Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Noen som har fått innvilget dette? På hvilket grunnlag? Søkt for det ene barnet mitt i går. Mye utfordringer og trenger mye hjelp/påminnelser hele tiden. Flere timer pr dag. Lang behandlingstid? Står 6 mnd, men får håpe det tar kortere tid. 
Hvilken sats fikk dere? 1-4? 

Anonymkode: 54583...e73

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hjelpestønad. Barnet har astma og eksem. Husker ikke hvor lang behandlingstid. Får ca 1200 kr pr mnd.

Anonymkode: 2e844...976

AnonymBruker
Skrevet

Har en som er nær multihandikappet. Trenger 1:1 hele dagen og mye våken på natt. Sats 3.

Anonymkode: 144dd...573

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt sats 2 og sats 3 til barnet. Autisme og språkvansker. Det er lenge siden jeg søkte, så behandlingstid er irrelevant. Fikk for øvrig først sats 1, men klaget og fikk 2. 

Anonymkode: 99359...94e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Får 500,- i mnd til taxi pga nakke/ hodeskade/ ryggskade og kan ikke ta buss.

Anonymkode: bfedf...6e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei. Noen som har fått innvilget dette? På hvilket grunnlag? Søkt for det ene barnet mitt i går. Mye utfordringer og trenger mye hjelp/påminnelser hele tiden. Flere timer pr dag. Lang behandlingstid? Står 6 mnd, men får håpe det tar kortere tid. 

Har fått dette for 2 av våre barn. Ene pga adhd og den andre pga asperger. Fikk sats 2 med adhd og sats 1 for asperger. Har barnebarn som nåde har autisme og adhd, mener på at det er snakk om sats 3 der.

Anonymkode: 51c70...a4f

AnonymBruker
Skrevet

Har barn med autisme, hjelpestønad sats 2.

Anonymkode: b8414...ae1

AnonymBruker
Skrevet

Du bør ikke forvente at det går raskere enn 6 mnd. Er veldig stort trykk på NAV om dagen, med lange saksbehandlingstider på flere ytelser.

Anonymkode: 56325...078

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du bør ikke forvente at det går raskere enn 6 mnd. Er veldig stort trykk på NAV om dagen, med lange saksbehandlingstider på flere ytelser.

Anonymkode: 56325...078

Takk for svar, da regner jeg med å få svar mot høsten! 

AnonymBruker
Skrevet

Takk, mitt barn utredes for adhd/tourettes og traumer. Håper at det blir innvilget om noen mnd. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja.

Hjelpestønad sats 2

Hatt i ca 10 år. Pga adhd,men aldri slitt ut klær etc. Rolig barn. Bare tenker mye. Fikk allikevel. Skrev bare diagnose.

Anonymkode: d8acd...cec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja.

Hjelpestønad sats 2

Hatt i ca 10 år. Pga adhd,men aldri slitt ut klær etc. Rolig barn. Bare tenker mye. Fikk allikevel. Skrev bare diagnose.

Og det er 3450 kr pr måned mener jeg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og det er 3450 kr pr måned mener jeg.

Ok, må man ha diagnosen? Han er under utredning, men har vært urolig/konflikter siden han var liten. De ser nok det i papirene hans, evt kan ringe skolen. Tar lang tid med utredningen. 

AnonymBruker
Skrevet

Har et barn med lett PU. Søkte i januar og fikk første utbetaling (sats 2) i mars. Var forberedt på at det skulle ta lang tid, siden alt annet har tatt vinter og vår…!

Anonymkode: f1c1f...312

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har et barn med lett PU. Søkte i januar og fikk første utbetaling (sats 2) i mars. Var forberedt på at det skulle ta lang tid, siden alt annet har tatt vinter og vår…!

Ps: Sats 2 er 2.695 kr. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ps: Sats 2 er 2.695 kr. 

3444 kr får vi. Gjort i 10 år!

Sats 2

Adhd

AnonymBruker
Skrevet

Sats 2

Adhd

Mulig adhd tillegg utenom da. Syns å huske noe om det på 600-700kr. At det er det da. 3444,måtte sjekke. Sats 2 100% sikker.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Sats 2

Adhd

IMG_9029.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Det er utbredt å få grunnstønad sats 1 ved ADHD, så det er antagelig det pluss hjelpestønad sats 2 dere mottar. 

Vi har grunnstønad + hjelpestønad sats 2 for barn med autisme, ADHD og DLD. Autismediagnosen var ikke satt da vi søkte, og barnet fungerer tiltagende dårlig sammenlignet med jevnaldrende - så kommer sikkert til å søke igjen når jeg orker. Behandlingstiden var kort, 2-3 uker, men det er noen år siden. 

Anonymkode: 54dc8...86d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...