Mary_D Skrevet 12. april 2024 #1 Skrevet 12. april 2024 Hei, Er det noen som vet om et godt alternativ til Simplex øyesalve (til bruk på natten)? Det gjør ingenting om det må bestilles fra utlandet eller om det er reseptbelagt. Jeg begynner å bli ganske desperat nå, ettersom Simplex er utsolgt fra fabrikken ut mai og kanskje lengre. Jeg har testet mange alternativer fra apoteket, inkludert Vita-pos som jeg klarte å bestille fra Portugal, men alt bare svir. Jeg har ingen tåreproduksjon på det ene øyet etter strålebehandling, så er helt avhengig av Simplex øyesalve. Jeg har snakket med fastlege, øyeavdeling ved to sykehus, leverandør av Simplex, og ja begynner å gå tom for alternativer her 😅 Blir veldig glad for alt av tips.
Mari P Skrevet 9. juni 2024 #2 Skrevet 9. juni 2024 Jeg er også helt avhengig av Simplex. Prøvde også Vita-pos, føles som vann-gelé i forhold. I desperasjon prøvde jeg vaselin på øyet. Helt vanlig vaselin i gul boks. Vet ikke om det er trygt i lengden, men siden Simplex er 80% vaselin ga jeg det et forsøk. I begynnelsen brukte jeg litt vaselin og litt Vita-pos, nå bruker jeg bare vaselin. Har brukt det i flere måneder, funker fett! Tar det oppi en liten sprøyte man får kjøpt til apoteket til 6kr eller noe, lettere å påføre da. Håper dette hjelper!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Skrevet 9. juni 2024 Mary_D skrev (På 12.4.2024 den 9.22): Hei, Er det noen som vet om et godt alternativ til Simplex øyesalve (til bruk på natten)? Det gjør ingenting om det må bestilles fra utlandet eller om det er reseptbelagt. Jeg begynner å bli ganske desperat nå, ettersom Simplex er utsolgt fra fabrikken ut mai og kanskje lengre. Jeg har testet mange alternativer fra apoteket, inkludert Vita-pos som jeg klarte å bestille fra Portugal, men alt bare svir. Jeg har ingen tåreproduksjon på det ene øyet etter strålebehandling, så er helt avhengig av Simplex øyesalve. Jeg har snakket med fastlege, øyeavdeling ved to sykehus, leverandør av Simplex, og ja begynner å gå tom for alternativer her 😅 Blir veldig glad for alt av tips. Det «feiteste» alternativet er Viscotears men den er det jo og leveringsvansker på. Theoduo eller noe slikt er og et bra alternativ, men den får du neppe på resept. Bestille fra utlandet er vel neppe lov? Eventuelt kan de bli stoppet i tollen. Anonymkode: f3e78...85d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå