AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #1 Skrevet 11. april 2024 Jeg blir så jævla oppgitt!! (bruker KG til å bare få det ut et sted, men kom gjerne med råd 🫣) ps. Beklager at der ble så langt, hadde litt mye å klage over 🫣 Vi skal i bryllup til min svigerinne i helgen. Hun bor og skal gifte seg på andre siden av landet. Gleder oss veldig, men problemet er min manns bror, han gjør oss gale! Han er 32 år, singel og barnløs, og kjører ikke bil. [til stoooor frustrasjon for oss, men det er en annen historie] For noen måneder siden da vi planla turen over fikk vi spørsmål om han kunne sitte på med oss, siden svigerforeldrene mine har så liten bil, og det kom kanskje til å bli litt trangt. Ikke noe problem det. Men litt senere bestemte vi oss for at vi ville være noen dager lenger. Og da vart da helt krise! For hva med stakkars han? Vi forselo å sitte på med foreldrene eller kjøre fly/buss/tog men herregud det koster jo penger!! [for å kjøre bil det er gratis? 🤔] men til slutt ble det enighet til at han skulle sitte på med oss dit, og foreldrene hjem. Så var vi i middag for 2 uker siden, og da snakker vi om bagasje. At han måtte tenke litt når han pakket, for vi har ikke mye plass, siden vi må ha med barnevogn og barneseng i tillegg til våre egne saker. Men da ble visst det feil også.. Stor diskusjon/krangel mellom brødrene om hvordan han ikke fikk lov å ha med seg noe bagasje, og min mann som prøver å forklare at selvsagt kan han det, men ikke så mye. Men nei det var så urettferdig , for trengte vi virkelig å ha med vognen? Og kunne ikke barnet ligge på gulvet? 🤦🏼♀️Til slutt ble det fred og de ble enige om en størrelse på bagen.. Så snakket vi om når vi skullr reise. Vi har jo hele tiden sagt at vi helst vil kjøre om natten og kommer til å reise så tillig som mulig, siden det er best for barnet vårt. Planen var å sjekke veimeldingene i dag, og se hvor tillig vi kan kjøre uten å møte stengte veier. I dag ringte mannen til han og fortalte at vi vil kjøre klokken 0430 i natt. Men det var visst helt krise! Han kunne da ikke stå opp så tillig. Han trengte søvnen sin, og bla bla bla. Min mann spurte hvorfor det, han kunne da bare dra seg ut av sengen og sove videre i bilen, han skulle da ikke kjøre alikevel. De kranglet på telefon en stund og til slutt sier mannen "vi kjører halv 5, er ikke du klar da så får du finne en annen måte å komme deg dit på." så la han på. Klokken 9 i kveld ringte svigermor og kjefter på oss for at vi har sagt at han ikke får være med oss alikevel, og vil at vi skal lage et kompromiss med å kjøre klokken 7. Vi kjører for helvete ikke mitt i rushen! Jeg måtte gå å legge meg med barnet, så jeg aner ikke hvordan det blir i morgen. Men mannen var heldigvis veldig bestemt på at vi kjører til planlagt tid uansett. Spent på om vi må ha med oss passasjer. 🤦🏼♀️ Håper ikke🫢 Anonymkode: e300c...2e4 12 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #2 Skrevet 11. april 2024 Han må strengt tatt bare finne seg i at det er deres bil, deres regler. Kan mislike det så mye han vil, men han har ikke noe han skulle ha sagt. Anonymkode: e6532...a27 27
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #3 Skrevet 11. april 2024 For en selvsentrert dust. Jeg håper dere ikke gir etter for han. Snakker om at svigermor har lagt til rette for denne fyren alt for lenge - og sydd megaputer under armene på han! Anonymkode: e21bc...47e 23
