Gå til innhold

Venn som ditcher meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har hatt ei god venninne siden barneskolen som jeg trodde skulle være vennen min for evig. Nå føler jeg dog at det alltid er noe i veien for å møtes. Hun tar også lite kontakt og den siste tiden har hun så vidt svart. Vet hun sliter med sykdom, men synes det er rart at hun ikke har behov for noe kontakt med meg? Hva ville dere gjort? Har spurt om ting er bra mellom oss og fikk ikke noe svar, bare på noe annet i meldingen. Jeg savner henne virkelig, men vil ikke mase på henne heller. Det føles som å bli slått opp med og er helt klart en kjærlighetssorg. Har nesten lyst til å blokke og slette henne, fordi jeg selvfølgelig er lei meg og trist over hvordan det har blitt.. **depp**

Anonymkode: bcecc...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har selv vært den venninnen som har vært for på med slike venninner og det har blitt tatt negativt. det angrer jeg på i dag. jeg har et svært busy liv så om det ikke er toveis respons så blir det bare til at jeg sender meldinger en gang i blant til venner jeg ikke har snakket så mye med på en stund.

det var blant annet en som hadde hatt det ganske tøft og vi hadde ikke mye kontakt en periode utenom noen meldinger fra meg med svar. 

Nå som det går bedre med henne så har hun takket meg for at jeg var den som ja tok kontakt, men uten å være pushy eller bli sur for dårlig respons. hvis jeg var deg og vet at hun er syk, så ville jeg sendt henne en liten oppmerksomhet for å vise at du bryr deg og si du savner henne, men at du har forståelse for at hun trenger litt tid for seg selv og at du gleder deg til hun er oppe og går igjen

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vet hun sliter med sykdom - hvorfor er du ikke først bekymret for hvordan hun har det, og hvordan det går med henne? God venn og alt det der…?

Å være syk, det kan suge all energi og livskraft ut av deg.

Er kroniker selv, og fra høsten til det nærmer seg vår igjen er jeg totalt skutt og tom for krefter. Alt jeg har går til å klare hverdagen. Lettvinte løsninger på alt. Kanskje ikke dusj hver uke en gang i den aller verste perioden.

Jeg hadde ikke maktet å på toppen av alt annet måtte forholde seg til en venn som syntes synd på seg selv fordi jeg var syk……..

Heldigvis har jeg gode venner som har trygghet i seg selv og forstår at jeg dukker opp igjen når helsa tillater det, og våren gir meg et lite overskudd igjen.

Vet du hva mine venner gjør i januar, når de vet jeg har det som vondest? De sender blomster og kommer på døra med ferdig middag, så de vet jeg får spist litt i hvert fall.

Hvordan det er for din venninne kan jeg jo ikke vite, men du fremstår selvsentrert og svært lite forståelsesfull.

 

 

Anonymkode: cd3c5...076

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...