Gå til innhold

Føler ikke noe hjelper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått til psykolog nå i over 4 år og har ikke blitt litt bedre en gang. Har slitt psykisk omtrent hele livet og begynner å bli ganske sliten. Har kun gått i samtaleterapi og å prate om følelsene mine hos psykologen og det gjør ingenting for meg. Har hatt en ganske røff barndom og klarer ikke å la fortiden være. Bor også med mamma, som sliter selv psykisk. Har ikke midler til å flytte for meg selv men  har en enorm trang til å bare stikke fra alt og alle å forsvinne fullstendig. Har gått i en evig sirkel av å føle meg som dritt nå hele livet. Psykologen mener samtaleterapi er det eneste de kan tilby og det hjelper ikke. Vet ikke hva jeg skal gjøre mer helt ærlig. 

Anonymkode: e1c5d...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har gått til psykolog nå i over 4 år og har ikke blitt litt bedre en gang. Har slitt psykisk omtrent hele livet og begynner å bli ganske sliten. Har kun gått i samtaleterapi og å prate om følelsene mine hos psykologen og det gjør ingenting for meg. Har hatt en ganske røff barndom og klarer ikke å la fortiden være. Bor også med mamma, som sliter selv psykisk. Har ikke midler til å flytte for meg selv men  har en enorm trang til å bare stikke fra alt og alle å forsvinne fullstendig. Har gått i en evig sirkel av å føle meg som dritt nå hele livet. Psykologen mener samtaleterapi er det eneste de kan tilby og det hjelper ikke. Vet ikke hva jeg skal gjøre mer helt ærlig. 

Anonymkode: e1c5d...b3d

Hva har DU gjort utenom å snakke med psykolog? Du må ta noen grep selv.

1. Kosthold 

2. Fysisk aktivitet / trening

3. Hvilke mennesker du omgir deg med, kom deg bort fra mamma som er psykisk syk. 
 

Ta kontakt med nav (du kan spørre psykologen om de har sosionom tilgjengelig, så kan du få hjelp med det økonomiske). 
 

Hvor gammel er du? Jobber du? Går skole? 

Anonymkode: 17cc8...1e8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i en knøttliten leilighet og det begynner å bli veldig trangt psykisk. 

Just now, AnonymBruker said:

Hva har DU gjort utenom å snakke med psykolog? Du må ta noen grep selv.

1. Kosthold 

2. Fysisk aktivitet / trening

3. Hvilke mennesker du omgir deg med, kom deg bort fra mamma som er psykisk syk. 
 

Ta kontakt med nav (du kan spørre psykologen om de har sosionom tilgjengelig, så kan du få hjelp med det økonomiske). 
 

Hvor gammel er du? Jobber du? Går skole? 

Anonymkode: 17cc8...1e8

Spiser bra og sunt, trener hver dag. Det er ikke bare bare å komme meg bort fra mamma når jeg såvidt har penger til å klare meg selv. Har aap men den går bort hver måned til mat og regninger, har ikke noe til overs til noe hybel. 

Anonymkode: e1c5d...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva har DU gjort utenom å snakke med psykolog? Du må ta noen grep selv.

1. Kosthold 

2. Fysisk aktivitet / trening

3. Hvilke mennesker du omgir deg med, kom deg bort fra mamma som er psykisk syk. 
 

Ta kontakt med nav (du kan spørre psykologen om de har sosionom tilgjengelig, så kan du få hjelp med det økonomiske). 
 

Hvor gammel er du? Jobber du? Går skole? 

Anonymkode: 17cc8...1e8

Nei er for dårlig til å gå skole, har en tilkallingsjobb men det er ikke ofte det blir vakter. 

Anonymkode: e1c5d...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi bor i en knøttliten leilighet og det begynner å bli veldig trangt psykisk. 

Spiser bra og sunt, trener hver dag. Det er ikke bare bare å komme meg bort fra mamma når jeg såvidt har penger til å klare meg selv. Har aap men den går bort hver måned til mat og regninger, har ikke noe til overs til noe hybel. 

Anonymkode: e1c5d...b3d

Med aap skal det ikke være umulig å bo alene. Du må nok se over utgifter, også får du mest sannsynlig bostøtte via husbanken om du flytter alene☺️  

Anonymkode: 17cc8...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Med aap skal det ikke være umulig å bo alene. Du må nok se over utgifter, også får du mest sannsynlig bostøtte via husbanken om du flytter alene☺️  

Anonymkode: 17cc8...1e8

Har gjeld jeg driver å betaler ned, så jo, akkurat nå er det umulig. 

Anonymkode: e1c5d...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Med aap skal det ikke være umulig å bo alene. Du må nok se over utgifter, også får du mest sannsynlig bostøtte via husbanken om du flytter alene☺️  

Anonymkode: 17cc8...1e8

Med aap er det umulig å bo alene. Jeg får 17000 i måneden og har jobbet i 30 år før jeg ble syk. Hadde det ikke hvert for samboer så hadde jeg ikke hatt noe sted å bo. 

Anonymkode: cf9ce...820

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står du på medisiner?

Anonymkode: 9fd00...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har gjeld jeg driver å betaler ned, så jo, akkurat nå er det umulig. 

Anonymkode: e1c5d...b3d

Har du snakket med nav? 
 

Siden du er syk og mammaen din er syk kan det være at du kan få dekket ekstra til å bo alene, sånn at du kan bli i bedre psykisk form. De vil jo helst at man kommer seg ut i arbeidslivet på sikt, så de er ofte med å finner løsninger som kan hjelpe på veien din 😊 

 

Mulig du kan få noe veiledning ift det økonomiske også. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Med aap er det umulig å bo alene. Jeg får 17000 i måneden og har jobbet i 30 år før jeg ble syk. Hadde det ikke hvert for samboer så hadde jeg ikke hatt noe sted å bo. 

Anonymkode: cf9ce...820

Hadde du vært alene så hadde du fått bostøtte… Har selv bodd alene med aap, på den tiden fikk jeg 14 000,- utbetalt. Hadde bostøtte, og fikk dekt utgifter til møbler, kjøkkenutstyr osv. 

 

Så fort man har samboer / bor med noen så blir de rettighetene borte fordi da ser de på den totale økonomien. 

Anonymkode: 17cc8...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man også får strømstøtte i tillegg til bostøtten nå🤔 

Anonymkode: 17cc8...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Står du på medisiner?

Anonymkode: 9fd00...e31

Nei de vil ikke gi meg noe, til tross for at de tror jeg har både personlighetsforstyrrelse og ptsd. 

Anonymkode: e1c5d...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp ikke meg heller.Det eneste som fungerte var eksponeringsterapi. En fra kommunen var med meg ut på kjøpesenter , gikk tur osv.Jeg var livredd  mennesker. Er det enda. Men jeg tør å gå ut. 

Anonymkode: 91b50...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det hjalp ikke meg heller.Det eneste som fungerte var eksponeringsterapi. En fra kommunen var med meg ut på kjøpesenter , gikk tur osv.Jeg var livredd  mennesker. Er det enda. Men jeg tør å gå ut. 

Anonymkode: 91b50...dea

Sier meg enig i dette. Prating hos psykolog hjalp heller ikke meg. Eksponeringsterapi derimot, mye bedre! Noe konkret man kan jobbe med.

Anonymkode: 9fd00...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...