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #4 Skrevet 11. april 2024 Den som spør om skyss bestemmer ikke når det kjøres eller hva slags bagasje de andre skal ha med. Han har å stille til avgang. For en sutrepeis, og svigermor backer han opp. Helt sinnssvakt. Det beste er å ikke gå inn i diskusjoner med slike: Du er velkommen til å sitte på. Vi kjører 04:30 fredag, og drar hjem neste onsdag. Det er plass til 1 medium bag, vil du ha mer så må du ha det i fanget, eventuelt sende med foreldre. Hvis dette ikke passer for deg, så står du selvsagt fritt til å ordne deg på annet vis. Bare ikke. Diskuter. Med. Kranglefanter. . Anonymkode: 1d78a...ede 21 9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #5 Skrevet 12. april 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Spent på om vi må ha med oss passasjer. 🤦🏼♀️ Håper ikke🫢 Anonymkode: e300c...2e4 Nå, ble det passasjer eller ikke? Anonymkode: 0ee63...9ec 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #6 Skrevet 12. april 2024 Håper virkelig dere reiste uten han hvis han ikke dukket opp presis. Jeg hadde mistet tålmodigheten lenge før dere og bedt han ta førerkort selv slik at han kunne dra akkurat når han ville, med den bagasjen han ville. Anonymkode: b6376...dcb 8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #7 Skrevet 12. april 2024 Sånne folk må man bare slutte og diskutere med. Vi kjører sånn og sånn. Vær klar eller ordne deg selv. Så hadde det vært siste gang jeg hjalp den fyren med skyss. Anonymkode: 4ea46...320 8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #8 Skrevet 12. april 2024 Folk som ikke har lappen og gjør det til andres problem er så syyyykt irriterende!!! Han får bare innfinne seg etter deres plan, eller finne noe annet. Evt får svigerforeldrene dine ha han begge veier, siden det er så problematisk for dem at dere har deres plan… Som andre her sier: Ikke diskuter, bare presenter hvordan det blir. Anonymkode: b060f...72f 9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #9 Skrevet 12. april 2024 Nå er vi spente. Ble han med? Jeg har ikke lappen, og er sjeleglad når jeg får sitte på andre til ting. Stiller opp når jeg får beskjed med både vipps og boller klar! Skulle bare mangle! Anonymkode: ecbfd...c99 12
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #10 Skrevet 12. april 2024 Jeg har en like irriterende bror, men på andre måter. Han trenger å settes på plass, og viser tydelige tegn til manglende grensesetting i oppveksten. Han er yngstemann, og fikk litt mer frihet og viljen sin enn oss andre, for å si det sånn. Det merkes ekstremt godt. Skulle min bror ha sittet på noe sted, skulle han delt utgiftene på bom og drivstoff med oss, og vi betaler per voksen. Sånn gjør vi det med alle andre som sitter på/vi sitter på med om vi skal et stykke av sted. Så han ville ha betalt en tredel. Han skulle også ha fulgt våre regler i vår bil, tidspunkt for avreise, tidspunkt for pause osv. Godt mannen din har bein i nesa. Anonymkode: 040f5...9ff 7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #11 Skrevet 12. april 2024 Ts: Svigermor har visst alltid dullet med "stakkars lille gutten" , han bodde hjemme til han var 30, selv om han hadde fulltidsjobb, tilslutt klarte svigerfar å få han ut av huset 🫣 svigerfar ble visst sint da han hørte svigermor snakke med mannen min, og da ordnet han opp 🤭 fikk melding av svoger at han ble med, men da SKULLE han sitte fremst så han kunne sove godt! Ok det, vi hadde uansett tenkt å bytte på å sitte bakerst med 1 åringen 🤭 Han var 5 minutter for sent, klager over dårlig musikk, at vi stopper så lenge, og ofte.[halloo, barnet kan jo ikke sitte så lenge i bilstolen uten pauser liksom] og at barnet gråter. [har nesten ikke gråt i det hele tatt] mannen har gitt opp, og musikken er høy så han kan bare ignorere hele mannen. Fortsatt mange timer kjøring igjen.. Spent på om de blir "venner" før bryllupet i morgen 🫣 Skal sies at de er ikke gode venner til vanlig, og ser nesten bare hverandre i familieselskap.. Anonymkode: e300c...2e4 5 14 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #12 Skrevet 12. april 2024 Men herregud dere må jo bare gi beskjed til han at alle kan ta førerkort, og er han ikke fornøyd med deres opplegg får han melde seg opp til kjøretimer og startet prosessen så fort som mulig. Og så sender dere selvfølgelig vipskrav på 1/3 av utgiftene til drivstoff og bomring. Anonymkode: b6376...dcb 7 1
