Gå til innhold

Hvor kjøper dere hageredskaper fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Også, hvilke hageredskaper kjøper dere? 
 

Trenger inspirasjon 😊

Anonymkode: c7f4d...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye Fiskars. Liker den serien med utbyttbart utstyr, QuickFit. Da har man et håndtak og kan bytte selve utstyret. Og kvaliteten er ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mye i Fiskars, men ikke av typen med utskiftsbare håndtak.  Mine er mange år gamle, og har handtak i tre.  Om de lagres under tak i sesongen og i hus/garasje om vinteren, så holder de lenge.  

Et hagetips:  kneputer med borrelås!  Kanskje ikke et redskap, men du verden så smart :)

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Trenger inspirasjon"? Hagearbeid er ikke noe trend-statement, det er bare kleint i så fall. 😉

Du kjøper den hageredskapen du behøver, litt etter litt, det er ikke vanskeligere enn det....

En plastbøtte, hansker og evt en trillebår er basis.

Fiskars er ikke feil kvalitetsmessig, jeg er spes fornøyd med spader og kutteredskaper som grensakser (og snøskuffer!). Mye redskap behøver ikke være dyrt, men akkurat til dette bruket lønner det seg med litt ekstra kvalitet. På den annen side: hvis du ikke skal spa mye i hard jord så klarer du deg med en Biltema-spade til en brøkdel av prisen (men billige spader kan flekse mer – veldig irriterende).

Gode hagesakser er et must, Gardena eller Fiskars er stort sett aldri feil (selv om jeg også finner en glede i å bruke 50-100 år gamle rosesakser fra den gang ting ble laget for å vare i generasjoner).

Det er ingen grunn til å være jålete med hageredskap. Du trenger som oftest ikke det beste av det beste. Det er forskjell på en som "pusler litt i hagen" og en som har det som yrke.

 

Steder å handle: Biltema, Jula, Jernia, Bauhaus etc.

 

Anonymkode: f17ac...6aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

"Trenger inspirasjon"? Hagearbeid er ikke noe trend-statement, det er bare kleint i så fall. 😉

Du kjøper den hageredskapen du behøver, litt etter litt, det er ikke vanskeligere enn det....

En plastbøtte, hansker og evt en trillebår er basis.

Fiskars er ikke feil kvalitetsmessig, jeg er spes fornøyd med spader og kutteredskaper som grensakser (og snøskuffer!). Mye redskap behøver ikke være dyrt, men akkurat til dette bruket lønner det seg med litt ekstra kvalitet. På den annen side: hvis du ikke skal spa mye i hard jord så klarer du deg med en Biltema-spade til en brøkdel av prisen (men billige spader kan flekse mer – veldig irriterende).

Gode hagesakser er et must, Gardena eller Fiskars er stort sett aldri feil (selv om jeg også finner en glede i å bruke 50-100 år gamle rosesakser fra den gang ting ble laget for å vare i generasjoner).

Det er ingen grunn til å være jålete med hageredskap. Du trenger som oftest ikke det beste av det beste. Det er forskjell på en som "pusler litt i hagen" og en som har det som yrke.

 

Steder å handle: Biltema, Jula, Jernia, Bauhaus etc.

 

Anonymkode: f17ac...6aa

Jålete? ☹️

Jeg kjøper ting herfra: https://www.burgonandball.com

 

Anonymkode: c7f4d...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jålete? ☹️

Jeg kjøper ting herfra: https://www.burgonandball.com

 

Anonymkode: c7f4d...9f2

Burgon & Ball er jo i det store og hele et alternativ til å kjøpe Fiskars på din lokale Jernia-butikk – også prismessig – så det det er vel sånn sett ikke jålete. Kjør på. Ser tilfredsstillelsen ved å bruke tradisjonsrikt kvalitetsutstyr, men (dessverre) blir ikke hagen mer eller mindre pen av den grunn. 🙂

Anonymkode: f17ac...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Burgon & Ball er jo i det store og hele et alternativ til å kjøpe Fiskars på din lokale Jernia-butikk – også prismessig – så det det er vel sånn sett ikke jålete. Kjør på. Ser tilfredsstillelsen ved å bruke tradisjonsrikt kvalitetsutstyr, men (dessverre) blir ikke hagen mer eller mindre pen av den grunn. 🙂

Anonymkode: f17ac...6aa

Kommer vel an på hvor anlagt man er? 👀

Anonymkode: c7f4d...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor jeg er, plantajen, Hadeland, obs bygg er der jeg handler mest, men kjøper ikke noe som ikke er solid. Til det elektriske har vi Roybi(???) den grønne typen med et batteri til alt. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Burgon & Ball er jo i det store og hele et alternativ til å kjøpe Fiskars på din lokale Jernia-butikk – også prismessig – så det det er vel sånn sett ikke jålete. Kjør på. Ser tilfredsstillelsen ved å bruke tradisjonsrikt kvalitetsutstyr, men (dessverre) blir ikke hagen mer eller mindre pen av den grunn. 🙂

Anonymkode: f17ac...6aa

Jeg har noen små håndredskap fra Burgon & Ball, og noen fra Fiskars. Det har ikke noe å si for det ferdige resultatet hvem av dem jeg velger, men det er etter min mening stor forskjell på hvordan det kjennes å jobbe med f.eks. Fiskars-kultivatoren og denne fra Burgon & Ball

Burgon & Ball er nok ganske jålete også, men først og fremst er det godt lagde og gjennomtenkte redskaper som ligger godt i handa, er solide uten å bli tunge og klumpete og er veldig gode å bruke. :) 

Anonymkode: 2d3b4...d7b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...