AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #1 Del Skrevet 12. april 2024 Hei! Jeg vurderer kjemisk peeling av ansiktet. Men er samtidig engstelig for bivirkninger? Har noen erfaring med nevnte- i positiv eller dårlig retning? Takk! Anonymkode: cb0b3...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 12. april 2024 #2 Del Skrevet 12. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei! Jeg vurderer kjemisk peeling av ansiktet. Men er samtidig engstelig for bivirkninger? Har noen erfaring med nevnte- i positiv eller dårlig retning? Takk! Anonymkode: cb0b3...aab Tok noe som het melkesyrepeeling en gang, mulig dette er mildere en kjemisk peeling. Stod isåfall at dette var en behandling man så å si kunne ta i lunchen og gå tilbake på jobb etterpå. Men herregud så rød jeg var etterpå! Så helt sinnsykt solbrent ut. Veldig glad jeg hadde fri😅 Fikk med meg litt fuktighetskrem for å smøre meg med. Huden så helt krise ut i kanskje 1 uke med flassing og sårskorper. Vondt var det også! Men ble jo en fin hud til slutt. Men jeg har ikke gjentatt behandlingen da jeg syntes det virker litt for hardt på huden. Endret 12. april 2024 av AlternativX 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #3 Del Skrevet 13. april 2024 AlternativX skrev (19 timer siden): Tok noe som het melkesyrepeeling en gang, mulig dette er mildere en kjemisk peeling. Stod isåfall at dette var en behandling man så å si kunne ta i lunchen og gå tilbake på jobb etterpå. Men herregud så rød jeg var etterpå! Så helt sinnsykt solbrent ut. Veldig glad jeg hadde fri😅 Fikk med meg litt fuktighetskrem for å smøre meg med. Huden så helt krise ut i kanskje 1 uke med flassing og sårskorper. Vondt var det også! Men ble jo en fin hud til slutt. Men jeg har ikke gjentatt behandlingen da jeg syntes det virker litt for hardt på huden. Takk for svar! Er dette jeg er redd for- kan ikke sette livet på stedet hvil pga en kjemisk peeling. Men er en kampanje med så god pris🙈 Anonymkode: cb0b3...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #4 Del Skrevet 13. april 2024 Vent til høsten, ny-peelet hud må beskyttes godt mot sola. Jeg har peelt med mange forskjellige syrer. Peeler ikke så hardt at huden flaker av. Tar heller en kur på flere ganger og mildere. Bruker glykolsyre nå sist, veldig bra syre, virker dypt. Anonymkode: f88f7...c73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #5 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Takk for svar! Er dette jeg er redd for- kan ikke sette livet på stedet hvil pga en kjemisk peeling. Men er en kampanje med så god pris🙈 Anonymkode: cb0b3...aab Nei sant😅 Man orker liksom ikke å bruke en ferieuke på peeling😆 Har en jobb hvor jeg jobber med menneske, så kan ikke gjemme meg bort på hjemmekontor! Anonymkode: c3c61...d50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #6 Del Skrevet 13. april 2024 AlternativX skrev (20 timer siden): Tok noe som het melkesyrepeeling en gang, mulig dette er mildere en kjemisk peeling. Stod isåfall at dette var en behandling man så å si kunne ta i lunchen og gå tilbake på jobb etterpå. Men herregud så rød jeg var etterpå! Så helt sinnsykt solbrent ut. Veldig glad jeg hadde fri😅 Fikk med meg litt fuktighetskrem for å smøre meg med. Huden så helt krise ut i kanskje 1 uke med flassing og sårskorper. Vondt var det også! Men ble jo en fin hud til slutt. Men jeg har ikke gjentatt behandlingen da jeg syntes det virker litt for hardt på huden. Hvor fikk du gjort dette og hva kostet det? Anonymkode: ecd80...a70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #7 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor fikk du gjort dette og hva kostet det? Anonymkode: ecd80...a70 Gjorde det på en hudpleieklinikk der jeg bor. Tror det kosta 1500 kr. Anonymkode: c3c61...d50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #8 Del Skrevet 13. april 2024 Melkesyrepeeling er veldig mildt og kan vel ikke klassifiseres som kjemisk peel. Jeg har gjort melkesyrepeeling og var ikke rød eller noe etterpå. Anonymkode: 38f14...ce2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #9 Del Skrevet 14. april 2024 Jeg har tatt kjemisk peeling, men da kun hjemme. Det er sterke syrer man bruker så man bør ha lest seg litt opp på forhånd og vite hvordan man gjør det. Men det er ikke vanskelig. Trikset for meg har vært å ikke la peelingen sitt på huden for lenge. Da flasser det ikke av og man er bare rød i noen timer etterpå eller max et døgn (huden kan reagere litt forskjellig fra gang til gang). Jeg har hatt god effekt, særlig på pigmentflekker. Forsvinner helt etter en 6-7 ganger. Dersom man gjør det hjemme kan man også velge å bare ta syre på problemområdene, feks pigmentflekker og dypere rynker. På denne måten blir man heller ikke like rød over hele fjeset. Dersom du ønsker å ta hos klinikk ser jeg ingen grunn til at ikke de også skal kunne la det sitte på i en kortere periode for å forhindre at det blir så intenst og at du begynner å flasse. Men blir jo kanskje mindre igjen for pengene da. Anonymkode: 54a70...281 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #10 Del Skrevet 16. april 2024 Hvilken hjemmepeeling brukte du? Anonymkode: 4c3cc...796 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 16. april 2024 #11 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 20.48): Melkesyrepeeling er veldig mildt og kan vel ikke klassifiseres som kjemisk peel. Jeg har gjort melkesyrepeeling og var ikke rød eller noe etterpå. Anonymkode: 38f14...ce2 Nei, jeg skrev at det sikkert var mildere enn kjemisk peeling👍 For meg og min venninne var det isåfall sterkt nok med både hud som peelet og ble sår. Men mulig det finnes ulike typer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #12 Del Skrevet 16. april 2024 Tok i salong. Skulle være mildt, fikk dype brannskader og huden er helt ødelagt. Ødela livet mitt helt i ung alder. Har mistet pigment i huden. Hudlege som ikke hadde peiling. Anonymkode: 7d678...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #13 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 18.58): Nei sant😅 Man orker liksom ikke å bruke en ferieuke på peeling😆 Har en jobb hvor jeg jobber med menneske, så kan ikke gjemme meg bort på hjemmekontor! Anonymkode: c3c61...d50 De fleste er rød samme dag som behandling, og kanskje litt dagen etterpå. Selv har jeg aldri vært rød annet enn dagen jeg har fått behandling, og pleier å gjøre det når jeg vet jeg er ferdig meg jobb, shopping, turavtale osv. Anonymkode: b7893...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå