Gå til innhold

Middagsgruppe på Facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så et bilde av pommes frites med ost på med nesten 250 likes. Andre med mer avanserte retter, flere ingredienser osv, kan få 30-40 likes. Og det er ikke det at folk ler av pommes frites med ost, dette er positiv respons. 

Jeg er ny i gruppa og tenker i hvert fall at det ikke er noen vits i å poste mine middagsretter i en slik gruppe med slike folk. Antall likes/feedback bør egentlig ikke ha for stor betydning, men det er null sammenheng mellom det som legges ut og hva slags respons det får. Det blir for dumt. 

Anonymkode: 48e3b...dd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bryr du deg?

Anonymkode: bae0f...85a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger du kun ut bilder for å få likes?

Anonymkode: c64e7...c26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Legger du kun ut bilder for å få likes?

Anonymkode: c64e7...c26

Nei, men tenker at pommes fristes med ost heller kunne fått 20 likes og noen humoristiske kommentarer, og så kan mer ordentlige retter få et betydelig høyere antall likes.

Anonymkode: 48e3b...dd3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel et bilde av loaded fries og det er digg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker sjokolade skrev (16 timer siden):

Det var vel et bilde av loaded fries og det er digg. 

Jeg så pommes frites med ost. 

Det er altfor dårlig samsvar mellom innhold og likes. Så også en post nå nylig med "et eller annet med ost oppå" i ildfast form. Relativt meningsløst, men igjen langt flere likes enn skikkelige retter/info.

Anonymkode: 48e3b...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg så pommes frites med ost. 

Det er altfor dårlig samsvar mellom innhold og likes. Så også en post nå nylig med "et eller annet med ost oppå" i ildfast form. Relativt meningsløst, men igjen langt flere likes enn skikkelige retter/info.

Anonymkode: 48e3b...dd3

Det er jo ikke noe som heter "samsvar mellom innhold og likes".

For det første så er det subjektivt hva folk oppfatter som fristende, noe denne korte tråden allerede har illustrert.

For det andre har ikke likes noe med hverken billedkvalitet eller motiv å gjøre, sånn egentlig. Man liker et bilde fordi man følger og kjenner en person i virkeligheten, og ikke vil fornærme vedkommende, eller fordi man vil ha likes igjen. Likes = terrorbalanse, i nesten alle tilfeller.

Anonymkode: c5d04...4ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva poenget med gruppa er.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (30 minutter siden):

Spørs hva poenget med gruppa er.. 

Inspirasjon vil jeg tro. Blir du inspirert av pommes frites med ost? Får du stort utbytte av et bilde av "noe uvisst med ost oppå"? 

Antall likes virker helt tilfeldig. Umulig å vite hva som vil få flest likes av tomatsuppe med egg på vs grillet andebryst med skikkelig garnityr.

Anonymkode: 48e3b...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med antall likes er ikke noe å bry seg så mye om.  Jeg er med i flere matgrupper på fb, og det samme er mange andre.  Når noen legger ut de samme rettene i ørten forskjellige grupper, så gidder jeg ikke å «like» dette i alle gruppene. Jeg er ikke innom og ser i alle gruppene hver dag heller.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ha vært en tråd tidligere der noen har mislikt «enkle» retter eller «junk food» og så mange likes er en reaksjon på at det kommer et bilde som går «imot» den hissige posten. Kan også være noen som er litt kjente i gruppen. Sett begge deler skje i grupper på Facebook mange ganger. 

Noen ganger handler det også enkelt om at en poster på riktig tidspunkt algoritmemessig og jo flere likes en post får jo mer kommer den i feeden til folk (har jeg hørt), og da enda flere likes. Ikke godt å vite sikkert, men jeg hadde også liket, det til tross for at det ikke friter med fries med ost. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølse i brød med sprøstekt løk, 40 likes. Kan noen legge ut et bilde av en grandis og så ser vi hvor mange likes (minus de som er haha)? 

🤦

Anonymkode: 48e3b...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Pølse i brød med sprøstekt løk, 40 likes. Kan noen legge ut et bilde av en grandis og så ser vi hvor mange likes (minus de som er haha)? 

🤦

Anonymkode: 48e3b...dd3

Det er jo godt da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ser du jo nivået da. Må være bedre enn den nazistyrte mat fra bunnen gruppa 😄 Vet ikke om den gruppa finnes enda, men en veldig underholdende tråd var det 😄

Anonymkode: 7856d...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker sjokolade skrev (8 timer siden):

Det er jo godt da 😉

Men det er flere likes enn det mer skikkelige poster får, med mer skikkelig mat. 

Anonymkode: 48e3b...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er flere likes enn det mer skikkelige poster får, med mer skikkelig mat. 

Anonymkode: 48e3b...dd3

Hvem er du til å bestemme hva som er "mer skikkelig mat"? Er dette så forderdelig vondt for deg, så foreslår jeg at du melder deg ut av gruppa.

Eller er problemet kanskje at du poster bilder av "mer skikkelig mat" og får (for) få likes?

Jeg ville glatt likt et bilde av pølser i brød med løk, sprøstekt eller mykstekt, fordi det er noe jeg liker veldig godt og unner meg veldig sjelden. "Mer skikkelig mat" spsier jeg jo hele tiden!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunhilde skrev (1 minutt siden):

Hvem er du til å bestemme hva som er "mer skikkelig mat"? Er dette så forderdelig vondt for deg, så foreslår jeg at du melder deg ut av gruppa.

Eller er problemet kanskje at du poster bilder av "mer skikkelig mat" og får (for) få likes?

Jeg ville glatt likt et bilde av pølser i brød med løk, sprøstekt eller mykstekt, fordi det er noe jeg liker veldig godt og unner meg veldig sjelden. "Mer skikkelig mat" spsier jeg jo hele tiden!

Jeg er som sagt ikke interessert i å poste middager i en slik gruppe med så lite tankevirksomhet blant medlemmene.

La oss si at noen har laget en gryterett med minst ti forskjellige ingrediensener og får 30 likes, 10 færre enn pølse i brød og et par hundre likes mindre enn pommes frites med ost. Hvorfor gidde å legge ut noe som helst i slike grupper? Det må jo isåfall være en grandis for å teste dem, eller Mr. Lee nudler uten ekstra ingredienser.

Anonymkode: 48e3b...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er som sagt ikke interessert i å poste middager i en slik gruppe med så lite tankevirksomhet blant medlemmene.

La oss si at noen har laget en gryterett med minst ti forskjellige ingrediensener og får 30 likes, 10 færre enn pølse i brød og et par hundre likes mindre enn pommes frites med ost. Hvorfor gidde å legge ut noe som helst i slike grupper? Det må jo isåfall være en grandis for å teste dem, eller Mr. Lee nudler uten ekstra ingredienser.

Anonymkode: 48e3b...dd3

Du svarte ikke på hvorfor du gidder å følge gruppen. Er det fordi det er godt å ha noe å irritere seg over? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (2 timer siden):

Du svarte ikke på hvorfor du gidder å følge gruppen. Er det fordi det er godt å ha noe å irritere seg over? :klo:

Jeg følger med for inspirasjon, naturlig nok. Kommer ikke til å legge ut noe selv når det er en gjeng med apekatter.

Anonymkode: 48e3b...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...