeg må snart ha noen form for tilrettelegging og/eller sykmelding. 

Hvor lenge holdt dere andre ut? Opplevde dere reelle tilretteleggingsmuligheter? 

Anonymkode: 651a3...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med første barn var jeg 100 % sykmeldt i starten pga kvalme, tilbake på jobb ca i uke 20. Var heldig med timingen og min vikar ble tilsatt ved nytt bhg år og jeg fikk gå på toppen. Jobbet kun halve dager annenhver dag da.  Ved dette svangerskapet har det vert null tilrettelegging, jobber i tillegg ved en avdeling med flere tunge spesped barn. Har derfor vert sykmeldt hele svangerskapet til nå og vil bli det til permisjonsstart. Har bekkenløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobba frem til 5 uker før fødsel med første. Med andre og tredje (tvillinger) jobbet jeg frem til 12 uker før fødsel 

Anonymkode: ca527...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr1: Til permisjon.

Nr2: uke 12

Nr 3: uke 32

Nr 4: til permisjon. Riktignok jobbet jeg bare 30 prosent fra uke 28. Fikk super tilrettelegging og jobbet kun kontor. Hjemmekontor de dagene jeg ikke klarte å gå.

Anonymkode: 7f890...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 13 mnd mellom de første og 16 mnd mellom nr 2 og 3.

Jobba fullt til permisjonsstart med første. Hadde muligheten til å slappe av hele ettermiddagen og i helgene, og klarte dermed å jobbe.

50% sykemeldt fra uke 20 med andre, 80% fra uke 30. Mere plaget med bekken og rygg.

50% sykemeldt fra uke 12 med nr 3, 100% fra uke 20. Nesten invalidisert pga bekken og rygg på det tudspunktet.

Anonymkode: d1a0d...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dere som jobber i barnehage; hvor lenge sto dere i jobb under graviditet? 

Jeg har en del smerter i korsrygg og livmor, også ved lav til middels belastning (løft, mye gåing, opp og ned fra stol, bøye meg, lek med litt løping, garderobe/påkledning - ja hverdagen rett og slett). Jeg forsøker å sitte mest mulig og å unngå alle løft, men det er vanskelig å få til. 

Jeg er så kort på vei at jeg vil egentlig ikke at kollegene skal vite noe, arbeidsmiljøet er elendig, men jeg må snart ha noen form for tilrettelegging og/eller sykmelding. 

Hvor lenge holdt dere andre ut? Opplevde dere reelle tilretteleggingsmuligheter? 

Anonymkode: 651a3...698

Til uke 17 , da kunne ikke arveidsgiver tilrettelegge lengre og jeg gikk ut i svangerskapspenger 

Anonymkode: ff95e...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20% sykmeldt fra uke 18

50% sykmeldt fra uke 28

100% sykmeldt fra uke 32

Anonymkode: ee6b7...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dere som jobber i barnehage; hvor lenge sto dere i jobb under graviditet? 

Jeg har en del smerter i korsrygg og livmor, også ved lav til middels belastning (løft, mye gåing, opp og ned fra stol, bøye meg, lek med litt løping, garderobe/påkledning - ja hverdagen rett og slett). Jeg forsøker å sitte mest mulig og å unngå alle løft, men det er vanskelig å få til. 

Jeg er så kort på vei at jeg vil egentlig ikke at kollegene skal vite noe, arbeidsmiljøet er elendig, men jeg må snart ha noen form for tilrettelegging og/eller sykmelding. 

Hvor lenge holdt dere andre ut? Opplevde dere reelle tilretteleggingsmuligheter? 

Anonymkode: 651a3...698

Jeg ble sykemeldt fra uke 6. Ble svangerskapspenger fra uke 14 ca. 

 

Hos oss var det vanskelig å tilrettelegge uten at de andre skulle få for høy belastning, jobbet i en liten barnehage med få ansatte og på det tidspunktet mange barn på 1-2 år. 

Anonymkode: bf1b7...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod i full jobb frem til permisjonstart i begge svangerskap 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: sykemeldt pga bekken og kynnere 50% fra uke 19, og fullt fra uke 30 ca

2: sykemeldt fullt 3 uker før perm pga bekkenet

3: var sykemeldt i starten et par uker pga mye hodeverk. Jobber fullt igjen nå. Uke 19 nå. Håper jeg holder til sommerferien

Anonymkode: 53d5d...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, kjekt å se at det er litt variasjon. Har hatt inntrykk av at "alle" står løpet ut. Er eneste pedagog på min avdeling siden den andre har vært sykemeldt siden oktober, men de andre på min avdeling har en del tilrettelegging pga diverse, så fysiske tilrettelegginger tror jeg ikke jeg får så mye av, mulig jeg kan få noe mer kontorarbeid men det begrenser seg det og. 

Har endret litt på treningen og skal ta en tur til fysio for mer veiledning, satser på at det hjelper litt.

Anonymkode: 651a3...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nr1: Til permisjon.

Nr2: uke 12

Nr 3: uke 32

Nr 4: til permisjon. Riktignok jobbet jeg bare 30 prosent fra uke 28. Fikk super tilrettelegging og jobbet kun kontor. Hjemmekontor de dagene jeg ikke klarte å gå.

Anonymkode: 7f890...3a3

Så heldig med tilrettelegging for å jobbe på kontor/hjemmekontor. Hva gjorde du den tiden? På min arbeidsplass har det aldri vært tema at vi kunne jobbe på kontor som tilrettelegging. Der var det igrunn helst å bli sykmeldt så de kunne få inn en vikar for den gravide 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 2ec9c...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hos oss og. Man må være tilnærmet 100% sykemeldt slik at det kommer inn noen i stedet for en, og så kan man få sitte på kontor. Det er mye der jeg kan og bør gjøre, men det går ut over de på avdeling.

Anonymkode: 651a3...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...