Gå til innhold

Tips til god hyaluronsyre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Jeg har forsøkt et par hyaluronsyre og opplever gode resultater i forbindelse med fukt og utjevning av fine linjer osv, problemer er at de har gitt meg kviser.. hvilket heller ikke er ønskelig. 

Har hittil kun forsøkt the ordinary og Garnier sin, vurderer å prøve cerave eller the inkey list sin, noen som har acne prone hud som har brukt de og kan si noe om de? 

Anonymkode: 3be2b...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hyaluronsyre er et makromolekyl som ikke kan trenge igjennom huden, rett og slett fordi det er for stort. Det må injiseres for å få redusert rynker.

Når hudkremen med hyaluronsyre tørker på huden, blir molekylet liggende igjen på utsiden. Mitt beste råd er å spare pengene og samtidig bli kvitt kvisene. Har du et generelt problem med kviser og uren hud, kan du be legen om å få forskrevet differin. Det har vitenskapelig bevist effekt på både fine linjer og uren hud 😊

Anonymkode: 8ecb0...76d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei! 

Jeg har forsøkt et par hyaluronsyre og opplever gode resultater i forbindelse med fukt og utjevning av fine linjer osv, problemer er at de har gitt meg kviser.. hvilket heller ikke er ønskelig. 

Har hittil kun forsøkt the ordinary og Garnier sin, vurderer å prøve cerave eller the inkey list sin, noen som har acne prone hud som har brukt de og kan si noe om de? 

Det kan hende at du reagerer på selve hyaluronsyren, noen gjør det. Da vil det ikke hjelpe å bytte merke. Det finnes imidlertid andre fuktserum du kan prøve, som inneholder andre fuktighetsgivende ingredienser. Et veldig bra serum og min favoritt (jeg har kombinert hud som lett blir fuktfattig) er The Ordinary Amino Acids +B5. Aminosyrer er ikke eksfolierende syrer, men "byggesteiner" for proteiner, og hjelper huden med å opprettholde fuktnivåene og styrker hudbarrieren. 

Et annet bra fuktserum er Tocobo Bifida Biome Essence. Det innholder probiotika, som er gunstig for hudens mikrobiom, dvs.  hudens naturlige samling av mikroorganismer, som også fungerer som en slags immunsystem som tar hånd om betennelser og beskytter mot ytre påkjenninger. Serumet inneholder i tillegg niacinamide (vitamin B3) som er gunstig for hud som lett får kviser. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hyaluronsyre er et makromolekyl som ikke kan trenge igjennom huden, rett og slett fordi det er for stort. Det må injiseres for å få redusert rynker.

Når hudkremen med hyaluronsyre tørker på huden, blir molekylet liggende igjen på utsiden. Mitt beste råd er å spare pengene og samtidig bli kvitt kvisene. Har du et generelt problem med kviser og uren hud, kan du be legen om å få forskrevet differin. Det har vitenskapelig bevist effekt på både fine linjer og uren hud 😊

Anonymkode: 8ecb0...76d

Har som regel ingen problemer med kviser hvis jeg ikke bruker produkter jeg ikke tåler, og bruker tret mot rynker og generell hud forbedring, men jeg har ganske god effekt av hyaluronsyre for å glatte ut de jeg har, derfor jeg lurte på om det var et som kunne funke likevel ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Roci skrev (7 timer siden):

Det kan hende at du reagerer på selve hyaluronsyren, noen gjør det. Da vil det ikke hjelpe å bytte merke. Det finnes imidlertid andre fuktserum du kan prøve, som inneholder andre fuktighetsgivende ingredienser. Et veldig bra serum og min favoritt (jeg har kombinert hud som lett blir fuktfattig) er The Ordinary Amino Acids +B5. Aminosyrer er ikke eksfolierende syrer, men "byggesteiner" for proteiner, og hjelper huden med å opprettholde fuktnivåene og styrker hudbarrieren. 

Et annet bra fuktserum er Tocobo Bifida Biome Essence. Det innholder probiotika, som er gunstig for hudens mikrobiom, dvs.  hudens naturlige samling av mikroorganismer, som også fungerer som en slags immunsystem som tar hånd om betennelser og beskytter mot ytre påkjenninger. Serumet inneholder i tillegg niacinamide (vitamin B3) som er gunstig for hud som lett får kviser. 

Takk, skal undersøke litt ☺️ har bare hatt så fin effekt egentlig av hyaluronsyre, spesielt dager jeg bruker tretinoin ☺️ men skal undersøke de du tipset om, tåler dårlig oljer, men har ofte behov for mer fukt ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jukkapalme skrev (7 timer siden):

Medik8 sin hydr8 er min favoritt. Dyr, men best i mine øyne.

Takk, har lenge vært nysgjerrige på medik8 som merke, skal jammen se på det ☺️😃

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk, skal undersøke litt ☺️ har bare hatt så fin effekt egentlig av hyaluronsyre, spesielt dager jeg bruker tretinoin ☺️ men skal undersøke de du tipset om, tåler dårlig oljer, men har ofte behov for mer fukt ☺️

Jeg erfarer at de produktene jeg foreslår, fungerer bedre enn HA, men det er individuelt. Fordi enkelte reagerer på HA, tror jeg uansett det kan være en ide å prøve andre fuktgivende ingredienser, om ikke annet for å utelukke at det er HA du ikke tåler🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (23 timer siden):

Roci, du kan så mye om dette! Hva tenker du om det AnonymBruker …76d skrev? Haræ

Anonymkode: ddaae...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Roci, du kan så mye om dette! Hva tenker du om det AnonymBruker …76d skrev? Haræ

Minus «Haræ» 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det som er greit å være klar over, er at hyaluronsyre ikke tilfører fukt i seg selv, men er et sukkermolekyl som trekker til seg og binder fuktighet til huden. Det er derfor det er så viktig å påføre HA på fuktet hud og "lukke inn" med en fuktighetskrem etterpå. Dersom HA-molekylene ikke finner fukt på hudoverflaten eller i omgivelsene, vil de i stedet trekke fukt fra de dypere hudlagene og kan faktisk føre til dehydrering.

Det stemmer som AB..d76 skriver at den typen hyaluronsyre som for det meste brukes i hudpleie, har for store molekyler til at den trenger ned i huden. Det finnes former av hyaluronsyre som har små nok molekyler til at de kan penetrere huden, men disse formene kan føre til inflammasjon, og anbefales derfor ikke brukt. Men HA i hudpleie fungerer jo likevel, nettopp fordi den binder fukt til hudoverflaten og dermed "plumper" huden slik at fine linjer og rynker framstår mindre synlig. Tenk på en svamp som fylles med vann, den går fra å bli tørr og stiv til å være myk og fuktig. Men det har ingen varig effekt å bruke HA på huden

Hyaluronsyre fillers fungerer ved at den tiltrekker seg vannmolekyler og dette vil jevne ut rynker og fine linjer i ansiktet, samt øke volumet i områder som lepper og kinnben. Varigheten er på 6-12 måneder, og virkningen avtar gradvis.

Differin er et legemiddel som inneholder Adapalen, som er et retinoid i likhet med f.eks. tretinoin. Adapalen er bedre egnet for fet og uren hud og kviser, men har også rynkereduserende egenskaper.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...