lillevill Skrevet 12. april 2024 #13 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts: Svigermor har visst alltid dullet med "stakkars lille gutten" , han bodde hjemme til han var 30, selv om han hadde fulltidsjobb, tilslutt klarte svigerfar å få han ut av huset 🫣 svigerfar ble visst sint da han hørte svigermor snakke med mannen min, og da ordnet han opp 🤭 fikk melding av svoger at han ble med, men da SKULLE han sitte fremst så han kunne sove godt! Ok det, vi hadde uansett tenkt å bytte på å sitte bakerst med 1 åringen 🤭 Han var 5 minutter for sent, klager over dårlig musikk, at vi stopper så lenge, og ofte.[halloo, barnet kan jo ikke sitte så lenge i bilstolen uten pauser liksom] og at barnet gråter. [har nesten ikke gråt i det hele tatt] mannen har gitt opp, og musikken er høy så han kan bare ignorere hele mannen. Fortsatt mange timer kjøring igjen.. Spent på om de blir "venner" før bryllupet i morgen 🫣 Skal sies at de er ikke gode venner til vanlig, og ser nesten bare hverandre i familieselskap.. Anonymkode: e300c...2e4 Ja.. Men du..jeg tenker at det ringer noen bjeller her jeg. Kan det tenkes at det er noe som ikke stemmer helt med din svigerbror? Er han litt annerledes enn andre? For han høres jo på en måte ut som et barn med måten han tenker på. 10 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #14 Skrevet 12. april 2024 At han i det hele tatt ikke klarer å forstå at hans behov kommer etter 1-åringen sier vel alt. Anonymkode: 69eef...f41 6 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #15 Skrevet 12. april 2024 Feiler han noe? Anonymkode: 0ee63...9ec 8
PusheenPusheen Skrevet 12. april 2024 #16 Skrevet 12. april 2024 Hvorfor skal svigermoren blande seg? Er ikke sønnene hennes (i teorien) voksne? Ikke rart svigerbroren din oppfører seg som en snørrunge når han får backup og null korrigering fra mamma... Deres bil, deres regler. Dere har tross alt et barn dere også skal ta hensyn til, som alltid vil komme foran svigerbroren. 9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #17 Skrevet 12. april 2024 Kanskje svigermor har sydd puter under armene fordi svoger har "noe" som gjør at hun føler han må hjelpes og beskyttes ekstra. Har et yngre søsken som skal ha forsetet, ikke klarer å ta hensyn til nieser/nevøer, aldri bidrar til bensin, tar det som en selvfølge at vi spanderer mat, aldri gjengelder etc. Nokså selvopptatt, lat og bortskjemt. Men det viste seg etter at hen ble voksen at hen hadde et medfødt syndrom, og var litt neurodivers. Samfunnet var ikke like flinke til å se slike utfordringer på 90-tallet. Jeg skjønner at svoger er veldig irriterende, men kanskje svoger er en person du kan synes synd på i stedet for å være sint på. Anonymkode: 83bd8...224 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #19 Skrevet 12. april 2024 I slike tilfeller er det bare å si til ham at det er ingen som tvinger ham til å sitte på med dere, er han ikke fornøyd så får han finne andre løsninger. Makan til dust. Anonymkode: f8e14...787 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #20 Skrevet 12. april 2024 Hvordan gikk resten av turen TS? Anonymkode: 83bd8...224 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå