Gå til innhold

Kyllingfilet - endret konsistens?


Luppa

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som har blitt dårligere til å steke kyllingfilet, eller har prior sine kyllingfileter blitt "hardere" med mer tyggemotstand? Jeg har merket det en stund (noen mnd kanskje), men greide ikke sette fingeren på det før i dag. Stekte to fileter med steketermometer, så de ble absolutt ikke for mye stekt. Men veldig harde å tygge, og det er betraktelig lettere å skjære dem "med fibrene" enn på tvers - det har jeg heller ikke opplevd tidligere. Andre som har merket det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg har merket er at prior er mer faste i fisk.. kyllingen enn filetene fra coop. Har antatt at det er fordi coop sine er innsprøytet med vann.

Anonymkode: 1c639...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luppa skrev (21 timer siden):

Er det bare jeg som har blitt dårligere til å steke kyllingfilet, eller har prior sine kyllingfileter blitt "hardere" med mer tyggemotstand? Jeg har merket det en stund (noen mnd kanskje), men greide ikke sette fingeren på det før i dag. Stekte to fileter med steketermometer, så de ble absolutt ikke for mye stekt. Men veldig harde å tygge, og det er betraktelig lettere å skjære dem "med fibrene" enn på tvers - det har jeg heller ikke opplevd tidligere. Andre som har merket det samme?

Får også noen sånne fileter innimellom. Mannen sier de er "krusete" å tygge😄 Tror egentlig det bare er "uflaks", er ikke alle filetene som er sånn, selv ikke de i samme pakke.

Anonymkode: 70120...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...